תינוק בעגלה

לפני שרוכשים עגלה לתינוק – סקירה להורים שבדרך

כל כך הרבה אפשרויות, כל כך הרבה דגמים, צבעים, אביזרים, דרגות מחיר ומושגים לא מוכרים. ריכזנו עבורכם את הדברים החשובים שכדאי לדעת לפני רכישה של עגלה לתינוק

בשעה טובה, אתם בשלבי הריון מתקדמים, הבדיקות מראות שהכל מתקדם כשורה (חמסה, חמסה) ואתם עסוקים בהכנות קדחתניות, לפני שהבטן תגדל וסיבובי הקניות הבלתי נגמרים של ציוד לתינוק שבדרך יהפכו למסורבלים וקשים מדי. כבר בחרתם את השידה ואת המיטה, ארזתם שקיות של בגדים ורכשתם ערימות של אבזרים נוספים, ועכשיו הגיע השלב המשמעותי של בחירת עגלה לתינוק.

כל כך הרבה אפשרויות, כל כך הרבה דגמים, צבעים, אביזרים, דרגות מחיר ומושגים לא מוכרים (למה כולם מדברים אתכם על אמבטיה כשאתם בכלל מחפשים עגלה לתינוק?). קשה לדעת מאיפה להתחיל ולבחור.

אז איך בכל זאת מתחילים?

ראשית, נושמים עמוק.
חשוב לנסות לא להתבלבל משפע האפשרויות וממה שאומרים אחרים ולהתמקד במה שחשוב לכם.

שאלו את עצמכם מספר שאלות שיעזרו לכם להתמקד:

  • איפה אתם גרים? בעיר צפופה, תהיה עדיפות לעגלה קטנה וזריזה, למושב עם דרכי עפר עדיף לקנות עגלה מאסיבית יותר עם גלגלים גדולים ועמידים.
  • האם יש בבניין שלכם מעלית ומה גודלה? אתם ממש לא רוצים להשקיע בעגלה יקרה ואז לגלות שהיא לא נכנסת למעלית.
  • באיזה רכב אתם נוהגים ומה גודל תא המטען שלכם? את העגלה הראשונה שתכננו לקנות נאלצנו להשאיר בחנות אחרי שלא נכנסה בנוחות לתא המטען של הרכב המשפחתי. חשוב מאוד לבקש מהמוכר לצאת אתכם מהחנות ולבדוק את העניין לפני שמשלמים.
  • האם אתם רוכשים עגלה לילד ראשון ומעוניינים שהיא תמשיך ללוות אתכם ואת הילדים הבאים בעתיד? אם זה המצב, כנראה כדאי להשקיע בעגלה איכותית ועמידה, שתשמש אתכם למשך שנים. אם אתם מתכננים רווח קטן בין הילדים כדאי לשקול לרכוש עגלה מודולרית מיוחדת בה תוכלו, בבוא העת, להסיע בו זמנית גם תינוק קטנטן וגם פעוט שעדיין זקוק לפעמים לעגלה.
  • איך אתם רואים את החודשים הראשונים לחייו של התינוק – האם הוא עתיד להישאר בבית אתכם או עם מטפלת או לשהות חלק מהיום במסגרת שאליה צריך להגיע איכשהו? חשוב להבין כמה נסיעות תצטרכו לעשות, בעיקר בשלב הראשון עליו עוד נדבר – שלב העריסה.
  • האם אתם טיילים מושבעים או ספורטאים שאוהבים לרוץ בחוץ כל יום? חשבו מראש באיזה אופן אתם עתידים לאתגר את העגלה שלכם וחפשו את העגלה המתאימה.

כמה כסף אתם מוכנים ויכולים להשקיע?

לפני שתתחילו לבחון עגלות ולהתלהב ממגוון האפשרויות הקיימות, הגדירו תקציב ורק אז חפשו את המוצר הטוב ביותר שאפשר לקנות במסגרתו.
אין טעם לרכוש עגלה יקרה מדי ולהיכנס למינוס או להיאלץ לוותר על דברים חשובים אחרים שהייתם רוצים לקנות לפני הלידה.
מצד שני חשוב לזכור שכמו בכל תחום אחר, גם בעגלות תינוק איכות עולה כסף ופעמים רבות שווה להשקיע עוד כמה מאות שקלים כדי למנוע תיקונים והוצאות נוספות בהמשך.

איזה סוג הכי נכון לכם?

רוב ההורים בוחרים בעגלה משולבת, הכוללת בסיס קבוע שאליו ניתן לחבר את רכיבי העגלה השונים:
בחודשים הראשונים נרצה להשתמש בעריסה מרופדת (אמבטיה, בשפת העם) המאפשרת לתינוק הרך לשכב על הגב או על הבטן בנוחות ויכולה אף לשמש אתכם בבית כעריסה ניידת, לפחות בשבועות הראשונים.

לאחר שהתינוק גדל מעט, מסוגל לשבת ומעוניין לראות את העולם, ניתן לאכסן את העריסה ולחבר במקומה מושב טיולון, המאפשר מספר תנוחות ישיבה ואף הטיה לזווית שכיבה כמעט מלאה.
היתרון המרכזי של העגלה המשולבת הוא בהתאמה המושלמת לצרכי התינוק בהתאם לגילו.
החיסרון המרכזי – לא ניתן לקפל את העגלה ביחד עם העריסה, דבר המסרבל את תהליכי הפתיחה והסגירה ומחייב מקום נוסף בתא המטען לעריסה עצמה.

אפשרות אחרת היא לרכוש מראש עגלת טיולון איכותית שבדרך כלל תהיה זולה יותר מהעגלה המשולבת ופשוטה יותר לתפעול ומצד שני מאפשרת הטיה של עד 170-175 מעלות בלבד, כך שהבייבי שלכם לא יוכל ליהנות ממצב שכיבה מלא ולא יוכל לישון בה על הבטן.

דברים נוספים שחשוב לבדוק לפני שקונים

  • משקל, משקל ושוב משקל. כשמרימים את העגלה בחנות קל לשכוח שבמציאות ישב בתוכה תינוק שמשקלו רק יעלה (טפו – טפו) ועליה תרצו לתלות תיק עם ה מ ו ן ציוד ששוקל גם הוא לא מעט.
    נסו לדמיין יום גשום או יום שטוף זיעה בו אתם מנסים להתנהל עם כל הכבודה הזו וחפשו עגלה קלה ככל האפשר. מעל 10 ק"ג? לא מומלץ.
  • נוחות הפתיחה והקיפול. לצד משקל העגלה, מדובר בפרמטר החשוב ביותר.
    העגלה שאתם רוכשים אינה קישוט או סמל סטטוס, היא כלי עבודה שאתם עתידים לפתוח ולסגור פעמים רבות ביום, לא פעם בתנאים מאתגרים עם תינוק מיילל ביד ותיק על הכתף השנייה. בדקו מספר פעמים שמנגנון הקיפול נוח ופשוט לתפעול ושאתם מצליחים לפתוח, ובעיקר לסגור, את העגלה עם יד אחת בלבד. ודאו שלאחר הסגירה העגלה ננעלת כדי למנוע מצב שבדרך לתא המטען היא תפתח שוב.
  • נוחות הישיבה. בסופו של דבר לעגלה שאתם רוכשים יש מטרה אחת ויחידה, להוביל את התינוק היקר שלכם ממקום למקום בנוחות ובביטחון. ודאו שהמושב מרווח ועמוק דיו גם לתינוק גדול, שיש מספיק מקום לרגליים ושלתינוק שלכם יהיה נוח וכיף לשבת בעגלה שאתם קונים עבורו.
  • אפשרויות ניקוי. מהר מאוד תגלו שהחיים עם תינוק רחוקים מלהיות נקיים וסטריליים. חשוב לוודא שניתן להסיר ולכבס את בדי המושב ואת הכיסויים שנוטים להתלכלך ולהירטב על בסיס קבוע.
  • יציבות. עגלות קלות מדי שלא תוכננו נכון עלולות להתהפך בגלל משקלו של תיק כבד הנתלה עליהן מאחור. מדובר בחוויה לא נעימה במקרה הטוב, כאשר רק התיק נמצא על העגלה, ובחוויה מסוכנת ומלחיצה כשגם התינוק הקטן יושב בה. בדקו את יציבות העגלה כבר בחנות.
  • גובה. כדאי לוודא שהגובה מתאים למי שעתידים לעשות שימוש יומיומי בעגלה. אם יש אפשרות לשנות ולכוון את הגובה – מה טוב. אם לא, נסו להסיע אותה בחנות ובדקו שלא נדרש מאמץ מיותר של הידיים בגלל שהעגלה נמוכה או גבוהה לכם מדי.
  • תכונות נוספות שחשובות לכם. יש הורים להם מאוד חשוב שלעגלה תהיה רק ידית אחת רחבה כדי שניתן יהיה לנווט אותה בקלות ביד אחת. להורים אחרים יש העדפה דווקא לשתי ידיות, שאפשר לתלות עליהן שקיות קניות ולא מחייבות רכישת תיק מיוחד.
    יש הורים שמבחינתם פונקציה חיונית בעגלה היא היכולת לשנות את כיוון הישיבה של התינוק (עם הפנים אלינו, או עם הפנים לכיוון נסיעת העגלה), לנו זה היה פחות מהותי. החליטו מה חשוב לכם ורכשו את העגלה המתאימה.
  • אבזרים נלווים. עגלות שונות באות עם מגוון אבזרים, שיכולים להקל מאוד על ההתנהלות היומיומית שלכם. סל תחתי חזק ונוח שיכול להכיל חפצים רבים, מגש מתקפל ומעמד לבקבוק שתיה יכולים להוות תוספת נחמדה ורצויה מאוד.

היעזרו בחכמת ההמונים. עגלה היא מוצר חשוב ויקר מדי מכדי לאפשר ניסויים. אל תתפתו לרכוש עגלה המיוצרת על ידי חברה שאיש לא מכיר בגלל שיש עליה מבצע אטרקטיבי. בתחום הזה מומלץ ללכת על דגמים אמינים שכבר נוסו. כדאי לקרוא המלצות בפורומים ייעודיים ולהתייעץ עם הורים מנוסים.

מה עושים עם כל זה?

שאלתם את השאלות, הגדרתם תקציב, החלטתם על סוג ובדקתם את כל מה שצריך לבדוק.
עכשיו יהיה זמן טוב לבצע סקר שוק באתרים ובחנויות השונות. תוכלו לראות שפעמים רבות יש הבדלים עצומים במחירה של אותה עגלה בדיוק. אם אתם נעולים על דגם מסוים והוא יקר לכם מדי, בדקו באתרי יד שניה. במידה ויהיו לכם מספיק זמן וסבלנות, תוכלו בד"כ למצוא לבסוף את העגלה שרציתם, במצב מצוין ובחצי מחיר

העיקר, נסו לזכור שלא משנה איזו עגלה תבחרו, בסופו של דבר ישבו בתוכה תינוק או תינוקת מתוקים ואמתיים לגמרי שיסבו לכם יותר אושר ממה שאתם מסוגלים אפילו לדמיין.
וזה מה שחשוב…

סל הריון – תוספת חשובה לפוליסת ביטוח בריאות פרטי

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים