איפה יועצי משכנתאות ממליצים לרכוש ביטוח משכנתא

איפה יועצי משכנתאות ממליצים לרכוש ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא כולל כיסוי למבנה וביטוח חיים. ניתן לרכוש כל אחד בנפרד ולחסוך. מה ממליצים יועצי המשכנתאות?

כל משכנתא בישראל כרוכה גם ברכישה של ביטוח משכנתא, שכולל כיסוי למבנה וביטוח חיים למקבל המשכנתא.
מטרת הביטוח היא להגן על הבנק המלווה, נותן המשכנתא, למקרה שייגרם נזק לנכס הממושכן, או למקרה שהלווה (מקבל המשכנתא) לא יוכל לעמוד בהחזרים, כתוצאה ממוות או נכות מלאה.
במילים אחרות, מי שנהנה מביטוח משכנתא הוא לא בעל הפוליסה אלא הגורם המלווה, בדרך כלל בנק למשכנתאות.

לא קונים ביטוח משכנתא בבנק

בעבר היתה חובה לרכוש את ביטוח המשכנתא באמצעות הבנק המלווה, אך כיום נאסר על הבנקים, או כל גורם אחר המספק משכנתאות, לחייב את רכישת הביטוח באמצעותו.
למעשה, ניתן לרכוש בנפרד את כל אחד מהמרכיבים של ביטוח המשכנתא – ביטוח מבנה וביטוח חיים. ההשפעה המיידית של הרגולציה, שנכנסה לתוקף לפני מספר שנים, היא תחרותיות במחירי ביטוח משכנתא.

מה ממליצים היועצים?

יועצי משכנתאות, שמספקים ליווי מקצועי למקבלי משכנתא, נוטים להמליץ לא לרכוש את הביטוח למבנה (פוליסת ביטוח דירה) באמצעות הבנק ולא רק משיקולי מחיר. הבנק מבטח רק את המבנה ורק בגובה המשכנתא, ואילו צרכי ביטוח דירה כוללים גם כיסוי רחב יותר לנזקי מבנה, כיסוי לתכולה וכיסוי צד ג'.

גם בנושא ביטוח החיים, שהוא חלק מביטוח המשכנתא, הנטייה של יועצי המשכנתאות היא להמליץ על חברות הביטוח, כאשר המחיר מהווה שיקול מרכזי.
ההחלטה תלויה גם בקיומן של פוליסות ביטוח חיים נוספות, ובגורמים נוספים המשפיעים על סל ביטוח החיים האישי והמשפחתי.

בניגוד למה שמקובל לחשוב, ביטוח משכנתא אינו ביטוח 'טכני' או ביטוח פשוט. הוא גם אינו מסובך מאוד, אך מספיקה העובדה כי הוא חלק מהעסקה הגדולה ביותר בחייו של כל אחד, רכישת בית, כי לייחד לו תשומת לב רבה ושופינג רציני.

סוגי משכנתאות וטיפ לחיסכון בטוח בביטוח

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים