האם ביטוח מנהלים הוא באמת ביטוח?

ביטוח מנהלים הוא באמת ביטוח?

ביטוח מנהלים הוא מוצר פנסיה שיכול לכלול בתוכו גם ביטוח חיים. השם נולד לפני שנים רבות כגימיק מסחרי ותפס חזק. כמה דברים על הקשר בין עולם הפנסיה ועולם הביטוח

מהו ביטוח מנהלים? ובכן, אולי תופתעו לדעת אך ביטוח מנהלים הוא בכלל לא ביטוח אלא תכנית חיסכון פנסיוני – כמו קרן פנסיה או קופת גמל – שזכתה לשם הנ"ל כרעיון שיווקי. הכינוי כל כך הצליח עד שהפך לשגור בשפה ולמעשה לשם הרשמי של תכניות חיסכון פנסיוני המשווקות ע"י חברות ביטוח שעוסקות בתחום הפנסיה.

עוד עובדה שכדאי לדעת על ביטוח מנהלים; בניגוד למשתמע מן השם, התוכנית אינה מיועדת רק למנהלים אלא מתאימה ונמכרת לכל אחד, שכיר או עצמאי, במסגרת תכניות החיסכון לפרישה. המילה 'מנהלים' הוכנסה לשם המסחרי של התכנית משתי סיבות: ראשית כדי להעניק לתכנית מימד של יוקרה ואפיל גבוה, ושנית כי בשעתו היה מקובל להעניק את התכנית לבכירים כהטבת שכר. הגימיק, כאמור, הצליח מעל למשוער והפך לנכס צאן ברזל של עולם הפנסיה.

עולם החיסכון הפנסיוני מכונה לעתים קרובות גם 'ביטוח פנסיוני', זאת מכיוון שהוא מבטיח סכומי כסף בקרות אירוע מסוים – במקרה הנ"ל אירוע פרישה מן העבודה – והוא בפועל סוג של ביטוח כלכלי. הכספים הם תוצאה של צבירה מתמדת לאורך שנות העבודה, שחלקה בא ממשכורת הברוטו של העובד וחלקה מהפרשות של המעסיק. הכספים הצבורים מנוהלים עפ"י קריטריונים ותחת פיקוח ובחלקם עשויים לצבור תשואה על השקעות בשווקי ההון.

קשר נוסף של עולם החיסכון הפנסיוני לעולם הביטוח הוא פוליסות ביטוח חיים, הכלולות בתכניות פנסיוניות מסוג קרן פנסיה וביטוח מנהלים. בתכניות פנסיה מסוג קופת גמל לרוב לא קיים רכיב של ביטוח חיים. רכיב ביטוחי נוסף שיכול להיות כלול בתכניות פנסיוניות הוא אובדן כושר עבודה. לאחרונה מתפתחת מגמה של התייחסות לביטוחי בריאות כאל מוצר עם אופק פנסיוני.

חברת AIG מתמחה בתחום של ביטוח כללי בלבד וכידוע אינה משווקת תכניות פנסיה. אבל AIG משווקת כמובן פוליסות ביטוח חיים, ביטוח בריאות וביטוח תאונות אישיות שמאפשרות להעצים את הביטחון הכלכלי שמספק החיסכון הפנסיוני, הן לאירועי ביטוח בגיל העבודה ולאחר הפרישה.
עפ"י התפיסה החדשנית והמתקדמת של תכנון כלכלי לחיים שלפני ואחרי הפרישה, בוחנים את צרכי הביטוח של מבוטחים ומשפחותיהם בראייה כוללת ובונים את תיק הפנסיה ואת תיק הביטוח בהתאם. כיום יותר ויותר לקוחות מעבים את תיק הביטוח על מנת להבטיח כיסוי איכותי ומקיף ככל האפשר למירב האפשרויות.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים