אסטון מרטין DB5, הכוכבת של גולדפינגר

אסטון מרטין DB5, הכוכבת של גולדפינגר

אסטון מרטין נמנית על חבורת הצמרת של מותגי העל בעולם הרכב, בעיקר בזכות דגם אחד שזכה לתהילת עולם

מותג העל אסטון מרטין החל את דרכו ב-1913 כחברה לייצור מכוניות מרוץ. דרכה של החברה, שנקראה אז 'במפורד את מרטין', ע"ש המייסדים רוברט ברמפורד וליונל מרטין. השם אסטון מרטין ניתן לאחד הדגמים הראשונים, כחיבור בין שמו של אחד המייסדים ושל מסלול המרוצים אסטון היל בו נהג להתחרות. התוכניות הגדולות לייצר מכוניות מרוץ התעכבו בשל מלחמת העולם הראשונה ולמעשה החברה, שהיתה הצלחה טכנולוגית, נכשלה מסחרית. ב-1926 היא נרכשה ע"י קבוצת משקיעים מבריטניה ואיטליה ששינתה את שם החברה לאסטון מרטין.

אסטון מרטין נודעה ברכבי הספורט הדו-מושביים ואף השיגה מספר שיאי עולם במרוצי המכונית, אך שוב התפתחות החברה נעצרה בשל מלחמת העולם השנייה. אחרי המלחמה החברה נרכשה ע"י איל הון בריטי בשם דיוויד בראון, ותחת מנהיגותו הפכה לאחד ממותגי העל של תעשיית הרכב העולמית.

בשנות החמישים של המאה הקודמת פותח מנוע בעל ששה צילינדרים מתקדם. את המנוע החדשני פיתח וולטר אואן בנטלי, אותו האיש שהקים את מותג הרכב היוקרתי בנטלי. אך את עיקר התהילה הביא דגם DB5 שהיה אחד מכוכבי 'גולדפינגר', השלישי בסדרת סרטי ג'יימס בונד, שיצא לאור בשנת 1964.
הדגם המיוחס (DB5) הופיע גם בסרט שהופק עפ"י הספר בשנת 1964, השלישי בסדרת סרטי ג'יימס בונד, וזכה לככב בלא פחות משמונה סרטים נוספים בסדרה.

המכונית המקורית שכיכבה בסרט 'גולדפינגר' נמכרה בשנת 2006 לאספן מכוניות במחיר של 1 מיליון ליש"ט. מחירה המקורי של המכונית היה 5,000 ליש"ט. עד היום נחשבת אסטון מרטין DB5 למכונית ג'יימס בונד הפופולרית ביותר והמזוהה ביותר עם סוכן מספר 007.

מכוניות הספורט של ג'יימס בונד – האתגר והמיתוס

מ-1970 ועד היום עברה החברה גלגולים רבים והחליפה ידיים אחת לכמה שנים. כיום החברה נמצאת בבעלות של קונסורציום חברות. המותג שמר על מעמדו כחלק מחבורת מוגי העל של עולם הרכב.

אתר אסטון מרטין – המורשת

מקור תמונה: ויקיפדיה.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים