שוכרים דירה? כמה דברים שכדאי לדעת על ביטוח

שוכרים דירה? כמה דברים שכדאי לדעת על ביטוח

ביטוח דירה עם כיסוי לתכולה וכיסוי צד ג' חשוב מאוד כאשר שוכרים דירה. הדרך הנכונה היא שיתוף פעולה עם בעל הנכס. מה צריך לדעת ואיך עושים את זה?

שוכרים דירה? אתם חלק מקהילה ישראלית שמונה כ-2 מיליון שוכרי דירות. רבים מהם אינם יודעים, כך מסתבר, שביטוח דירה נוגע גם להם, למרות שאינם בעלי הנכס בו הם מתגוררים. אז בואו נתקן את המצב עם מידע לשוכרי דירות בנושא ביטוח דירה.

באופן כללי ביטוח דירה כולל שני רכיבים: כיסוי למבנה וכיסוי לתכולה. בין השאר ניתן להוסיף הרחבה לכיסוי נזקים לצד שלישי (בביטוח תכולה מדובר על הרחבה אוטומטית ללא תוספת פרמיה, בביטוח מבנה מדובר על הרחבה בתשלום) . ביטוח המבנה, המגן על הנכס עצמו, הוא לרוב באחריות בעל הנכס (וכאשר שוכרים דירה יש לוודא זאת בעת חתימת הסכם השכירות) אך רכיב התכולה והרחבת צד ג' – נמצאים, לפחות בחלקם, גם באחריות השוכרים.

ביטוח תכולה מעניק כיסוי לתכולה למקרי ביטוח המופיעים בפוליסה, כגון גניבה, נזק בזדון, אש ועוד. גובה הכיסוי ומחיר הביטוח מושפעים מערך התכולה ותמהיל התכולה. כאשר שוכרים דירה ברור כי לפחות חלק מן התכולה בדירה הוא של השוכרים, וזה כולל בדרך כלל גם מחשבים, טלוויזיה ועוד ציוד יקר. השוכרים יכולים לרכוש פוליסה לתכולה ובכך להגן על רכושם.

הרחבת צד שלישי מכסה מקרים של גרימת נזק לגוף או לרכוש של צד שלישי (לדוגמא, שכן או עובר אורח) כתוצאה מרשלנות של המבוטח. לדוגמא , פגיעה ברכושו של השכן כתוצאה משריפה בדירת המבוטח . במידה והשוכר הוא בעל הפוליסה הוא חשוף לתביעה שכיסוי צד ג' מגן מפניה. שוכרים דירה? תחשבו צד ג'.

בדירות שכורות קיים היבט נוסף של תביעות הדדיות בין המשכיר לשוכרים. צד ג' תובע את בעל הנכס שתובע את השוכר וחוזר חלילה. לכן המלצת המומחים על הסדר בין המשכיר לשוכרים, שכולל ויתור הדדי על תביעות נגדיות (זכות השיבוב).

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים