למה עולים מחירי ביטוח שיטפונות בארה"ב?

למה עולים מחירי ביטוח שיטפונות בארה"ב?

בישראל הסיכון מפני שיטפון כתוצאה ממזג אוויר סוער הוא נמוך באופן יחסי. בארה"ב הנושא נמצא על סדר היום הציבורי

תושבי קו החוף בארה"ב נהנים מיתרונות רבים. אין כמו לקום בבוקר, להריח את הניחוח המרענן וליהנות מנוף האוקיינוס הנשקף מהחלון. אך מגורים על קו החוף, במיוחד החוף האטלנטי, טומנים בחובם גם סיכונים ייחודיים הקשורים לפגעי מזג אוויר.
תושבי החופים בארה"ב הם הצרכנים הגדולים ביותר של ביטוח שיטפונות והם סופגים כעת עליית מחירים משמעותית בעקבות חוק חדש שגורם לסערה במחירי הביטוח.

חוק ביטוח השיטפונות לבעלי בתים (HFIAA) שהוחל ב-2014 העלה את מחירי ביטוח השיטפונות ליותר ממיליון אזרחים הגרים על קו החוף בארצות הברית. אלו הגרים בבית החוף לאורך כל השנה ספגו עלייה ממוצעת של 10 אחוזים במחירי הביטוח, בעוד שאלו המבלים רק חלק מזמנם בבית החוף, ומתגוררים באופן קבוע באזור אחר, משלמים תוספת של 18% בממוצע על המחיר הנוכחי.
הסיבה העיקרית לעלייה התלולה במחירים נעוצה בעובדה שהתוכנית הלאומית לביטוח שיטפונות בארה"ב פשוט מרוששת. ככל הנראה, צברה התוכנית קרוב ל-24 מיליארד דולרים בחובות ואין מנוס להתחיל לגבות כסף נוסף מן האזרחים עבורם הוקמה התוכנית.

למרות העלייה המשמעותית, התושבים אינם מהססים ומשלמים את הסכומים החדשים. הסיבות ברורות; רוב הבתים על קו החוף חשופים לשחיקה מאסיבית. האוויר המלוח והרוחות שוחקים את יסודות הבתים, העשויים לרוב מעץ, וחושפים אותם לנזקים קשים במקרה של שיטפון. בנוסף, תושבי החוף אינם זרים לאסונות טבע, ולאחר שחזו בשנים האחרונות בצונאמי בהוואי וחוות את הוריקן קתרינה ועוד סופות בעלות שם, שהותירו הרס עצום ותושבים חסרי כל, רוצים התושבים לדעת שהנכס והרכוש מכוסים מפני השיטפונות. כפי שניתן להיווכח, הסיבות בגללן תושבי החוף סופגים את העלייה במחירי ביטוח שיטפונות הן בדיוק הסיבות שגרמו לעליית המחירים (תיקון החוק) – כמות והיקף הסיכונים ליישובי החוף בעולם עלה.

רוב הבתים בישראל אינם ממוקמים ישירות על קו החוף ואינם חשופים לשיטפונות, שאינם תופעה נפוצה במיוחד באזורנו. נזקי הצפה בישראל נגרמים לרוב מפגעי מזג האוויר, בעיות ניקוז ברחובות ועוד. נזקים אלה גורמים לרוב לנזקים במבנה ולעיתים גם לרכוש. נזקים אלה מכוסים במסגרת ביטוח דירה תחת מקרה ביטוח "שיטפון או הצפה ממקור מים חיצוני.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים