מה עושים במקרה של אובדן מזוודה

מה עושים במקרה של אובדן מזוודה?

בכל שנה הולכות לאיבוד ברחבי העולם מיליוני מזוודות וגורמות לאנשים רבים להתחיל את החופשה או הביקור שלהם ברגל שמאל. אז במקרה של אובדן מזוודה, אל תעדיפו את המשפט "אין חכם כבעל ניסיון" ותנסו ביחד איתנו "להקדים תרופה למכה".

בשנת 2015 נרשמו 3.5 מיליארד נוסעים בטיסות ברחבי העולם. 23 מיליון מתוכם הצטערו לגלות כי המזוודה שלהם הלכה לאיבוד. בשורה משמחת היא שהודות לטכנולוגיה מתקדמת, תופעת איבוד מזוודה הולכת ומצטמצמת משנה לשנה (בשנת 2007 אבדו 50 מיליון מזוודות). אבל נתון זה לא יעזור לכם לשפר את מצב רוחו של מי שאיבד את המזוודה שלו. אין ספק, לא נעים להתחיל ככה חופשה, ביקור משפחתי או נסיעת עסקים.

למי זה קורה? אובדן מזוודה יכול לקרות לכל אחד כמובן. חצי מהמזוודות האבודות שייכות לאנשים שיש להם טיסת המשך אליה הם צריכים למהר בשל זמן קצר של חניית ביניים. יתר השגיאות נובעות מבלבול בין נוסעים, טעות בכרטוס, עיכובי מכס או הגבלות משקל. כדי לסייע לכם להימנע מאי הנעימות, ריכזנו עבורכם כמה טיפים להימנעות מאיבוד המזוודה שלכם בפעם הבאה שתטוסו.

איבוד מזוודה – להקדים תרופה למכה

לא ניתן למנוע את הכל ולפעמים אובדן המזוודה קורה למרות שכתבתם את פרטיכם האישיים על המזוודה. מה ניתן לעשות? ראשית, הטיפ הידוע מכל – הוסיפו סימן זיהוי בולט למזוודה שלכם. מטפחת צבעונית ובולטת, בובה או מדבקה גדולה. אם אתם טסים עם יותר ממזוודה אחת, רצוי שסימן הזיהוי שלכם יהיה זהה על כל המזוודות שברשותכם.
סימן הזיהוי כמובן מהווה תוספת לתג הזיהוי עם פרטיכם האישיים. מלאו תג זה בכתב ברור וקריא וציינו בו את שמכם המלא, מספר טלפון (רצוי אפילו שניים) ואת כתובתכם. מומלץ לציין גם את הכתובת בה תשהו במדינת היעד שלכם, במידה ואתם יודעים מהי. כתבו באנגלית באופן ברור.

עובדי הנמל וחברות התעופה בני אדם וטעויות קורות כל הזמן. כדי למנוע איבוד מזוודה וודאו כי דיילי הקרקע אצלם אתם מפקידים את הכבודה שלכם הדביקו את המדבקות התואמות לכרטוס שלכם. דבר נוסף, הוא לוודא שכל המדבקות הודבקו כראוי ואינן מונחות על בד או חומר עליו המדבקה לא נצמדת היטב.

אחרון חביב, לעיתים צילום תכולת המזוודה יכולה לסייע לכם בתביעת חברת התעופה או חברת הביטוח. קיים קושי בהוכחת ערך החפצים שהיו בתוך המזוודה ולעיתים צילום יכול להקל עליכם בהוכחת הערך הכספי של תכולת הכבודה שלכם.

מה לעשות אם המזוודה הלכה לאיבוד?

אז אם לא הצלחתם למנוע איבוד מזוודה, דווחו על האובדן בעודכם בשדה התעופה. זמן הגשת התלונה הינו מוגבל, לכן מלאו את כל הטפסים ועשו את כל הבירורים בעודכם בשדה התעופה.
אם המזוודה שלכם לא מגיעה תוך 48 שעות מרגע דיווח האבדה, חברת התעופה צריכה לפצות אתכם על חלק מההוצאות שלכם. שמרו קבלות מהיומיים הראשונים במדינת היעד למקרה שתצטרכו להציגן כדי לקבל פיצוי על הוצאות.

במידה ועשיתם ביטוח נסיעות מורחב, הכולל גם ביטוח כבודה, בדקו עם חברת הביטוח שלכם מה הפיצוי שתוכלו לקבל עבור החפצים שהיו בתוך המזוודה שהלכה לאיבוד או נפגעה בדרך. אם עדיין לא עשיתם ביטוח נסיעות לחו"ל, דעו שהוא מחולק לשלושה סוגים: כיסוי רפואי, או ביטול טיסות וכבודה. לפעמים הביטוח ימנע מכם להתחיל (או לסיים) את החופשה ברגל שמאל. טיסה נעימה!

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים