איך הגיעה המפלצת מלוך נס למגזין ביטוח

איך הגיעה המפלצת מלוך נס למגזין ביטוח?

עד כה לא נמצאה כל הוכחה לקיומה של המפלצת מלוך נס, שכבר זכתה לכינוי הידידותי "נסי", אך האגדה חיה ותוססת. איך היא משפיעה על ענפי התיירות, ביטוח והימורים בבריטניה?

בטח שמעתם על המפלצת מלוך נס. האגדה אודות המפלצת באגם נס שבסקוטלנד ידועה כבר למעלה מ-1,500 שנים, אך הפיכתה לאטרקציה תיירותית החלה ב-1933, לאחר שזוג צעיר דיווח על חיה ענקית שטבלה באגם. העיתונות הבריטית עשתה מהסיפור סנסציה שמכרה הרבה גיליונות וגם הסבה תשומת לב עולמית לאגם היפהפה. הסיפור תפס תאוצה כה גדולה ועוצמה כה אדירה עד כי לוך נס זכה לכמה וכמה משלחות מחקר מדעיות שבדקו את האגם באמצעות צוללנים, מערכות סונאר ובדיקות גיאולוגיות. עד כה לא נמצאה כל הוכחה לקיומה של המפלצת, שכבר זכתה לכינוי הידידותי "נסי", אך האגדה חיה ותוססת.

ב-2007 הכריזה חברת הימורים בריטית על פרס בסך 1 מיליון ליש"ט (למעלה מ-6 מיליון ש"ח) למי שיצליח לצלם את "נסי". לאור הפופולאריות של המפלצת באיים הבריטיים ובאירופה, מדובר בתרגיל שיווקי מבריק. עד כה הפרס לא הוענק לאף אחד, אם כי נעשו מספר ניסיונות לתבוע אותו.
הצילום המפורסם ביותר של המפלצת מלוך נס, שמופיע למעלה, פורסם ע"י העיתונות הבריטית ב-1934, כחלק מ"בהלת נסי", נבדק והוכח כזיוף אך הפך ללוגו הבלתי רשמי של המפלצת הבלתי נודעת.

אז מה מביא את המפלצת מלוך נס למגזין ביטוח? ובכן, חברת שייט תיירותי הפועלת באגם נס בסקוטלנד רכשה לאחרונה ביטוח בהיקף של 1 מיליון ליש"ט לכיסוי נזקים שעלולים להיגרם לספינותיה ע"י "נסי". בעלת החברה, פרידה ניוטון מסבירה את המהלך: "אני לא יודעת מהם הסיכויים שמקרה כזה יתרחש, אבל זהו לוך נס. כמה טיפשים נראה אם זה יקרה ולא יהיה לנו כיסוי לכך?"

הפוליסה של חברת השייט ג'קוביט קרוז כוללת כיסוי בהיקף של מאות אלפי ליש"ט לנזק שיגרם לספינה אחת מתוך הצי של החברה. כלומר, אם "נסי" תפגע בשתי ספינות של החברה, רק על אחת יינתן פיצוי. ספינות החברה בדרגת יוקרה גבוהה בוטחו בסכום של מיליון ליש"ט.
על המהות האמיתית של עסקת הביטוח ניתן ללמוד כי ההכרזה על הפוליסה התקיימה ביום השנה ה-80 לתחילת "בהלת נסי" בבריטניה, שהפכה את אזור אינוורנס בסקוטלנד לאחד מאתרי התיירות הפופולאריים בעולם. בקיצור, תרגיל שיווקי מבריק.

מקור תמונה: ויקיפדיה

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים