10 דברים שחשוב לדעת על ביטוח צד ג' לרכב

10 דברים שחשוב לדעת על ביטוח צד ג' לרכב

מכוניתכם גרמה נזק לרכב או לרכוש של צד שלישי? אתם צפויים לתביעה. אם יש לכך ביטוח צד ג' לרכב אתם יכולים להיות הרבה יותר רגועים.

  1. לפוליסת ביטוח יש שני צדדים: החברה המבטחת והלקוח המבוטח. בתאונה יש לעתים גם צד שלישי. ביטוח צד ג' לרכב מספק כיסוי למקרה של פגיעה ברכוש של צד שלישי. לדוגמא: כאשר הרכב של הלקוח המבוטח פוגע ברכב אחר.
  2. ביטוח צד ג' לרכב הוא ביטוח רשות. כלומר, לשיקולו של בעל הרכב האם לרכוש כיסוי צד ג', זאת בניגוד לביטוח חובה שבלעדיו, עפ"י חוק, אין לנהוג ברכב. יחד עם זאת רבים מתייחסים לביטוח צד ג' כאל הכרח וזאת מפאת חשיבותו.
  3. כיסוי צד ג' כלול בפוליסת ביטוח מקיף לרכב, אך ניתן לרכוש אותו גם בנפרד ללא ביטוח מקיף. פתרון זה מתאים בעיקר לבעלי רכב ישן ששוויו נמוך.
  4. ביטוח מקיף מגן על הרכוש שלכם, במקרה זה המכונית שבבעלותכם. ביטוח צד ג' מגן עליכם מפני תביעות של מי שרכושו נפגע בעת שהשתמשתם ברכבכם. ללא כיסוי צד ג', שהוא כאמור לשיקולכם, כל התשלום בגין התביעה יהיה מכיסכם.
  5. באפשרותכם לבחור את גובה הכיסוי של ביטוח צד ג' לרכב מתוך מספר גבולות אחריות אפשריים אותן מציעה חברת הביטוח. פרמיית הביטוח נקבעת בהתאמה לגובה הכיסוי הנרכש, המייצג את הסיכון שלוקחת על עצמה חברת הביטוח במקרה שרכבכם יגרום נזק לרכוש של צד שלישי.
  6. ביטוח צד ג' לרכב אינו בתוקף כאשר הפגיעה ברכוש של צד שלישי נגרמת בזדון.
  7. כמו כל ביטוחי הרכב גם ביטוח צד ג' כולל סעיף של 'השתתפות עצמית'. לקוחות AIG הרוכשים כיסוי צד ג' במסגרת פוליסת ביטוח מקיף לרכב, מחויבים רק בהשתתפות עצמית אחת (הגבוהה מבין השתיים).
  8. פוליסת ביטוח צד ג' של AIG כוללת כיסוי להחלפת מפתחות ללא תוספת תשלום, ומציעה תוספות בתשלום לבחירתכם כגון גרירה ושירותי דרך, כיסוי לאובדן ארנק, ואף סיוע בתביעות והגנה משפטית.
  9. לקוחות המצטרפים למסלול AIG SafeDrive בעת רכישת פוליסת ביטוח מקיף – אשר כוללת בתוכה כיסוי צד ג' – יכולים לחסוך עד 40% ממחיר הביטוח. המסלול מאפשר לשפר מיומנויות נהיגה, כי ב-AIG נהגים טובים יותר משלמים פחות.
  10. בין אם בכוונתכם לרכוש ביטוח מקיף ובין אם ביטוח צד ג' בנפרד, מומלץ להכיר את פרטי הכיסוי ותנאי הפוליסה. כך תוכלו להעריך את התמורה למחיר. לצפייה בפוליסה (כיסוי צד ג' בעמוד 7)
קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים