יש לכם כלב בבית? תחשבו על ביטוח צד ג'

אם יש לכם כלב בבית, כדאי שיהיה לכם ביטוח

אם כלב שנמצא באחריותכם נשך מישהו, אתם חשופים לתביעת נזיקין. האם ידעתם שביטוח דירה יכול לכלול ביטוח צד ג' גם לכיסוי אירועי נשיכה?

בארה"ב ננשכים בכל שנה ע"י כלבי מחמד כ-4.5 מיליון בני אדם. למעלה מ-20% ממקרי הנשיכה נחשבים לחמורים. לפי דיווחים בארה"ב התופעה כל כך נפוצה עד שחברות הביטוח האמריקניות דורשות שינוי בתנאי ביטוח צד ג' לאירועי נשיכה, בכלל זה הוצאת זנים מסוימים של כלבים מהכיסוי הביטוחי. במדינת אוקלהומה היקף תביעות הביטוח בדולרים בגין נשיכות כלבים מהווה כשליש מסך כל ביעות הביטוח. כמות התביעות בגין נשיכות של כלבי מחמד עלה בעשור האחרון ב-45%.

לא מעט אנשים בוחרים לאמץ כלב אל ביתם מבלי שיבינו לחלוטין את האחריות שמגיעה עם החבר חדש במשפחה. אחת אחת מהן היא האחריות לכלבים שאינם מאולפים ואינם מחונכים הנושכים עוברי אורח תמימים או אורחים בביתכם. הנשיכה יכולה להיות קלה ובלתי מזיקה, אך יכולה להיות גם חמורה וכואבת עד מאד. במקרים של נשיכות בראש ובפנים נדרשים טיפולים פלסטיים מורכבים ויקרים.

ראש שקט עם ביטוח צד ג'

בדיוק בעבור מקרים כאלו, בהם אנו אחראים לפגיעה שלא במתכוון באדם אחר או ברכושו, הומצא הפתרון של ביטוח צד ג'. בביטוח רכב, לדוגמא, אנו מגנים על עצמנו מפני תביעה משפטית או הוצאות בגין נזק שנגרם ע"י הרכב שלנו לרכב אחר או לרכוש של מישהו, (צד ג') בכלל זה בתאונה שנגרמה באשמתנו.
ביטוח צד ג' מבטיח שגם אם אנו אחראים, נקבל כיסוי ותמיכה מחברת הביטוח שלנו ולא נאלץ לשאת בהוצאות הכספיות לבדנו. אמנם הביטוח לרכב הוא המוכר והנפוץ ביותר, אך ניתן לרכוש ביטוח כזה גם לסיכונים אחרים בחיינו. לדוגמא, כאשר הכלב שלנו חלילה נושך מישהו.

בכל הנוגע לכלבים, כדאי לזכור שעדיף למנוע פגיעה כזאת מאשר לטפל בה לאחר שקרתה. לכן, הקפידו לאלף את כלבכם באופן המותאם לגודלו ולגזע שלו, הקפידו לחבוש עליו רסן במקומות בהם החוק מחייב זאת, ובעיקר – הכירו את הכלב שלכם. דעו מה מטריד אותו, מה יכול לגרום לו לתקוף ומתי הוא נשאר רגוע. טיפול ומניעה נכונים יכולים לחסוך לכם תביעות ביטוח טורדניות ויקרות.
בנוסף, כדאי לבדוק שפוליסת ביטוח דירה שלכם כוללת כיסוי ביטוח צד ג' למקרה של נשיכת כלב בבעלותכם. לתשומת לב, הכיסוי תקף במידה והכלב הוחזק כחוק, אינו נחשב לכלב מסוכן או מגזע מסוכן כהגדרתם בחוק להסדרת הפיקוח על כלבים התשס"ג-2002 (ראו בפוליסה, עמ' 7 – 8) ובכפוף לכך כי הנזק נגרם מרשלנותו של המבוטח (בעל הכלב) לפי פקודת הנזיקין.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים