תינוק חדש - איך להכין את הבית

תינוק חדש – איך להכין את הבית לפני שהוא מתחיל לזחול?

מצפים לתינוק חדש? הנה כמה דברים שהולכים להשתנות בחיים שלכם, כדי שיהיה ראש שקט

הצטרפות של תינוק חדש למשפחה היא שינוי משמעותי, אולי המשמעותי ביותר, בחיים של בני הבית – ההורים והאחים והאחיות. המהפך הגדול הוא כמובן עם בואו של הילד הראשון, שמשנה סדרי עולם ואורחות חיים, אך כל תינוק הוא מהפכה בבית, על כל המשתמע מכך.

כאשר זוגות מצפים לתינוק חדש הם חושבים על מעבר לדירה גדולה יותר, על סביבת מגורים עם שירותי חינוך מצוינים, על מכונית גדולה יותר, על המשמעות לקריירה ועל עוד דברים גדולים וחשובים. ביטוח למשל; בכל העולם הגדלת המשפחה מביאה עמה שינויים דרמטיים בסל הביטוח.

עפ"י סקרים אבני הדרך העיקריות לרכישה ראשונה של פוליסת ביטוח חיים הן חתונה ולידת הילד הראשון, כאשר תינוק חדש נוסף מחייב בדיקה של הפוליסה ומביא בדרך כלל להרחבתה. כך גם בביטוחי בריאות, אם כי בישראל המצב מעט שונה משאר העולם בזכות מערך ביטוח הבריאות הממלכתי ושירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים. וגם בפוליסות ביטוח תאונות אישיות, שתופסות יותר ויותר מעמד בתיק הביטוח המשפחתי.

תינוק חדש, מכונית חדשה. תופעה מוכרת נוספת היא רכישה ראשונה של מכונית חדשה ("מהניילונים") ע"י הורים שבדרך, עניין שמשפיע כמובן על ביטוח הרכב, ואם הרחבת המשפחה כרוכה במעבר לדירה חדשה גם ביטוח המשכנתא נכנס לתמונה.

במקביל לכל זה גם הביטוחים הפנסיוניים – קופות גמל, קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים – מתאימים את עצמם למצב החדש, ומומלץ מאוד להיות כל הזמן עם היד על הדוק בכל הקשור לחיסכון הפנסיוני.

והנה עוד כמה המלצות לשינויים בבית ובחיי המשפחה שכדאי לבצע לקראת בואו של תינוק חדש, לפני שהוא מתחיל לזחול. תתחדשו:

סורגים בכל החלונות. ניתן גם להגביל את פתיחת החלון (עד 10 ס"מ). בשום מקרה לא להציב מיטת תינוק מתחת לחלון. אם יש בבית פתחים וחלונות פנימיים, יש להתייעץ לגבי פתרון עבורם.

בדירות ובתים רב-מפלסיים יש לחסום את הכניסה לגרמי מדרגות, לגג ולמרתף, באמצעות שער עם אפשרות נעילה. חשוב להקפיד לסגור את השער בכל מעבר ולו לשניות ספורות. את המעקים יש להגביה. רצוי מאוד שמבנה המעקים לא יהיה אופקי אלא אנכי, כדי שילד לא יוכל להפוך את המעקה לסולם, ועם מרווחים שאינם מאפשרים הכנסת ראש.

מי שגר בבית פרטי עם חניה צמודה לרכב חייב לבדוק את אפשרויות הגישה לכביש הכניסה ולחניה. כמו כן יש לבדוק את הגידור סביב הבית והחצר, כדי לחסום כל אפשרות של יציאת תינוקות וילדים בטעות.

כיסוי נקודות חשמל באמצעות מכסה פלסטיק, שניתן לרכוש בכל חנות לאבזרי חשמל ובית. מדפים, ארונות, שידות צריכים להיות מקובעים היטב למקומם. כך גם מכשירים כבדים כגון טלוויזיה, מסכים, מתקני מים לשתייה וכד'.
כלי זכוכית צריכים לפנות את מקומם. כל החומרים המסוכנים, כגון תרופות וחומרי ניקוי, סגורים בארון שאינו ניתן לפתיחה ע"י ילד.

רכשו פתרונות חכמים לדברים הקטנים. כל המטבעות, המפתחות, דיסק-און-קי ושאר פיצ'יפקעס שנהוג להניח על שולחן הכניסה בבית, או בסלון, או במטבח, או על השידה בחדר השינה וכו' – כל אלה נעלמים מהנוף. חפצים קטנים הם סכנה גדולה לתינוקות.
חבלים וחוטים, שקיות ניילון, חפצים חדים וכמובן גפרורים ומצתים גם הם צריכים להישמר מחוץ להישג יד של תינוקות וילדים. שימו לב לכבלים של מכשירי חשמל והקפידו להניחם כך שתינוק לא יוכל לאחוז בהם ולמשוך אותם.

התקינו מנגנוני וויסות למים חמים באמבט ובכיור. ווסתים אלו מאפשרים הגבלת של טמפרטורת (מומלץ עד 49 מעלות) וכך מונעים כוויות כתוצאה ממגע לא מתוכן עם ברז המים החמים.

וזה עוד לא הכל. קיימות עוד המלצות רבות להתנהלות בטיחותית בבית עם תינוקות וילדים; כיצד לנהוג במטבח (לחמם על הכיריים האחוריות), חימום בחורף (עדיף מזגן), מה עושים בבית עם בריכה ועוד ועוד. באינטרנט תוכלו למצוא רשימות רבות של מומחים בתחומים שונים שיעזרו לכם להתכונן לבואו של תינוק חדש למשפחה בראש שקט.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים