איך למנוע שריפה בבית

איך למנוע שריפה בבית – 9 כללי בטיחות

חשמל, כיריים, גפרורים, נרות ועוד מהווים גורמי סיכון לאש. איך למנוע שריפה בבית

איך למנוע שריפה בבית? שריפה שהתחוללה בבית דירות ברחוב ביאליק ברמת גן בחודש יוני 2016, משכה את תשומת לב התקשורת. השריפה שהתפרצה בעקבות קצר חשמלי התפשטה על פני שני-שלישים מהבניין והגיעה עד הקומה העשירית. האנשים שנלכדו בשריפה פונו ואשה מבוגרת ששאפה עשן פונתה לבית החולים על ידי כוחות מד"א. לשמחתנו כולם בסדר.

בניגוד לשריפה שחלה ברחוב ביאליק לא כל השריפות מקבלות חשיפה ומסתיימות ללא נפגעים ורבות מהן כלל לא מדווחות . אז איך למנוע שריפה בבית? את רוב השריפות אפשר למנוע על ידי שמירה על מספר כללי בטיחות.

לא משחקים באש – 9 חוקי ביטחון

  1. בדיקה חשמל תקופתית – למרות שזה לא כיף להזמין בעלי מקצוע יש להקפיד לבצע בדיקה תקופתית. חשמלאי מקצועי שבודק את ארונות החשמל, השקעים, הארקה וכו' יוכל לבצע את התיקונים הנחוצים (במידה ויהיו) ולמנוע קצרים חשמליים שעלולים לגרום לשריפה.
  2. בישול – אל תשאירו אש דולקת גם אם מדובר על דקה או מספר שניות בהן אתם רק "קופצים" לשכנה או יורדים למכולת שנמצאת מעבר לכביש. הסחת דעת קטנה יכולה להשכיח מכם את הסיר שממשיך להתבשל על הכיריים. יש להרחיק כל חומר דליק מהכיריים.
    מומלץ על בדיקה תקופתית של צנרת וברזי גז ע"י איש מקצוע. בזמן יציאה לחופשה לסגור את כל ברזי גז בבית ,פתיחת ברזי גז של מנגל רק בזמן שימוש ולא להשאירו פתוח כל הזמן עקב נוחות.
  3. הרחיקו גפרורים ומצתים מילדים – זוכרים את "דורית הגפרורית"? סיפור מפחיד שיש ללמוד ממנו להרחיק גפרורים מילדים.
    בבית של מעשנים יש להקפיד לא לעשן סמוך לחומרים דליקים, לא לעשן במיטה. מומלץ לכבות סיגריות באמצעות מים ולא רק ע"י מעיכה.
  4. כריות ושמיכות חשמליות ומפזרי חום – שימוש במפזרי חום וכניסה למיטה חמה בחודשים הקרים הינם תענוג צרוף אך חשוב להשתמש באביזרים באופן בטיחותי – בין היתר אין לחסום את הפתחים של מפזרי החום או להניח עליהם בדים.
  5. התקנת גלאי עשן – יש שריפות שמתבשלות לאט, לדוגמא מסיגריה שנשכחה, וגלאי עשן יכול לזהות שמשהו השתבש ולהתריע מבעוד מועד, לפני שאש קטנה הופכת לשריפה גדולה.
  6. התקנת מטפי כיבוי – אביזר חיוני שעלול להישכח. יש להתקין שני מטפי כיבוי לכל הפחות. במידה ואתם מתגוררים בבניין משותף יש לוודא כי קיים מטף בכל אחת מהקומות. כמו כן, יש לוודא כי אתם והשכנים יודעים כיצד להשתמש במטף וחשוב להקפיד להזמין בעל מקצוע לבדיקה תקופתית (אחת לשנה).
  7. שימוש בנרות – רומנטי לכם עכשיו? נפלא. אם אתם רוצים לשמור על הרומנטיקה ולא לסבול מטראומה יהיה עליכם להשתמש בנרות באופן זהיר ולהקפיד לכבות אותם בתום השימוש. כמו כן, יש להשתמש בקנים חזקים וכמובן – לא להניח את הנרות קרוב לאביזרים שעלולים להידלק. אין להניח נרות ופמוטים על מפה ללא השגחה.
  8. שימוש במוצרי חשמל – יש להשתמש רק במוצרים עם תו תקן ולא להשתמש במוצר חשמלי פגום. אין להציב מוצרי חשמל ליד עצמים וחומרים שעלולים להידלק (לדוגמא מחשב לפטופ על סדין או שמיכה וכד'). חשוב להרחיק תנורים ומכשירי חשמל עם גופי חימום מחפצים ורהיטים ומכל חומר דליק. אין לחסום את פתחי האוורור של מפזרי חום, ולא להניח בגדים או מצעים על רדיאטור.לתשומת לב! אין להשאיר מטענים של טלפונים ללא עומס – כשהם מחוברים לחשמל וללא טלפון בהטענה.
  1. אמצעי כיבוי אש – כדי שיהיו בבית אמצעים לכיבוי במקרה דליקה. במידה ויש בביתכם מטף כיבוי יש לבדוק אותו פעם בשנה על ידי בודק מוסמך.

אז עכשיו אתם יודעים איך למנוע שריפה בבית. חוק מס' 10 אינו חוק מונע אך הוא יכול לעשות הבדל אם חלילה ספגתם נזק בגלל שריפה – ביטוח דירה למבנה ולתכולה.

לחצו כאן לקבלת הצעת מחיר אונליין לביטוח דירה

 

*המלצות בלבד, ואין באמור לעיל משום הנחיה של חברת הביטוח.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים