שלט התראה מבולענים – ביטוח רכב

האם ביטוח רכב מכסה בולען?

המילה 'בולען' אמנם אינה מוזכרת במפורש בפוליסות ביטוח רכב, אך עפ"י תקדימים נזקי בולען מכוסים בכיסוי הבסיס, שכולל גם נזקי מזג אוויר מסוימים

בשנת 2022 המילה 'בולען' נכנסה לחיינו בסערה רבתי. היו בולענים גם קודם, שמענו עליהם גם בעבר, אבל שני אירועים שהתחוללו במרכז הארץ, אחד מהם אירוע שהסתיים בטרגדיה, העלו את הנושא של בולענים לראש סדר היום ולשיח הציבורי. עד כדי כך שהמילה 'בולען' נבחרה ע"י הציבור והאקדמיה ללשון כמילת השנה לשנת 2022.

מה זה בולען?

בולען הוא שקע שנפער בקרקע. במבט מלמעלה השקע נראה כדבר שהתחולל באופן פתאומי ובלתי צפוי, כאשר פני הקרקע צונחים לפתע, אך מדובר בתהליך מתמשך ואיטי של התמוססות שכבות קרקע שברגע מסוים קורסות.

בולענים נפוצים באוזרים בהם יש שקיעה של שכבות קרקע והתמוססות, כגון חופי ים, ובאזורים בהם יש שינויים במצב מי התהום כתוצאה מתהליכי תשתית.

בישראל התופעה נפוצה בעיקר באזור ים המלח, אך בולענים נפערו גם באזורים נוספים בארץ. לאחרונה שמענו על בולען שנפער מתחת לבריכת שחיה בבית פרטי בעת מסיבה וגבה את חייו של אחד האורחים, ובולען נוסף נפער באמצע דרך איילון בתל-אביב.

כאן 11: כתבה על הבולען בדרך איילון

בולען בדרכים – מה הסיכונים?

כאשר בולען נפער בדרך בה נוסעים או ניצבים כלי רכב, קיימים מספר תרחישים אפשריים:

  • נפילה של הרכב ונוסעיו לתוך הבולען תוך כדי נסיעה
  • תאונה בין כלי רכב כתוצאה מעצירות פתע, סטייה מנתיב וכד', עקב הבולען
  • נפילה של רכב חונה לתוך הבולען (ללא אנשים ברכב)

האם ביטוח הרכב מכסה נזקי בולען?

כיסוי הבסיס בפוליסת ביטוח רכב מקיף כולל גם מספר סוגי נזקים שנגרמו על ידי אירועי מזג אויר. המילה 'בולען' אינה מוזכרת בפוליסה, אך כאמור עפ"י התקדימים נזקי בולען מכוסים.

ביטוח רכב מכסה נזקי בולען, בהתאם לסוג הביטוח וסוג הנזקים. עפ"י חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, במקרים של נפילת רכב לתוך בולען בעת נסיעה, או תאונה שנגרמה בשל היווצרות וקיומו של הבולען, מוגדרים כתאונות דרכים.

לפיכך ביטוח החובה מכסה את פגיעת הגוף, ככל שאירעה,  לנוסעים ולנהג המעורבים שהיו ברכב המבוטח, או הולך רגל שנפגע כתוצאה מכך מהרכב המבוטח.

במקרים לעיל הביטוח המקיף מכסה את הנזקים שנגרמו לרכב עצמו.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים