נהגות מרוצים - היסטוריה, הישגים והחיים האמיתיים

נהגות מרוצים – היסטוריה, הישגים והחיים האמיתיים

עשרות אלפי נהגות מרוצים רשומות כמקצועניות במסגרות ספורט מוטורי שונות בעולם, אבל התחום נשלט כמעט לחלוטין ע"י גברים. בחיים האמיתיים, לעומת זאת, הנשים מנצחות

ספורט מרוצי המכוניות לסוגיו הוא ספורט 'גברי' כמעט באופן מוחלט, ובניגוד לענפי ספורט אחרים לא קיימים בו עולמות נפרדים לגברים ולנשים. זה אומר שאם אשה תבחר לעסוק בספורט מוטורי היא תתחרה מול נהגים וגם נהגות מרוצים יחד. ומסתבר שיש לא מעט נשים שבחרו לעסוק בנהיגה ספורטיבית ותחרותית באופן מקצועי.

בעולם רשומות עשרות אלפי נשים כנהגות מרוצים במסגרות תחרותיות שונות – בינלאומיות, לאומיות ומקומיות – של הספורט המוטורי. רק כמה מאות מהן מתחרות ברמות הגבוהות. במרוצי הקרם-דה-לה-קרם של הספורט המוטורי, הפורמולה 1, נרשמו עד כה רק חמש נהגות לאורך ההיסטוריה, האחרונה, ג'ובאנה אמאטי האיטלקייה בשנת 1992. בסוגי ומותגי מרוצים אחרים יש לנשים נוכחות יותר משמעותית ומרשימה, עם הישגים רבים וזכיות. במרוצי נאסקר (NASCAR) היוקרתיים בארה"ב פעילות כיום 17 נהגות.
במרוצי הגראנד-פרי שקדמו למרוצי הפורמולה השתתפו מספר נשים והם כללו מרוצים בהם התחרו רק נשים.

הנהגת המצליחה בכל הזמנים היא דניקה סו פטריק, שמתחרה מאז 2012 במרוצי הנאסקר, לאחר שרשמה הישגים במירוצי אינדי בשנים 2005 עד 2011 – ניצחון במרוץ יפן 300, וניצחון במרוץ היוקרתי אינדיאנפוליס 500 – שניהם הישגי שיא עבור נהגות מרוצים.
הנהגת הראשונה בהיסטוריה של נאסקר היא שרה כריסטיאן, שהשתתפה במרוץ הראשון של המותג ב-1949.

שירלי מלדווייני היא הראשונה שקיבלה רישיון להשתתף במרוצי הוט-רואד, במכוניות שנראות כמו רקטות ומונעות בדלקים מיוחדים. היא זכתה במקום ראשון בשנים 1977, 1980 ו-1982 והיא האדם הראשון – גבר או אשה – שזכה בתואר פעמיים ושלוש.

ברשימת של נהגות המרוצים הכי מצליחות בכל הזמנים, מלדווייני שנייה רק למישל מואוטון שניצחה 4 מרוצי ראלי וזכתה במקום שני באליפות העולם במרוצי ראלי בשנת 1982, כאשר רק תקלה טכנית במרוץ האחרון מונעת ממנה את התואר עצמו.

ויקיפדיה: קטגוריה – נהגות מרוצים

יכול להיות שחבל שמעט נשים בוחרות להיות נהגות מרוצים ולוקחות חלק בתחרויות הספורט המוטורי, כי בחיים האמיתיים הן כבר ניצחו ובגדול – תשאלו את פאטי.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים