מותג היוקרה פרארי

דברים שלא ידעתם על פרארי

מכוניות ספורט מהירות, בדרך כלל בצבע אדום, עם סמל הסוס המפורסם - אם זה כל מה שאם יודעים על פרארי, הכתבה הזאת היא בשבילכם

הכל התחיל בשנת 1898 כאשר אנזו פרארי נולד. הוא הפך לנהג מרוצים כבר בגיל 13 וכשהיה בן 22 הועסק בידי אלפא רומיאו כנהג צוות ולאחר מכן כמנהל צוות המרוצים של אלפא רומיאו. לאחר כמה שנים אנזו החל לעבוד בכוחות עצמו, אך מפעלו הופצץ במלחמת העולם השניה והדבר עיכב את יציאת הדגם הראשון. לבסוף, הפרארי הראשונה יצאה לאור בשנת 1947 ונקראה פרארי 125. שתי מכוניות בלבד יוצרו מהדגם הראשון.

סמל הסוס המפורסם של פרארי הופיע במלחמת העולם הראשונה על מטוסי הקרב של הטייס פרנססקו ברקה הנחשב לגיבור לאומי. בפגישה של אנזו פרארי עם הוריו של ברקה, הם הציעו לו להשתמש בסמל זה על מכוניות המרוץ שלו, למזל טוב ולהוקרה לבנם שנהרג במלחמה. אנזו שינה את הרקע מלבן לצהוב,  הצבע הרשמי של עיר הולדתו מודנה והסמל נשאר כפי שהוא עד היום.

מפעלי פרארי וקבוצת המרוצים שלה נמצאים עד היום בעיר ילדותו של אנזו פרארי – מודנה.

למה המכוניות של פרארי מזוהות כל כך עם הצבע האדום? זה לאהצבע אותו רצה אנזו פרארי אזה אדום היה הצבע שהקצתה פדרציית הרכב הבינלאומית למכוניות גרנד של איטליה. כיום ניתן לרכוש פרארי במגוון צבעים, אך הצבע האדום נותר כמזוהה מאוד עם מכונית היוקרה ןמהווה 45% מכלל רכבי פרארי שנמכרו.

בשנת 1963 ניסתה חברת פורד האמריקאית לרכוש את פרארי תמורת 18 מיליון דולר. העסקה נכשלה כאשר מר פרארי סרב לוותר על שליטתו בתכנון מכוניות המרוץ. שש שנים אחר-כך,בשנת 1969, קונצרן פיאט רכש 40% ממותג היוקרה פרארי והשאיר את השליטה בנושאי מרוץ בידיים של אנזו בעוד שפיאט שלטו בייצור רכבי כביש.

הניחון הראשון של פרארי במרוץ כלשהו הושג בשנת 1947 במרוץ משני שהתקיים ברומא.

פרוציו למבורגיני, יצרן טרקטורים איטלקי, החליט לייצר מכוניות ספורט משל עצמו לאחר שתלונות שלו על הפרארי שרכש נענו בזלזול ע"י אנזו פרארי.

בשנת 1976 הושקה פרארי 400GT שהיתה הפרארי הראשונה עם תיבת הילוכים אוטומטית.

המהנדסים של פרארי הציעו דגם בעל 4 דלתות, אך אנזו פרארי הטיל על כך וטו.

הפרארי היקרה ביותר נקראת 250GTO, ואחת מאלה יוצרו היא גם הרכב היקר ביותר שנמכר במכירה בסכום של 38 מיליון דולר.

כיום ההכנסות של פרארי לא מגיעות רק ממכירת רכבי יוקרה. חנויות הדגל ואולמות התצוגה של פרארי ברחבי העולם מכניסות סכום של 1.5 מיליארד דולר בשנה וניתן למצוא בהן מודלים מוקטנים של מכוניות פרארי, שעונים, חולצות, משקפי שמש, ספלים, כלי כתיבה ועוד.

כמה שמות שמחזיקים בתענוג:

אז אם גם אתם כמו מסי ואחרים מחזיקים בפרארי משלכם, חשוב לבדוק על ביטוח המתאים לרכבי יוקרה.

***
למידע ולרכישת פתרונות ביטוח רכב – חובה, מקיף, צד ג' – צוות AIG לשירותכם בטלפון 1-800-400-400 או באתר האינטרנט.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים