ביטוח בהתאמה אישית - AIG בראש המחנה

ביטוח בהתאמה אישית, AIG בראש המחנה

ביום האחרון של 2014 הוציא אגף המפקח על הביטוח עקרונות להסדרת התנהלות משווקי ביטוח בעת צירוף לקוחות לתכנית ביטוח בהתאמה אישית לצרכי המבוטח. בשתי מילים: שקיפות והוגנות

ממש עם סיום שנת 2014, ביום האחרון של השנה, הוציא אגף המפקח על הביטוח במשרד האוצר הנחיות חדשות ועדכניות המסדירות את תהליכי השיווק והמכירה של פוליסות ביטוח. החוזר מתייחס לפתרונות ביטוח כללי (אלמנטרי) הכוללים ביטוח רכב, דירה, בריאות, תאונות אישיות ואחרות.

הגדרת המטרה של החוזר המיוחד ע"י המפקח על הביטוח: לקבוע עקרונות להסדרת התנהלות חברות ביטוח וסוכני ביטוח בעת צירוף לתכנית ביטוח. הנחיות אלה מופנות באופן ישיר לגורמי הביטוח אך יש להם, כמובן, חשיבות רבה עבור צרכנים הדורשים ביטוח בהתאמה אישית.

השורה התחתונה היא שקיפות והוגנות בתהליך הצירוף של לקוחות לתוכניות ביטוח. באופן פרקטי מוגדרים קריטריונים למידע שעל חברות הביטוח לספק לצרכן בעת תהליך המכירה ולאופן ההגשה של המידע. ההנחיות תקפות לכל ערוצי המכירה – מכירה פנים אל פנים, בטלפון או באינטרנט.

ההמלצה המיידית לכל צרכן היא לעיין בחוזר המפקח על הביטוח (קישור מצורף בהמשך). ההנחיה שמושכת את העין יותר מאחרות וזוכה לכותרות במדיה היא ההגבלה על כמות שיחות המכירה שיכול משווק ביטוח ליזום מול צרכן מסוים. למעשה המפקח מגדיר פער שמן של לא פחות מחצי שנה בין שיחות מכירה יזומות ללקוח.
אך ככל שהנחיה זאת חשובה, יש בחוזר הנחיות הרבה יותר עקרוניות לגבי סוג המידע, היקף המידע ומהות המידע שעל משווקי הביטוח למסור לצרכן בעת ביצוע המכירה. ההנחיה הראשונה בחוזר מתייחסת לצורך של חברת הביטוח לברר במדויק את צרכי הביטוח של הקונה הפוטנציאלי ולספק לו פתרון שעונה על צרכים אלה בלבד. במילים אחרות: ביטוח בהתאמה אישית.

הלכה למעשה החוזר מאמץ את האסטרטגיה השיווקית של AIG והופך אותה לסטנדרט ענפי. כבר לפני מספר שנים החלה AIG בשיווק פתרונות ביטוח גמישים המאפשרים התאמה מירבית של הכיסוי והפרמיות לצרכים וליכולות של המבוטח. פתרונות כגון Lady AIG בתחום ביטוח הרכב,AIG Medical  בתחום ביטוח בריאות ופוליסות ביטוח גמישות נוספות מייצגות את התפיסה המתקדמת של פתרונות ביטוח בהתאמה אישית, המבוססת כמובן על תהליך בירור רציני של צרכי הלקוח.
גם בתחום השקיפות – מסירת המידע ללקוח – צועדת AIG לפני המחנה עם פוליסות ברורות, הצעות מפורטות וערוצי מידע לשירות לקוחותיה בטלפון ובאינטרנט. ולגבי הוגנות רק נציין כי השנה פרסם משרד האוצר לראשונה את דירוג חברות הביטוח בתחום השירות ו-AIG מובילה בדירוג זה במרבית הקטגוריות.

לעיון בחוזר המפקח על הביטוח באתר משרד האוצר: הצטרפות לתוכניות ביטוח.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים