איור רעידת אדמה

ביטוח דירה עם הגנה למקרה של רעידת אדמה

מה יכול לספק לכם ביטוח מבנה דירה עם כיסוי לרעידת אדמה? ומי צריך להוסיף כיסוי 'ביטוח סכום נוסף' (ערך קרקע) כדי ליהנות מהגנה מיטבית למקרה של רעידת אדמה?

רעידת האדמה בטורקיה ובסוריה שהתרחשה בפברואר 2023 הורגשה גם בישראל. כמו שניתן לראות בצילום המסך מתוך גוגל, הנושא נמצא בכותרות, וכנראה גם במחשבות שלכם. שתי שאלות עולות עכשיו: איך אנחנו מתגוננים במקרה של רעידת אדמה? מה אפשר לעשות כדי להגן על הרכוש?

רעידת אדמה - גוגל

בכל הקשור להתגוננות אישית בזמן רעידת אדמה, אנחנו מפנים אתכם להנחיות של המכון הגיאולוגי: הערכות לרעידת אדמה.

עכשיו בואו נתמקד בהגנה על הרכוש היקר ביותר שלכם – הדירה/ הבית. כלומר, באמצעות ביטוח דירה עם כיסוי לרעידת אדמה.

תזכורת! ביטוח דירה מורכב בפועל משתי פוליסות שמשלימות זו את זו – פוליסת ביטוח מבנה ופוליסת ביטוח תכולה. ניתן לרכוש כל אחת בנפרד.

כיסוי לרעידת אדמה בביטוח מבנה דירה

פוליסת ביטוח מבנה כוללת, בנוסף לכיסוי הבסיס, גם כיסוי לרעידת אדמה. אתם יכולים לבקש להסיר אותו מהפוליסה, מה שכמובן לא מומלץ, בטח לא לאור החדשות האחרונות מטורקיה.
עצם הכללת הכיסוי לרעידת אדמה באופן מובנה בפוליסה, מוכיחה כי המחוקק בישראל רואה חשיבות בכך שתהיו מצוידים בכיסוי לרעידת אדמה בביטוח מבנה.

מה יכול לספק כיסוי לרעידת אדמה בביטוח מבנה?

  • כיסוי לנזקים שנגרמו למבנה ולצמודי מבנה (חניה פרטית המשויכת לדירה, מחסן דירתי וכד'). הכיסוי יכול להגיע עד הסכום הנדרש לבניית הדירה מחדש בניכוי השתתפות העצמית.
  • כיסוי להוצאות שכר דירה חלופית, כאשר הדירה שניזוקה אינה מתאימה למגורים.
  • כיסוי לאובדן הכנסה משכר דירה (במקרה שהדירה שניזוקה היא דירה מושכרת ומבוטחת, כמובן, ואינה מתאימה למגורים).

כיסוי לרעידת אדמה כרוך בדמי השתתפות עצמית, בדרך כלל בשיעור של 10% מסכום הביטוח. קיימות גם אפשרויות להשתתפות עצמית בשיעור נמוך יותר של 5% ו-2%.

ביטוח רעידת אדמה – מה ההבדל בין דירה לבין בית?

מי שגר בבית פרטי צמוד קרקע יכול להסתפק בכיסוי לרעידת אדמה בביטוח המבנה. במקרה של רעידת אדמה בה נהרס הבית, סכום הביטוח יספיק לבניית הבית מחדש.

מי שגר בבית משותף שנהרס ברעידת אדמה תלוי גם בבעלי הדירות האחרים בבניין. רק אם לכל בעלי הדירות יש כיסוי לרעידת אדמה, וגם לוועד הבית יש כיסוי לרעידת אדמה (במסגרת ביטוח בית משותף), ייתכן שיהיה מימון מספיק לבנייה מחדש של הבניין וכל הדירות.

אבל (וזה "אבל" גדול) אם רק לחלק מבעלי הדירות יש ביטוח דירה עם כיסוי לרעידת אדמה, עלול להיות קושי לשקם את הבניין.

הפתרון שיכול לעזור הנו רכישת הרחבה בשם "ביטוח סכום נוסף" (בעבר נקרא 'ביטוח ערך קרקע') המספק כיסוי מוגדל למקרה של נזק מרעידת האדמה, לפחות בכפל מערך המבנה המבוטח.
המשמעות היא, שבמקרה של רעידת אדמה בה נחרב הבניין בו נמצאת הדירה, או שיש נזק מעל 70% מערך המבנה, המבוטחים מקבלים פיצוי ביטוחי שמאפשר להם להתקרב לשווי הדירה הריאלי יותר.

שורה תחתונה: מי שיש בבעלותו דירה בבית משותף ורוצה הגנה מיטבית לנכס למקרה של רעידת אדמה, צריך ביטוח מבנה דירה עם כיסוי לרעידת אדמה ועם הרחבה של " ביטוח סכום נוסף" (ערך קרקע).

כיסוי לרעידת אדמה בביטוח תכולת דירה

פוליסת ביטוח תכולה גם כוללת כיסוי לרעידת אדמה. וגם במקרה זה אפשר אך לא רצוי להסיר את הכיסוי. .

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים