אובדן מזוודות, מספרים גדולים וחדשות טובות

אובדן מזוודות בנסיעות לחו"ל, מספרים גדולים וחדשות טובות

למעלה מ-20 מיליון מזוודות אובדות בכל שנה בטיסות ונמלי תעופה. השיא בתופעה של מזוודות אבודות נרשם ב-2007. במילים אחרות: למה צריך ביטוח נסיעות לחו"ל בהתאמה אישית?

ביטוח נסיעות לחו"ל כולל שלושה סוגי כיסוי: להוצאות רפואיות בחו"ל, לדחייה וביטול טיסות ולמטען. אין שום ספק כי הכיסוי להוצאות על טיפולים ותרופות שנרכשו בחו"ל הוא הרכיב החשוב ביותר מבין השלושה, והוא אכן כלול בהיקף כזה או אחר בכל פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שרוכשים לקוחות AIG.
הרכיב השני חשוב במיוחד לאלה ששהותם בחו"ל כרוכה בלוח זמנים צפוף ומדויק, כגון חופשות מתוזמנות ונסיעות עסקים. עד כמה חשוב הרכיב השלישי, כיסוי לנזק או אובדן של מטען? הנתונים מהעולם יכולים לתת תשובה.

התופעה הנפוצה ביותר בגללה אנשים רוכשים כיסוי למטען היא, בדיוק כמו שחשבתם, אובדן מזוודות. כ-22 מיליון מזוודות אובדות בכל שנה בין טיסות ונמלי תעופה ברחבי העולם. אם זה נשמע לכם מספר עצום, אז הנה החדשות הטובות: חברות התעופה בעולם מצליחות להילחם בתופעה של אובדן מזוודות ולהקטין אותה ואפילו בשיעורים מרשימים, כל זאת תוך עלייה מתמדת במספר הנוסעים בעולם.

השיא נרשם בשנת 2007 כאשר מספר המזוודות האבודות בעולם נשק ל-50 מיליון. מאז נרשמה ירידה של כ-48% בממדי התופעה וירידה של למעלה מ-60% בשיעור המטען האבוד לכל אלף נוסעים. באותה תקופה עלה מספר הנוסעים בעולם בלמעלה מ-33%.

התופעה לא פוסחת על נתב"ג שלנו. עפ"י נתונים שפרסמו באתר העיתון הכלכלי גלובס בשנת 2014, נתב"ג, הנחשב לשדה תעופה קטן, מטפל בכל שנה בכ-15 מיליון מזוודות. היקף התופעה של אובדן מזוודות בטיסות היוצאות והנכנסות בנתב"ג משתנה מחברה לחברה, אך בממוצע דומה לשיעור העולמי של 7.3 מזוודות אבודות לכל אלף נושאים. הרוב הגדול של המזוודות נמצאות בספו של דבר ומוחזרות לבעליהן.

הנתונים כוללים רק את המזוודות האבודות שבאחריות חברות התעופה ונמלי התעופה, ואינם כוללים את המזוודות האבודות שנשכחו ע"י בעליהן במלון, במונית, ברכב שכור או בכל מקום אחר, שאינן מכוסות בביטוח הנסיעות. הכיסוי הוא כנגד אובדן מזוודות שאינו באחריות המבוטח, בכלל זה גניבה.

מטען הוא לא רק מזוודות. בעת רכישה של ביטוח נסיעות לחו"ל עם כיסוי למטען מתגלה החשיבות הגדולה של ההתאמה אישית: פיצוי לצרכים מידיים כגון רכישת גרדרובה חלופית, מחשב נישא, ציוד סקי ועוד סוגי מטען משפיעים על צרכי הביטוח של כל נוסע. אז תכננו בקפידה.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים