תביעות ביטוח – דברים שכדאי לדעת

תביעות ביטוח – דברים שכדאי לדעת

במרבית המקרים של תביעות ביטוח מדובר בהליך בירוקרטי פשוט ומהיר הכולל קבלת המידע על האירועי הביטוחי, בדיקתו והפעלת הפוליסה בהתאם.

תביעות ביטוח הן לא עניין נעים. קודם כל פירוש הדבר הוא שהתרחש 'אירוע ביטוחי', שהוא ודאי לא מצב טוב. אירוע ביטוחי הוא למעשה התממשות של סיכון, במקרה הקל לרכוש ובמקרה היותר קשה לגוף. בכל מקרה נגרם נזק. לכן כאשר מוגשת תביעת ביטוח כנגד פוליסה כלשהי מדובר בדרך כלל בסיטואציה לא חיובית מיסודה. זאת המציאות.

במרבית המקרים של תביעות ביטוח מדובר בהליך בירוקרטי פשוט ומהיר הכולל את קבלת המידע על האירועי הביטוחי, בדיקתו והפעלת הפוליסה בהתאם. חברות הביטוח משקיעות מאמץ רב בקיצור תהליכי הטיפול בתביעות ביטוח, על מנת לחסוך זמן ועלויות וכמובן כדי לעמוד במהירות האפשרית ובמלוא המחויבות לצד הלקוח, שכאמור זקוק באותו רגע לכל סיוע אפשרי.
טיפול מהיר, רגיש והוגן בתביעות ביטוח הוא חלק מן המוניטין המקצועי ואחד הגורמים המשפיעים על בחירה בחברת ביטוח. בחברת AIG, לדוגמא, פועל מערך שירות לטיפול בתביעות ביטוח.
על מנת להקל על הלקוח בהגשת התביעה באופן מהיר ומסודר, ולמנוע עיכובים מיותרים, מציעה AIG מדריכים להגשת תביעה באתר האינטרנט של החברה במדור שירות לקוחות.

לעתים קרובות הטיפול בתביעות מבוצע ע"י מומחים מקצועיים. דוגמא מוכרת במיוחד היא בעלי מקצוע בתחום הרכב – שמאים, מוסכים וכד' – הרשימה כוללת גם רופאים, שרברבים ועוד. באתר AIG ניתן למצוא את ערוצי הקשר אל ספקי השירות השונים בכל התחומים ואל כל מוקדי המתמחים של AIG.

הטיפול בתביעות ביטוח תלוי במידה רבה בלקוח. הוא זה שלמעשה מספק את הדיווח הראשוני ואת המידע על האירוע הביטוחי. לדוגמא, תאונת דרכים, גניבה וכד'. חשוב מאוד שהדיווח יהיה קרוב ככל האפשר לאירוע עצמו ויהיה מדויק וענייני. יש לגבות את התביעה במסמכים כגון דו"ח משטרתי, אישורים רפואיים וכיוצ"ב.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים