10 דברים שחשוב לדעת על ביטוח דירה

10 דברים שחשוב לדעת על ביטוח דירה

פוליסת ביטוח דירה היא פתרון פשוט עם הרבה פרטים שקשורים להגנה על ביתו ורכושו של כל מבוטח. 10 נקודות עיקריות למבוטח

  1. פוליסת ביטוח דירה יכולה לכלול שני מרכיבים: ביטוח למבנה וביטוח לתכולה. ניתן לרכוש כל רכיב בנפרד או כפתרון שלם לביטוח דירה.
  2. ביטוח דירה מבנה מספק כיסוי לנזק שנגרם לנכס עצמו – דירה או בית – כתוצאה ממקרה ביטוח כגון אש, שיטפון ממקור מים חיצוני, רעידת אדמה וכד'. הכיסוי כולל גם אלמנטים חיצוניים כגון גדרות ודרכים מרוצפות השייכים לדירה, וכל החלקים הקבועים של הדירה או המחוברים אליה חיבור של קבע, החלק היחסי של המבוטח ברכוש משותף כגון מעליות, מדרגות וכד'.
  3. ביטוח התכולה מתייחס לדברים וחפצים הנמצאים בנכס המבוטח כגון מוצרי חשמל ביתיים, ריהוט, ביגוד, מחשבים ועוד. בתנאים מסוימים ניתן לכלול גם רכוש שנמצא בחצר הבית. הכיסוי כנגד מקרה ביטוח כגון אש, התפוצצות, גנבה, נזקים בזדון ועוד.
    יש לשים לב כי בפוליסת ביטוח תכולה סטנדרטית יש הגבלות לחפצי ערך כגון תכשיטים, אוספים, חפצי אומנות וכד'. לכן על מנת לבטח פריטים בערכם המלא יש לעדכן את חברת הביטוח ולרכוש פוליסה מתאימה.
  4. ביטוח תכולת הדירה כולל בתוכו את מרכיב צד ג', המספק פיצוי למקרים בהם נגרם נזק לצד שלישי כתוצאה מרשלנות המבוטח. כיסוי זה ניתן לרכישה גם בביטוח המבנה.
  5. שוכרי דירות נוטים להזניח את נושא הביטוח הדירה וצד ג'. מומלץ לבדוק את עניין ביטוח הדירה בחוזה השכירות, ולרכוש ביטוח תכולה עם מרכיב הצד ג'.
  6. מי שמשלם משכנתא מחויב בביטוח מבנה כחלק מביטוח המשכנתא. ביטוח זה מיועד בעיקר להגן על הבנק המלווה. במרבית המקרים אין בכך הגנה מספקת עבור בעלי הנכס לכן על הלקוח לקחת בחשבון את מלוא עלות ההקמה של הנכס ולשים לב כי רוכשים כיסוי צד ג'.
  7. פוליסות ביטוח דירה יכולות להציע הרחבות שונות בתוספת תשלום. לדוגמא: נזקי צנרת, הגנת משכנתא , אובדן ארנק ועוד.
  8. פוליסת ביטוח דירה של AIG מעניקה כיסוי מקיף למבנה, לתכולה ולצד ג' וכוללת הרחבות ללא תשלום כגון החלפת מפתחות, נזק תאונתי למכשיר טלוויזיה, מערכת קול, מחשב אישי נייח עד 20,000 ש"ח ועוד.
  9. ב-AIG ניתן לרכוש הרחבה ייחודית להגנת משכנתא הכוללת כיסוי לתשלומי המשכנתא עד 12 חודשים וכיסוי לעלות שכר דירה חלופית עד 18 חודשים.
  10. פוליסת ביטוח דירה היא פתרון פשוט המתבסס על הנתונים שנמסרים ע"י המבוטח. חשוב לשים לב לכל הפרטים כדי לקבל בדיוק את הפוליסה שמתאימה לכם – לבית שלכם ולרכוש שלכם. ניתן לעיין בפוליסות עצמן באתר AIG. הפוליסות כתובות באופן ברור, באותיות נוחות לקריאה.

***
* המידע מוצג באופן כללי בלבד, והנוסח המחייב את איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ AIG ") ישראל" ) הוא הנוסח המופיע בפוליסה ו/או בכתבי הכיסוי ו/או בכתבי השירות ו/או בהרחבות והנספחים המצורפים לפוליסה. חלק מהכיסויים ו/או כתבי השירות כרוכים בעלויות נוספות ו/או בתשלום השתתפות עצמית. שירותים מסויימים מוגבלים לשעות הפעילות המפורטות בפוליסה ו/ או בכתבי השירות.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים