נגישות
נגישות
פניות הציבור
קבלו הצעת מחיר מנציג

אחרי שאחריות היצרן מסתיימת, ביטוח מוצרי חשמל

תרגיל עוקץ שנחשף מגלה כי קיימת מודעות לצורך בפוליסת ביטוח מכשירי חשמל. אך אין צורך להתפתות להצעות עלומות כאשר יש פתרון נוח במחיר אטרקטיבי
27/05/2015 מאת: מאירה שורר
אחרי שאחריות היצרן מסתיימת, ביטוח מוצרי חשמל ביתיים

בחודש מארס 2015 פורסמה במדור הצרכנות של אתר Ynet כתבה מאת מירב קריסטל: עוקץ? "חדשי את ביטוח מוצרי החשמל שלך". בכתבה נחשף תרגיל עוקץ בו אזרחים תמימים התבקשו ע"י גורם עלום לחדש ביטוח מוצרי חשמל ביתיים שמעולם לא היה להם. הקורבנות קיבלו שיחות טלפון תוקפניות עם דרישות שונות ומשונות בנוגע לכרטיס האשראי, חתימות, מסמכים תוך שימוש במידע אישי ובעיקר הפעלת לחץ מתמיד עד כדי גערות ונזיפות.

הסיפור שהתגלה מאיר שוב את הצורך בזהירות בכל מה שקשור לביצוע עסקאות עם גורמים עלומים. באופן כללי הצרכן מוגן מפני עסקאות כאלה, ובאתר המועצה לצרכנות ניתן לקבל מידע נרחב על זכויות הצרכן בכל הקשור לעסקאות מרחוק - בטלפון ובאינטרנט. אך ככל שהחוק נותן מענה למגוון רחב של מצבים, הוא אינו חוסך את עוגמת הנפש ואת הטרחה הכרוכה בטיפול בבעיות מסוג זה.

בנוסף, ניתן ללמוד מהמקרה הנ"ל על תופעה נוספת: ישראלים רבים אינם ערוכים למצב של פקיעת תקופת האחריות על מוצרי חשמל ביתיים. מקררים, מדיחי כלים, מכונות כביסה, מייבשי כביסה, תנורי מיקרוגל, מזגנים ועוד מוצרי חשמל ביתיים בהם אנחנו משתמשים באופן יומיומי - נוטים להתקלקל לפעמים. כל עוד מוצרי החשמל שרכשתם, בדרך כלל בסכום משמעותי ואולי אף בתשלומים, נמצאים תחת אחריות היצרן והיבואן - הכל בסדר. אך תקופת האחריות היא מוגבלת (בהתאם למכשיר) ואחריה כל עלות של כל תיקון או החלפה חלה עליכם.

העובדה שרבים התפתו לתרגיל העוקץ מוכיחה שהמודעות לצורך בביטוח למוצרי חשמל קיימת. אך ייתכן כי הם אינם מודעים לכך שקיים פתרון פשוט וחסכוני, עם גב של חברת ביטוח גדולה, חזקה ויציבה.

AIG מציעה ביטוח למוצרי חשמל, כחלק מסל הפתרונות לביטוח דירה - מבנה ותכולה. פוליסת ביטוח מוצרי חשמל של AIG מעניקה ראש שקט גם אחרי שאחריות היצרן נגמרת

***
למידע על ביטוח מוצרי חשמל  - צוות AIG לשירותכם בטלפון 1-800-400-400 או באתר האינטרנט.בכפוף לתנאי החברה והפוליסה