הרפורמה בביטוח בריאות - תזכורת לעדכון פוליסה

הרפורמה בביטוח בריאות – מתקרבים לאבן הדרך הראשונה

בעוד מספר חודשים יגיע מועד העדכון של הפוליסות, בפעם הראשונה מאז שנכנסה לתוקפה הרפורמה בביטוח בריאות עם הפוליסות האחידות שמתעדכנות אחת לשנתיים. תזכורת לצרכן

בשנת 2016 יצאה לדרך הרפורמה בביטוח בריאות. בעוד מספר חודשים היא תגיע לאבן הדרך הראשונה – מועד חידוש הראשון של הפוליסות החדשות, שמתחדשות אחת לשנתיים.

הבשורה העיקרית של הרפורמה היא הפוליסה האחידה, שתכולתה עשויה להשתנות אחת לשנתיים בהתאם להתפתחויות בתחום הרפואה. השינוי, אם יהיה, הינו גורף לכל המבוטחים.
חברות הביטוח יכולות לשנות את המחיר בהתאם. אם השינוי במחיר לא יעלה על 10 ש"ח בחודש (120 ש"ח בשנה) או עד 20% מהמחיר הקיים ניתן יהיה לחדש את הפוליסה ללא אישור הלקוח. על חברות הביטוח לעדכן את הלקוחות במועד ובפרטי החידוש.

עדכון דו-שנתי של פוליסות ביטוח בריאות פרטי, במסגרת הרפורמה בביטוח בריאות, מונע את המצב שהיה קודם לכן כאשר מבוטחים נקשרו לפוליסות ארוכות טווח, למעשה לכל החיים, ולא נהנו מחידושים והתפתחויות בתחום מדעי הרפואה.
ערך נלווה הוא מניעת מצב של כפל-ביטוח, בו מבוטחים שילמו פעמיים על אותו כיסוי ביטוחי, או שילמו עבור כיסוי שממילא היה כלול בסל הממלכתי או בשב"ן של קופות החולים.

הרפורמה בביטוח בריאות עשתה סדר בענף; ולראשונה יכלו צרכני הביטוח לבצע השוואות אפקטיביות בין ההצעות השונות של חברות הביטוח. כל פוליסה כוללת את אותם מרכיבים – ניתוחים בישראל, ניתוחים בחו"ל, השתלות, תרופות, שירותים אמבולטורים וגילוי מחלות קשות. ההבדלים בין החברות הם במחיר ובאיכות השירות.

את התחרות במחירים כל צרכן מבין היטב. התחרות בנושא השירות מורכבת יותר. בתחום הביטוח, כאשר מדברים על שירות, מתכוונים בעיקר לנושא התביעות – רגע האמת של הפוליסה. באיזו יעילות ומהירות מטופלות תביעות הביטוח של הלקוחות?
בתחום ביטוח בריאות, שכרוך מן הסתם בדיני נפשות, איכות ומהירות השירות לתביעות ביטוח הם מדדים חשובים במיוחד.

הרפורמה בביטוח בריאות הטיבה עם הצרכן; המוצר ברור יותר, התמורה מובנת יותר ובדרך כלל המחיר טוב יותר. אחת לשנתיים הכל עומד למבחן.

AIG משלמת תביעות הכי מהר בישראל – מדד איכות השירות של משרד האוצר

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים