ביטוח חיים ריסק

למה ומתי לעשות ביטוח חיים?

הנטייה לרכוש ביטוח חיים (ריסק) עולה באופן משמעותי עם הקמת משפחה, ובמיוחד עם הולדת הילד הראשון

ביטוח חיים (ריסק) נחשב לביטוח בסיסי ולאחד מאבני היסוד בסל הביטוח האישי והמשפחתי. במקורו ביטוח חיים ריסק הבטיח פיצוי כספי למשפחתו של המבוטח, בדרך כלל המפרנס העיקרי, במקרה של מות המבוטח. היום ביטוח ריסק עשוי לכלול גם פיצוי למקרה של נכות הגורמת לאובדן כושר עבודה, שמשמעותו אובדן הפרנסה, וגם הרחבות שונות הקשורות לסוגי אירועים ביטוחיים כגון תאונה או מחלות קשות (ביטוח חיים ריסק ב – AIG).

האם ביטוח מנהלים / פנסיה זה מספיק?

הניסיון המצטבר בתחום הביטוח מראה כי לרוכשי ביטוח חיים (ריסק) יש כמה התלבטויות אופייניות. אחת הנפוצות היא 'מדוע לעשות ביטוח חיים ריסק אם יש לי ביטוח חיים ואובדן כושר עבודה בתוכנית הפנסיה?'
ובכן, תוכניות פנסיה מסוג ביטוח מנהלים וקרן פנסיה כוללות מרכיבים של ביטוח חיים למקרי מוות ואובדן כושר עבודה. קופת גמל לעומת זאת אינה כוללת מרכיבים כאלה. לכן, קודם כל יש לבדוק האם תוכנית הפנסיה שלכם בכלל נותנת מענה לצרכי ביטוח חיים.
אם יש לכם תוכנית פנסיה הכוללת רכיבי ביטוח למקרה מוות ואובדן כושר עבודה, כדאי לעשות חשבון לראות האם הכיסוי נותן מענה לצרכים האמיתיים של המשפחה.

אחד היתרונות של ביטוח חיים (ריסק) על פני תוכניות הפנסיה הוא היכולת של המבוטח (את/ה) לקבוע את גובה הפיצוי. בתוכניות הפנסיה גובה הפיצוי למקרי מוות לא בהכרח מספק.

התלבטות אופיינית נוספת היא מתי כדאי להתחיל עם ביטוח חיים (ריסק), באיזה גיל קונים ביטוח חיים, או שזה בכלל עניין של מצב משפחתי? יש סטטיסטיקה המראה כי הנטייה לרכוש ביטוח חיים עולה באופן משמעותי עם הקמת משפחה, ובמיוחד עם הולדת הילד הראשון. הצורך לספק ביטחון כלכלי למשפחה כאשר "אני לא אהיה שם בשבילם" הוא המניע החזק ביותר לרכישת פוליסת ביטוח חיים.
אבל היום, כאשר ביטוח חיים (ריסק) מעניק כיסוי גם למקרי נכות, כדאי לשקול רכישת פוליסה מוקדם ככל האפשר. כי גם אנשים צעירים ללא משפחה עלולים, חס וחלילה, לאבד את כושר ההשתכרות מסיבות שונות. מי יישא בנטל הכלכלי הזה?

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים