הגנה על מחשב - 3 טיפים בסיסיים

הגנה על מחשב – 3 טיפים בסיסיים

גיבוי, ניהול סיסמאות ואנטי-וירוס הם דברים בסיסיים שחשוב לעשות כדי להבטיח מינימום הגנה על מחשב אישי. רובנו לא צריכים יותר מזה

אם יש לכם מחשב יקר זאת סיבה טובה לחשוב על ביטוח דירה עם כיסוי לתכולה. אבל בואו נחשוב על הדברים שאי אפשר לבטח, וגם אם אפשר לבטח במאמץ כספי אז אי אפשר לשחזר. אין תחליף לתמונות שצילמתם, למסמכים שכתבתם ולכל אותם דברים שעושים במחשב, בטלפון או בטאבלט ויש להם ערך שהוא בלתי מדיד.

כמה טיפים בנושא הגנה על מחשב ועל הנכסים הדיגיטליים שלכם. הפתרונות מיועדים למחשב האישי/הנייד אך קיימים פתרונות דומים או זהים גם למכשירים סלולריים. העקרונות בכל המקרים זהים.

הגנה על מחשב – גיבוי, גיבוי, גיבוי

זאת המשימה שכולנו יודעים כמה היא חשובה וכולנו מתעצלים לעשות אותה בתדירות הרצויה. הדרך המיטבית לגיבוי היא באמצעות כונן חיצוני ותוכנת גיבוי המבצעת גיבוי אוטומטי במועדים קבועים מראש. מי שפעיל באינטרנט צריך מעת לעת לגבות את התוכן למחשב וממנו לכונן הגיבוי. תוכנת חלונות כוללת כלים מובנים לגיבוי, אתם רק צריכים לרכוש את הכונן.

הגנה על מחשב – איך מהלים סיסמאות?

לרבים מאיתנו יש כמות סיסמאות גדולה לסוגים שונים של חשבונות, שירותים מקוונים וכלים  דיגיטליים. ניהול סיסמאות הוא משימה מורכבת אך חיונית ביותר. כלל הברזל הוא שכל הסיסמאות של חשבונות האונליין לשירותים קריטיים כגון מידע פיננסי, בבנק או בחברת ביטוח, מידע רפואי בקופת חולים וכד' – מנוהלים בנפרד מכל חשבונות האינטרנט כגון פייסבוק, אינסטגרם וכד'. לכל חשבון רגיש סיסמא ייחודית ברמת קושי גבוהה.

לניהול סל הסיסמאות לרשתות חברתיות, חשבונות דוא"ל, קהילות ועוד כלים ושירותים דיגיטליים ניתן להשתמש בתוכנת ניהול סיסמאות. לא מומלץ להשתמש בכלים המובנים במערכת ההפעלה או בדפדפנים. כלי ידידותי ופופולארי הוא LastPass. גם קובץ אקסל מוגן יעשה את העבודה.

הגנה על מחשב – אנטי וירוס וחומת אש

אין צורך להסביר למה יש צורך בתוכנת אנטי וירוס לצורך הגנה על מחשב. תוכנה חינמית טובה ופופולארית, גם למחשבים וגם לסמארטפונים, היא AVG. חומת אש (Firewall) היא תוכנה להגנה מפני פריצות ופעילות זדונית במחשב וחשיבותה גדולה ככל שמשתמשים יותר באינטרנט ובמערכות מקוונות. אם אין לכם מידע ממש רגיש וסודי במחשב ניתן להשתמש בכלי חומת האש של ווינדוס.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים