תשובות לשאלות נפוצות על ביטוח משכנתא

תשובות לשאלות נפוצות על ביטוח משכנתה

רכישת דירה היא עסקת חיינו ופוליסת ביטוח משכנתא היא חלק מן העסקה. לפניכם תשובות לשאלות נפוצות של לקוחות בנושא ביטוח משכנתא

קבלת משכנתה לצורך רכישת דירה או בית היא, עבור רובנו, העסקה הגדולה של חיינו. לכן חשוב מאוד לבצע את העסקה בשיקול דעת ועל בסיס ידע ומידע מלאים ועדכניים. ביטוח משכנתה הוא חלק בלתי נפרד מהעסקה. כמה תשובות לשאלות נפוצות בנושא ביטוח משכנתה:

האם ביטוח משכנתה הוא חובה?

כל גורם המוסמך להעניק משכנתאות יכול לדרוש ממקבלי המשכנתה לרכוש ביטוח הכולל ביטוח דירה/מבנה וביטוח חיים. קבלת המשכנתה מבנק למשכנתאות או גורם אחר בדרך כלל מותנית ברכישת הביטוח המתאים.

מה כולל ביטוח משכנתה?

ביטוח משכנתה כולל שני רכיבים: כיסוי למבנה מפני נזקי שריפה, הצפה וכד' (ביטוח דירה) וביטוח חיים למקבל המשכנתה בגובה סכום המשכנתה.

מדוע צריך ביטוח משכנתה?

ביטוח המשכנתה נועד להגן על המלווה ולהבטיח כיסוי להוצאות שיקום, במקרה של נזק לנכס הממושכן, ולהחזר המשכנתה במקרה של מוות או נכות מוחלטת של מקבל המשכנתה.

מהם היתרונות של ביטוח משכנתה למבוטח?

אמנם ייעודו של ביטוח משכנתה הוא הגנה על המלווה (הבנק) אך למעשה הוא מגן גם על הלווה ועל משפחתו מפני אובדן הנכס כתוצאה מאי יכולת לעמוד בתשלומים עקב מוות או נכות מוחלטת.

היכן רוכשים ביטוח משכנתה?

היכן שרוצים, בכל חברת ביטוח המספקת פוליסת ביטוח משכנתה.

הבנק רוצה שארכוש את הביטוח אצלו. האם אני חייב?

לא. הבנק המלווה רשאי להציע ביטוח משכנתה אך אסור לו לחייב את רכישת הביטוח באמצעותו.

כמה עולה ביטוח משכנתה?

את עלות רכיב ביטוח הנכס (ביטוח דירה) קובע מחיר הנכס. עלות רכיב ביטוח החיים נקבעת עפ"י פרמטרים כגון גיל, מגדר, סטאטוס עישון, מצב בריאותי, סכום המשכנתה, תקופת ההחזר ועוד.

חברת AIG מציעה לרוכשי דירות ובתים שירות מיוחד של ייעוץ בנושא ביטוח משכנתה בפגישה אישית.

לעיונכם: פוליסת ביטוח חיים למשכנתה של AIG

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים