מכוניות קונספט, מהפכה של ממש

מכוניות קונספט, מהפכה של ממש

מכוניות קונספט משמשות את יצרני הרכב לבחינת חידושים טכנולוגיים ורעיונות עיצוביים ואת הפוטנציאל המסחרי שלהם. חלק ממכוניות הקונספט חוללו מהפכה

מכונית קונספט (Concept Car) היא דגם שמיוצר באופן מיוחד על מנת לבחון טכנולוגיות פורצות דרך או עיצובים חדשים. כמעט כל יצרן רכב מפתח דגמי קונספט בעזרתן הוא בוחן את החידושים ובעיקר את הענות קהל הצרכנים המיועד לחידושים אלה.

בתחילת העידן המוטורי, כמעט כל המכוניות היו למעשה מכוניות קונספט, שיוצר באופן כמעט ידני בהזמנה מיוחדת. בעידן פס הייצור, שהחל עם המהפכה של הנרי פורד ומודל T המפורסם, מכוניות נבחנו באגפי הפיתוח של יצרני הרכב עד שהוחלט עם לפתחן לייצור סדרתי.
מאז שנות החמישים של המאה ה-20 מכוניות קונספט הן חלק בלתי נפרד מעולם תערוכות הרכב, כאשר הגדולות והחשובות בהן – בארה"ב, גרמניה, שוויץ, סין ויפן – מהוות תמיד במה להצגת כמה וכמה מכוניות קונספט. מי שהפך את מכוניות הקונספט לחלק מהשואו הוא הארלי ג'י ארל, מעצב מכוניות אמריקני שייסד את התערוכה הנודדת 'מוטורמה'.

מכונית הקונספט הראשונה בהיסטוריה של תעשיית הרכב המודרני היא ביואיק Y-Job משנת 1938, והיא הוצגה ע"י אותו הארלי ג'י ארל שנסע בה 12 שנים. הדגם עצמו לא הפך לדגם סדרתי אך נחשב לרב השפעה בתולדות המכונית עם חידושים כגון חלונות חשמליים ופגושים חובקים. ה-Y-Job הביאה גם את בשורת המכונית הארוכה עם הצללית הנמוכה, ששלטה בעיצוב הרכב האמריקני כשני עשורים. כיום היא מוצגת במרכז העיצוב של קונצרן ג'נרל מוטורס.

בהיסטוריה של מכוניות הקונספט רשומות כמה וכמה על לוח הזהב. רבות מהן לא יצאו לשיווק והחידושים שנוסו בהן יושמו אחר כך בדגמים אחרים, אך אחרות הפכו לנכסי צאן ברזל של התרבות המוטורית. על אחת מהן ניתן אף לומר כי חוללה מהפכה של ממש שאת פירותיה אנחנו מתחילים לקטוף רק לאחרונה – טויוטה פריוס.

בשנת 1995 היא הוצגה כמכונית קונספט בתערוכת טוקיו הגדולה ושנתיים אחר כך היא עלתה על פס הייצור ופתחה את העידן החשמלי בתחבורה. המכונית ההיברידית הראשונה שזכתה לייצור סדרתי.

מאז צצו מכוניות היברידיות נוספות, שהשפיעו, כפי שאתם ודאי מבינים, גם על ענף הביטוח. במדינות רבות בעולם בעלי מכוניות היברידיות נחשבים למסוכנים פחות ונהנים מתעריפי ביטוח רכב מוזלים. תגידו תודה לקונספט של מכוניות קונספט.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים