חופשה משפחתית - הכינו את המכוניות ואת הילדים

חופשה משפחתית: הכינו את המכוניות ואת הילדים

הכל מוכן לחופשה המשפחתית: המסלול, רשימת האטרקציות, כל מה שצריך לקחת כדי שתהיה חופשה מוצלחת בראש שקט - תיכף יוצאים לדרך. ואת המכונית הכנתם? ואת הילדים? תזכורת לכל הדברים החשובים לקראת חופשה משפחתית עם כמה טיפים שאולי לא חשבתם עליהם. ואל תשכחו את המטענים של הסלולרי

נו, אתם מוכנים לאתגר הגדול של הקיץ, חופשה משפחתית עם הילדים? עם בוא חודש אוגוסט מתחילה עונת הטיולים המשפחתיים, כאשר אלפי משפחות גודשות את כבישי הארץ בצפון ובדרום, ממלאות את החניונים ואת אתרי הנופש וחוגגות את הקיץ הישראלי.

את המסלול והאטרקציות בוחרת כל משפחה לפי טעמה ובהתאמה למנעד הגילים של ההרכב המשפחתי – וההכנות בהתאם. בגדי ים וציוד חוף לחובבי הרביצה מול המים; אוהלים ואבזרי מחנאות לאוהבי הפיקניקים בטבע; נעלי הליכה ומפות שבילים למשפחות שאוהבות ללכת.

אבל יש גם הרבה מן המשותף לכל המשפחות ולכל ההורים והילדים שמשתתפים בחגיגת הקיץ הגדולה. לכולן יש רשימות של חטיפים אהובים, מזון ואביזרים הכרחיים לתינוקות ולילדים, צעצועים שאי אפשר בלעדיהם ואת כל הלינקים למידע על היעדים והאופציות לאורך המסלול. כולם מוודאים שיש להם את הגרסה העדכנית של אפליקציית הניווט ומתפללים שלא יהיו פקקים יותר מדי גדולים. כולם שולחים זה לזה תזכורות בווטסאפ לא לשכוח מגבונים לחים ואת המטענים של הטלפונים החכמים. כולם זוכרים לוודא שיהיה מה לשתות בזמינות מיידית לאורך כל הדרך, לחבוש כובעים בשמש ולמרוח קרם הגנה – כל מה שצריך כדי שכולם יהיו מוגנים כל הזמן. כל מה שצריך כדי שתהיה חופשה משפחתית מושלמת.

וכולם יוצאים בסוף לדרך ושואלים את עצמם "מה שכחנו?"

הכינו את הרכב לנהיגת קיץ, כדי שהחופשה תהיה ממש מושלמת

חלק נכבד מן החגיגה הנהדרת של הקיץ מתרחש בעצם במכונית, בדרך אל היעד הבא במסלול, אל החוויה הבאה בחופשה. ואם כבר דיברנו על הגנה, אז הכנת המכונית לחופשה השנתית צריכה לתפוס מקום של כבוד ברשימות, כדי למנוע מצבי סיכון והפתעות שיכולות לקלקל את כל ההכנות: צמיגים תקינים, לחץ אוויר מדויק, בלמים, מצבר, שמן, מים, מגבים (כן, כן חשוב מאוד גם בקיץ) וכמובן המזגן – כל מה שנכנס תחת הכותרת 'הכן רכבך לקיץ'. כדאי לעשות זאת כבר באביב אבל חשוב מאוד לפני החופשה השנתית.

גם כללי נהיגת קיץ כבר מוכרים – לשתות, לעצור להתרעננות, לא לנהוג יחפים, להיזהר מסנוורים (משקפי שמש), להיות מודעים להשפעת החום ולזכור שהחום עלול לעצבן את כולם (גם הפקקים) מה שמחייב משנה זהירות וסבלנות יתרה. חופשה משפחתית רגועה זאת המטרה, לא?!

הפתעות צריכות להיות חלק מהחופשה אבל לא בכל מה שקשור למכונית. אלא שכולנו יודעים שתקלות קורות גם אם עשינו ה-כ-ל כדי למנוע אותן והכנתם את האוטו כמו שצריך. לכן, לפני שאתם יוצאים לדרך הוסיפו לרשימות בסמארטפון את מספרי הטלפון של שירותי הדרך, שכלולים בדרך כלל בפוליסת ביטוח הרכב שלכם. שיהיו זמינים אם בכל זאת ישתבש משהו במכונית.

בהזדמנות זאת, כשבודקים את ביטוח הרכב…

אתם כנראה לא מציצים בפוליסה שלכם לעתים קרובות, אז חופשה משפחתית זו בהחלט הזדמנות טובה לבדוק את הכיסויים בפוליסה ולראות אם חסר משהו או אם יש מגבלה ששכחתם וצריך לקחת בחשבון. אם אתם לא זוכרים איפה שמתם את הפוליסה סביר להניח שתוכלו למצוא אותה באינטרנט. באתר AIG, לדוגמא, כל הפוליסות של החברה זמינות בקליק או שניים. זה יהיה מתסכל אם התקלה שתקרה במכוניתכם (טפו טפו טפו) היא זאת שאין לה כיסוי.

בהזדמנות נדירה זו של עיון בפוליסה, אם עדיין לא עשיתם זאת, הכניסו לאפליקציית היומן תזכורת למועד החידוש של פוליסות החובה והמקיף.

עוד משהו שהכנת הרכב לקיץ יכולה לעשות עבורכם – אם אתם כבר בודקים את הביטוח – הוא לחסוך לכם עד 40% מהעלות. נצלו את הזמן להכיר את פוליסת ביטוח רכב SafeDrive שמוזילה את מחיר ביטוח הרכב לנהגים שמוכיחים נהיגה זהירה. בחידוש הקרוב של הפוליסה תוכלו לשדרג את עצמכם ל-SafeDrive ולחסוך.

ואת הילדים הכנתם?

מעבר לכל הדברים החשובים שכבר סקרנו (מים, כובע, קרם, צעצועים) חופשה ושהות ממושכת עם ילדים במכונית היא אתגר הורי. בעידן הטלפונים החכמים נפתחות אפשרויות חדשות להעשרה ולהעסקת הילדים בזמן הנסיעה. אפשר, כמובן, להסתפק בשפע החוויות הסלולריות השגרתיות כגון משחקי רשת ורשתות חברתיות, אך עם קצת היכרות וקצת מחשבה אפשר להפוך את הסמארטפון ליותר ממכשיר להשגת שקט באוטו.

כמה דוגמאות: את כל הלינקים שאספתם בעת תכנון הטיול אפשר לשתף כך שבזמן הנסיעה הילדים יוכלו ללמוד ולהתכונן לחוויה הבאה; הפעלת אפליקציית ניווט (במצב שקט) בטלפונים של הילדים מאפשרת להם לעקוב בזמן אמת אחרי המסלול, מה שעשוי להקטין את כמו הפעמים של השאלה "מתי מגיעים?", שהיא חלק בלתי נפרד מחוויית הנסיעה עם ילדים; קביעת מקום בענן בו כל המשפחה יכולה לשתף תמונות מהחופשה וליצור אלבום חופשה משפחתית משותף; העברת חלק מהדיאלוג המשפחתי לאפליקציית השיחות באמצעות קבוצה משפחתית ייחודית לחופשה ועוד ועוד אפשרויות לשימוש מהנה ובלתי שגרתי בטלפון הסלולרי – רק אל תשכחו את המטענים. חופשה נעימה.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים