נהיגה בטוחה ברכב תקין בכל מזג אוויר

טיפים חשובים לנהיגה בטוחה ברכב תקין בכל מזג אוויר

הכן רכבך לחורף, הכן רכבך לקיץ. ומה עם הסתיו והאביב? כמה דברים שכדאי לדעת על נהיגה בטוחה ותקינות הרכב בכל מזג אוויר

עונות המעבר, הסתיו והאביב, מציבות לנהגים אתגר כפול – גם נהיגת חורף וגם נהיגת קיץ לסירוגין. לכן, במזג האוויר הפכפך של עונות המעבר, שמערבב ימי שרב וימי גשם ומביא תופעות כגון אובך, שמתחיל כאבק טורדני שפוגע בראות ויכול להסתיים בשכבת בוץ חלקלקה שמחלישה את אחיזת הכביש, הטיפים וההנחיות לחורף ולקיץ מתאחדים למדריך השלם לנהיגה בטוחה ולשמירה על תקינות הרכב בישראל בכל תנאי מזג אוויר.

מחקרים מוכיחים כי שינויי מזג אוויר משפיעים כמעט באופן מיידי על התנהגות של נהגים. לדוגמא, בימי גשם נמדדת ירידה משמעותית במהירות הממוצעת, המעידה על משנה זהירות מצד הנהגים. הורדת מהירות היא תגובה אינסטינקטיבית בכל מצב של ראות קשה כתוצאה מאובך ואבק, ערפל, גשם עז או פשוט חשיכה. אבל גם הנהג המנוסה, המיומן והערני ביותר יתקשה להתמודד עם הפתעות ותהפוכות ללא רכב תקין שמוכן לכל מצב.

מצב הרכב גם הוא מושפע מתופעות של מזג אוויר. לדוגמא, אובך ואבק עלולים לסתום את מסנני האוויר של המנוע ואת מסנני מערכת המיזוג, לשבש את פעולתם של חיישנים אלקטרוניים שונים ואף לפגוע ביעילות הבלמים.
הבנתם נכון, לניקוי יסודי של הרכב אחרי ימי אובך יש לא רק ערך אסתטי אלא גם, ובעיקר, חשיבות בטיחותית וכמובן גם השפעה על שמירת הערך של הרכב. רכב תקין צורך פחות דלק ועולה פחות בתחזוקה.

רבים אינם יודעים, אך גם מים וגם אבק מפחיתים את אחיזת הכביש של מכוניות. כלומר, הסכנה של אובדן שליטה על המכונית כמעט זהה בשני המצבים. גשם יוצר רטיבות שמפרידה בין הכביש לצמיג ואבק סותם את חריצי האספלט ו"מחליק" את הכביש.
כאשר אבק ומים נפגשים הסכנה מוכפלת, וזה קורה לא רק כאשר יורד גשם אחרי אובך, אלא גם בימי אבק הקיץ השגרתיים ליד גינות בזמן השקיה. בכל מה שקשור לאחיזת כביש, תקינות הצמיגים ולחץ האוויר הם הגורמים הקובעים.

השורה התחתונה היא פשוטה: הכנת הרכב לנהיגה בטוחה היא לא משימה עונתית – קיץ וחורף – אלא אחריות שוטפת. אז הקפידו על תקינות הרכב בחורף, בקיץ, בסתיו ובאביב ותיהנו מראש שקט, חווית נהיגה ונעימה וחיסכון כספי.

איך נהיגה בטוחה יכולה לחסוך בעלויות ביטוח רכב?

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים