ההיסטוריה של הביטוח, לא מה שחשבתם

ההיסטוריה של הביטוח, לא מה שחשבתם

החל מחוקי חמוראבי שנולדו אלפי שנים לפני הספירה ועד לתוכנית הביטוח Safe Drive של היום, ההיסטוריה של הביטוח מוכיחה יצירתיות וחדשנות. מבט מזווית שונה על עולם הביטוח

ההיסטוריה של הביטוח מוכיחה על פניו כי ביטוח הפך למכנה משותף – לכולנו יש איזו פוליסה. לדוגמא, בישראל לכל אזרח יש ביטוח בריאות ממלכתי שמעניק שירותי רפואה ובריאות מקיפים מטעם המדינה. הלכה למעשה, ישראל הינה מן המדינות המתקדמות בעולם בתחום הביטוח הרפואי. לכל מי שיש רכב יש ביטוח חובה שבלעדיו אסור לנהוג ברכב, כל תלמיד בישראל מבוטח במסגרת ביטוח תאונות אישיות שתקף 24/7 בכל מקום, גם מחוץ למסגרת הלימודית.

אלו הן רק דוגמאות אחדות לנוכחות של תחום הביטוח בחיינו, עוד לפני שדיברנו על הפוליסות הפרטיות השונות כגון ביטוח חיים, ביטוח מקיף לרכב, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוחי בריאות וסיעוד ועוד כיסויים שונים ומגוונים.

לאורך שנות ההיסטוריה של הביטוח התפתחו פתרונות שונים, רבים ומגוונים, והיום – הלכה למעשה – סל הביטוח של בתי אב (וגם של בתי עסק) כולל מספר פוליסות.

כמה עובדות מעניינות על הרגלי צריכת הביטוח שלנו

  • ברוב גדול של המקרים הביטוח הראשון שאדם רוכש לעצמו הוא ביטוח רכב. קניית המכונית הראשונה היא בדרך כלל המגע הישיר הראשון של אנשים צעירים עם ענף הביטוח.
  • בישראל, כמו בכל העולם, רכישה פרטית של פוליסות ביטוח חיים נפוצה במיוחד לקראת הקמת משפחה ולאחר הרחבת המשפחה. נישואין ולידה הן גורמים מאיצים לרכישת ביטוח חיים.
  • בשנים האחרונות עלתה בישראל המודעות לביטוחי בריאות וחל גידול משמעותי ברכישת פוליסות ביטוח בריאות פרטי, כהשלמה לסל הבריאות הממלכתי ושירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים. בין הגורמים לתופעה נמצאים חידושי הרפואה שמאפשרים היום ריפוי של מחלות ופציעות שבעבר היו חשוכות מרפא.
  • כל מי שלוקח משכנתא בישראל, מבנק או מכל גורם מורשה אחר, מחוייב גם בפוליסת ביטוח משכנתא הכוללת כיסוי למבנה ובטוח חיים. עלות ביטוח המשכנתא היא חלק מעלות המשכנתא.
  • רוב גדול של הישראלים היוצאים לחו"ל, למעלה מ-70%, מצטייד לקראת הנסיעה בביטוח נסיעות לחו"ל, הכולל לפחות כיסוי להוצאות רפואיות בחו"ל.
  • ישראלים רבים סבורים כי ביטוח צד ג' שייך לתחום הרכב בלבד, ואינם מודעים לכיסויי צד ג' בביטוח דירה ובביטוחים עסקיים.
  • ביטוח עם קצב צמיחה מהיר במיוחד הוא ביטוח סייבר לעסקים, שהופך בשנים האחרונות לצורך חיוני בהגנה על העסק.

ההיסטוריה של הביטוח: האם חשבתם שדווקא זהו הענף שמבטא חדשנות?

באופן גורף אנשים מופתעים לגלות שענף הביטוח, בעולם וגם בישראל, הוא זה שמגיב הכי מהר לחידושים טכנולוגיים ואחרים. מסתבר שהדימוי של ענף מקצועי אפור הוא שגוי, ומדובר בתחום דינאמי שנדרש פעם אחר פעם לתת מענה להתפתחויות מסעירות.

הדוגמא הבולטת ביותר היא כמובן תחום הבריאות שכאמור מושפע באופן שוטף מההתפתחויות במדע הרפואה. אך גם תחומים אחרים קשורים באופן הדוק לפתרונות של ענף הביטוח: המכונית האוטונומית, למשל, לא תהפוך לסטנדרט ללא כיסוי ביטוחי הולם למצב החדש בדרכים. עבור חברות היי-טק יש היום פוליסות עסקיות מיוחדות עם הגנה לסיכונים שנובעים מפיתוחים טכנולוגיים חדשניים בסביבה תחרותית גלובלית. ביטוח נסיעות לחו"ל עכשווי יכול לכלול כיסוי לאובדן מידע דיגיטלי. וזה רק "על קצה המזלג". ההיסטוריה של הביטוח רצפוה בדוגמאות מסוג זה.

אחד הביטויים החזקים והחשובים ביותר של שילוב בין קדמה טכנולוגית וביטוח היא תוכנית הביטוח לרכב Safe Drive שמשתמשת בכלים מתקדמים לשיפור מיומנויות נהיגה, במיוחד של נהגים צעירים, ובכך תורמת למאמץ הלאומי להגברת הבטיחות בדרכים.

המודל שלSafe Drive  – טכנולוגיה מתקדמת פוגשת ביטוח מתקדם והמחיר יורד

תוכנית Safe Drive משלבת טכנולוגיית איתור וניטור מתקדמת של איתורן עם פוליסת ביטוח מקיף לרכב של AIG. מי שמצטרף לתוכנית מקבל רכיב המותקן ברכב (התקנה ללא עלות) ומבצע ניטור של מצבי נהיגה כגון בלימה, האצה, סטייה מנתיב וכד'. הנתונים נשלחים בזמן אמת לרשת, לחשבון אישי ומאובטח של הנהג, ומוצגים באפליקציה סלולרית או באינטרנט. אין צורך לזכור סיסמאות – הכניסה למערכת היא באמצעות תעודת זהות וסיסמא חד-פעמית הנשלחת לטלפון הסלולרי.

באמצעות המערכת הנהג יכול ללמוד את ביצועי הנהיגה שלו ולשפר אותם. הרווח הוא כפול, גם רמת נהיגה טובה יותר, ובטוחה יותר, וגם חיסכון משמעותי בעלות הביטוח. עם השיפור במיומנויות הנהיגה מחיר הביטוח יורד. החיסכון עשוי להגיע לעשרות אחוזים.

חברת הביטוח AIG החוגגת בימים אלה 20 שנים לפעילותה בישראל (אפרופו ההיסטוריה של הביטוח), השיקה את התוכנית המהפכנית כחלק מתפיסת עולם חדשנית של ביטוח בהתאמה אישית מירבית של הכיסוי, התנאים והמחיר.

ודאי לא תופתעו לדעת כי היכולת של AIG ליישם תפיסת עולם כה מרחיקת לכת מבוססת על טכנולוגיות ניהול מתקדמות המאפשרות לנתח במהירות את צרכי הביטוח של הלקוח ולהציע חלופות התואמות באופן מדויק את צרכי הלקוח, העדפותיו, יכולותיו ומאפייניו. תהליך שבעבר היה אורך מספר ימים, אם לא שבועות, מבוצע היום בזמן אמת.

בעזרת הטכנולוגיות המתקדמות, המקצרות תהליכי מכירה ושירות, ניתן לשפר באופן משמעותי את חוויית הלקוח תוך הקטנת עלויות. הלקוח נהנה משירות אישי משופר במחירים אטרקטיביים. אחד היתרונות החזקים ביותר של היעילות הטכנולוגית היא קיצור דרמטי בתהליכי טיפול בתביעות. ואכן, AIG זוכה זו שנה רביעית ברציפות במדד משרד האוצר בתחום הטיפול בתביעות.

היסטוריה של חדשנות בענף הביטוח בעולם

ההיסטוריה של הביטוח, מהעת העתיקה ועד ימינו, היא רצף של חידושים מקצועיים שפותחו ויושמו כמענה להתפתחויות כלכליות וטכנולוגיות. כל צעד קדימה מוליד צורך ביטוחי חדש שמקבל מענה ע"י מקצועני הביטוח. סיפור שלא נגמר ולעולם אינו משעמם. תודו, לא זה מה שחשבתם על ביטוח.

היסטוריה של חדשנות: 9 עובדות שיגרמו לכם לחשוב שביטוח זה מעניין

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים