תביעות ביטוח – מגזין AIG

על תביעות ביטוח ועל סיגרים משובחים

אם תחפשו באינטרנט על הביטוי 'תביעות ביטוח מוזרות' (bizarre insurance claims) תמצאו ודאי את הסיפור הפופולרי על הסיגרים מצפון קרוליינה ארה"ב, שבאמצעותו אפשר ללמוד קצת על העולם של תביעות ביטוח

לאחרונה פרסם משרד האוצר את מדד השירות לתביעות ביטוח. חברת הביטוח AIG מובילה את הדירוג בגאווה ואף זכתה לשבחי העיתונות הצרכנית. הסיבה שהמדד מתמקד בנושא שירות תביעות ביטוח הוא פשוט. תביעה היא רגע המבחן של חברת הביטוח בו היא נדרשת לעמוד במחויבות הכספית. למעשה, תמצית המהות של כל העיקרון עליו מבוסס ענף הביטוח, אחד מענפי המשק והכלכלה המרכזיים בישראל ובכל מקום בעולם.

העולם של תביעות ביטוח

תביעת ביטוח היא כמובן עניין המחייב רגישות גבוהה, ודאי בסוגי ביטוח מסוימים ובאירוע ביטוח קשים. יחד עם זאת מדובר בתהליך מוסדר עם חוקים ,תקנות ונהלים. הכל כדי להבטיח הוגנות. הדגש הוא ללא עוררין על הגנת הצרכן, אך גם בראייה כוללת – כלומר, אמינות התביעה.

אם תחפשו באינטרנט על הביטוי 'תביעות ביטוח מוזרות' (bizarre insurance claims) תמצאו ודאי את הסיפור הפופולרי על הסיגרים מצפון קרוליינה ארה"ב, שבאמצעותו אפשר ללמוד קצת על העולם של תביעות ביטוח.

ומעשה שהיה כך היה; עורך דין ממדינת צפון קרוליינה רכש לעצמו קופסה של סיגרים משובחים ויקרים. כל כך יקרים ללבו היו הסיגרים עד שהוא טרח לבטח אותן כנגד מגוון סיכונים – נזקי שיטפון, נזקי סופה וגם – איך לא?! – נזקי אש.

כדרכם של סיגרים גם אלה עלו בעשן ארומטי תוך מספר שבועות. אבל כאן הסיפור רק מתחיל. לאחר שאחרון הסיגר מימש את ייעודו, הגיש בעל הסיגרים תביעת ביטוח בטענה שהסיגרים היקרים שלו הושמדו בשורה של שרפות קטנות.
חברת הביטוח כמובן התנגדה לתביעת הביטוח המשונה הזאת בהנחה (סבירה למדי) שבעל הסיגרים עישן אותם להנאתו ולא רק שלא נגרם כל נזק אלא אפילו הנאה רבה. אבל שופט בבית משפט מקומי קיבל את הטענה כי הפוליסה לא סייגה סוגי שריפה ולכן התביעה באופן טכני מוצדקת.
חברת הביטוח נאלצה לשלם 15,000 דולרים לתובע, אך נקטה בצד מחוכם משלה ותבעה את חובב הסיגרים "השובב" בגין הצתה של רכוש מבוטח. היא ניצחה בתביעה.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים