יציאת מצריים כאירוע ביטוח – מאמר חג

יציאת מצריים כאירוע ביטוח – מאמר חג

פוליסת ביטוח היא בעצם שקט נפשי. אם אתה מודאג איך תספוג צלילה של כל צי הרכב שלך בים סוף, פוליסת ביטוח מקיף לרכב נותנת תשובה

מה היה קורה אילו פרעה היה מבוטח? לפי השתלשלות האירועים עפ"י ההגדה לפסח, אילו פרעה היה מבוטח כמו שצריך, לחברת הביטוח שלו היתה בעיה גדולה. עשר המכות הן ללא ספק אירועים ביטוחיים יוצאי דופן. השאלה היא, כמובן, האם לפרעה היה את החזון לבטח את עצמו כנגד נזקי שיטפון של צפרדעים, מתקפת שחין או מגפת ערוב? אפשר להניח שעל ברד קיצוני הוא יכול היה לחשוב, אבל על כל השאר? מה שממחיש לנו באופן יוצא מן הכלל את העיקרון הכי בסיסי של ביטוח – דברים קורים ויש הפתעות בחיים.

כאשר רוכשים ביטוח למעשה מסכימים לשלם לחברת הביטוח, שבתמורה לוקחת על עצמה את הסיכון המוגדר. כאשר הסיכון מתממש המבוטח מקבל את הפיצוי המוסכם. זה הבסיס של כל עסקת ביטוח. וזהו גם הפרדוקס הקלאסי של ביטוח – אחד המוצרים הבודדים שאנחנו רוכשים בתקווה שלא נצטרך להשתמש בו.

פוליסת ביטוח היא בעצם שקט נפשי. אם אתה מודאג איך תספוג צלילה של כל צי הרכב שלך בים סוף, פוליסת ביטוח מקיף לרכב נותנת תשובה.
ניתן להעריך כי אילו פרעה היה מבטח את כל הכרכרות שרדפו אחרי בני ישראל, הפוליסה היתה כוללת תנאי שלא היה מאפשר לו בכלל לצאת למרדף הזה. הכיסוי הביטוחי כנראה לא היה כולל נזק שנגרם כתוצאה מהשתוללות זעם. כלומר, יתכן כי ביטוח רכב לצי הכרכרות של פרעה היה מרסן אם לא מונע את כל הענין.

כן, ביטוח הוא דבר מרגיע ואנשים רגועים עושים פחות טעויות. אנחנו יודעים שמשה רבנו היה מאוד רגוע, במיוחד בהתחשב בנסיבות הסוערות, אבל אנחנו גם יודעים איזו פוליסת ביטוח היתה לו.
פרעה, לעומת זאת, לקח סיכונים חסרי תקדים בלי שום כיסוי והפסיד את כל הקופה. מה שמביא אותנו אל הטעות הקלאסית בביטוח – המחשבה ש"לי זה לא יקרה". אנחנו כבר יודעים, אף אחד לא חסין.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים