הצפה בדירה

כיסוי הבסיס בביטוח דירה – שיטפון כלול

כיסוי הבסיס בפוליסות ביטוח מבנה ותכולת דירה מספק כיסוי לנזקי שיטפון והצפה ממקור מים חיצוני. אל תחכו לסערה

ימי החורף הגשומים מציפים שוב את השאלות בנושא ביטוח נזקי מזג אוויר, שיטפונות והצפות. מה בעצם מכוסה במסגרת ביטוח הדירה שלכם?

רגע, שיטפונות? זוכרים מה זה?!

ליקטנו עבורכם כמה סרטונים שמתעדים את השיטפונות שחווינו כאן בישראל רק בשנתיים האחרונות:

הכירו את כיסוי הבסיס בביטוח דירה

ביטוח דירה שלם מורכב, כידוע, משתי פוליסות שמשלימות זו את זו: פוליסת ביטוח מבנה המספקת כיסוי לנכס, ופוליסת ביטוח תכולה המספקת כיסוי לרכוש אשר בתוך הנכס.
ניתן לרכוש רק אחת מהן, או כל אחת בנפרד, אך ברור כי השילוב ביניהן – מבנה ותכולה – מעניק את הכיסוי המקיף לנכס ולתכולתו.

הכיסוי המובנה בפוליסות אלו נקרא כיסוי הבסיס, המבוסס על מקרה הביטוח הסטנדרטיים במסגרת פוליסת ביטוח תקנית, שעליו ניתן להוסיף הרחבות שונות, כמו בפתרונות ביטוח רבים אחרים.

קראו אודות ביטוח מבנה ואודות ביטוח תכולה.

מהם נזקי טבע

ביטוח דירה מפרט שורה של נזקים מהטבע הכלולים בכיסוי הבסיס: רוח שמהירותה עולה על 30 קשר הכולל גשם שירד באותה עת, שלג או ברד, אש, ברק, שיטפון או הצפה ממקור מים חיצוני ועוד.

כלומר, אם חלילה דירתכם הוצפה במים שנבעו מעליית מי נחל, בעיות ניקוז אזוריות, או חדירה מפתח פעור (חלון שנשבר או נפתח) – הביטוח שלכם יכסה את הנזקים; ביטוח המבנה יכסה את הנזקים שההצפה גרמה לקירות, רצפה וכד', וביטוח התכולה יכסה נזקים שנגרמו לשטיחים, רהיטים וכד'.

די פשוט, בעצם; נקודת המפתח היא, כאמור, שהמענה לנזקים אלו כלול בכיסוי הבסיס של הפוליסות – אין צורך בתוספות.

שימו לב: איטום הבית באחריותכם

יש עניין אחד שאין לו כיסוי בביטוחי דירה – הצפה שנגרמה כתוצאה מחדירה של מי גשם דרך קירות הדירה והתקרה. זה מעיד על הזנחה ולכן הנזק המסוים הזה מוחרג מהפוליסה. איטום הדירה הוא באחריותכם.

האם שיטפון כתוצאה מפיצוץ צינור מכוסה?

שיטפון שנובע מפיצוץ בצנרת השייכת לדירת המבוטח הוא שיטפון ממקור מים פנימי ולא חיצוני, ולכן לא כלול בכיסוי הבסיס. לפיכך חשוב  להוסיף לפוליסות מבנה ותכולה הרחבה לנזקי צנרת.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים