הרפורמה בביטוח בריאות - למה כדאי לרכוש עכשיו AIG Medical

הרפורמה בביטוח הבריאות: למה כדאי לרכוש עכשיו AIG Medical?

ב-1 בפברואר יוכלו בעלי פוליסות ביטוח בריאות פרטי AIG Medical לבחור האם להמשיך את התוכנית או לעבור לפוליסה האחידה החדשה שהנהיג משרד האוצר. לפניכם השיקולים

בפברואר 2016 תיכנס לתוקף הרפורמה בביטוח בריאות. מדובר ברפורמה חשובה שתוכננה מזה זמן רב ויש בה בשורות רבות לצרכן.

למה צריך רפורמה בביטוח הבריאות?

תחום ביטוח הבריאות הוא אחד מתחומי הביטוח הדינאמיים ביותר בעולם, יחד עם ביטוח סייבר. התפתחויות מדהימות בתחומי מחקר מדעי ורפואה מאפשרות לספק היום מענה איכותי למגוון מחלות ובעיות רפואיות שבעבר נחשבו לחשוכות מרפא. טיפולים שעד לא מזמן היו נחלתם של ציבורים מעטים הופכים לשגרה רפואית הזמינה לכל אחד.
קצב השינויים מהיר ומחייב הערכות מתאימה של ענף הביטוח, והמפקח על הביטוח במשרד האוצר לקח על עצמו להסדיר את התחום, על מנת לאפשר לצרכן להתמצא ולקבל החלטות שקולות עפ"י צרכיו ויכולותיו. מצד שני, הרפורמה מעניקה לחברות הביטוח מסגרות המאפשרות להן לבצע שנויים והתאמות בתכולת הפוליסה ובמחיר עפ"י צרכי השוק.

לסיכום: הרפורמה בביטוח בריאות קובעת סטנדרטים וקריטריונים חדשים לפוליסות ביטוח בריאות פרטי (כיסויים מעבר לסל הבריאות הממלכתי ולביטוחי שב"ן של קופות החולים).

מהם עיקרי הרפורמה?

לצורך הפעלת הרפורמה תוקנו תקנות מפורטות שהופצו אל הגורמים המקצועיים בענף, והן מקיפות את כל ההיבטים המקצועיים, המסחריים והצרכניים של שוק ביטוחי הבריאות בישראל.

החידוש העיקרי הוא קביעת פוליסת ניתוחים אחידה שאמורה לכסות את מרבית הצרכים הרפואיים הנפוצים שאינם מכוסים ע"י סל הבריאות ותוכניות שב"ן. הפוליסה הכוללת ניתוחים בישראל, תחליפי ניתוח ועד 3 התייעצויות נוספות בכל שנה. חברות הביטוח יוכלו להציע כיסויים נוספים בנפרד.

חידוש בולט נוסף הוא הגדרת כל פוליסות הבריאות, הפוליסה האחידה ותכניות בריאות אחרות לשנתיים בלבד. חברות הביטוח יוכלו לשנות את תנאי הפוליסה אחת לשנתיים וגם לשנות את המחיר. אם השינוי במחיר לא יעלה על 10 ש"ח בחודש (120 ש"ח בשנה) או עד 20% מהמחיר הקיים, ניתן יהיה לחדש את הפוליסה ללא קבלת אישור הלקוח.

למה כדאי לרכוש פוליסת AIG Medical לפני הרפורמה?

פוליסת ביטוח הבריאות AIG Medical שינתה את פני הענף ויש האומרים כי המהפכה שהיא חוללה השפיעה על הרפורמה. אחת מהמטרות של הרפורמה בתום ביטוח בריאות פרטי בישראל היא מניעת כפל ביטוח, שנובע מכיסויים זהים לאלה הכלולים בתוכניות שב"ן.
AIG Medical היא פוליסת ביטוח בריאות הראשונה והיחידה שמציעה כיסוי רחב ללא כפל ביטוח – משלמים רק על מה שצריך.
הלכה למעשה זהו המודל של משרד האוצר לפוליסה האחידה החדשה, שתכנס לתוקף בפברואר 2016.

כלומר, מי שיש לו היום פוליסת ביטוח בריאות AIG Medical יכול ליהנות מאחד היתרונות העיקריים של הרפורמה – מניעת כפל ביטוח – עם כיסוי רחב לכל החיים.

בעלי פוליסות פעילות יוכלו להמשיך בתוכנית הקיימת, או לעבור לפוליסה האחידה (תוך שמירה על רצף ביטוחי).
מי שחושב על רכישת ביטוח בריאות פרטי – משלים לביטוח הממלכתי ולתוכניות השב"ן של קופות החולים – יוכל להצטרף ל-AIG Medical רק עד 31 בינואר 2016.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים