האם יש לכם ביטוח משכנתא בתוקף?

האם יש לכם ביטוח משכנתא בתוקף?

אם רכשתם ביטוח משכנתא באמצעות הבנק, במיוחד לפני שנת 2005, כדאי מאוד לבדוק בהקדם את תוקף ביטוח המשכנתא שלכם ולהשוות את תקופת הביטוח לתקופת המשכנתא

כתבה שפורסמה לאחרונה באתר החדשות Ynet חשפה תופעה מטרידה ביותר שעלולה לגרום לאלפי מקבלי משכנתאות בישראל לאבד את זכויותיהם בדירה בה הם גרים. הסיבה? ביטוח משכנתא שפג תוקפו. אז אם רכשתם ביטוח משכנתא באמצעות הבנק, במיוחד לפני שנת 2005, כדאי מאוד לבדוק בהקדם את תוקף ביטוח המשכנתא שלכם ולהשוות את תקופת הביטוח לתקופת המשכנתא.
לקריאת הכתבה באתר Ynet

מהו ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא כולל שני רכיבים – ביטוח למבנה דירה (הדירה או הבית) מפני נזקים שונים וביטוח חיים למקבל המשכנתא. שני הרכיבים נועדו להגן על המלווה (הבנק) הן מפני נזקים לרכוש הממומן והן מפני אובדן יכולת התשלום של הלווה, כתוצאה ממוות או אובדן היכולת להתפרנס. ביטוח משכנתא הוא חלק מתהליך קבלת המשכנתא. המלווים רשאים לדרוש את ההגנה הזאת והלכה למעשה אין משכנתא בלי ביטוח משכנתא.

המהפכה של 2005 – ביטוח משכנתא לא רק בבנק

עד שנת 2005 הבנקים המלווים חייבו את מקבלי המשכנתאות לרכוש ביטוח משכנתא באמצעותם בלבד. המחירים היו גבוהים כאשר בעצם לא היתה תחרות בתחום זה. למעשה, הבנקים מכרו מוצר מדף אחיד ללא התאמה אישית וכך נוצר מצב בו תוקף הביטוח לא תאם את תקופת המשכנתא.

החל מ-2005 מחויבים הבנקים ליצור הפרדה ממשית בין מתן המשכנתא ובין מכירת ביטוח המשכנתא ובנוסף הם מחויבים לאפשר לכל לקוח משכנתא לרכוש ביטוח משכנתא מכל חברת ביטוח, באמצעות סוכן או באופן ישיר (בדרך כלל זול יותר).

התאמה בין תוקף ביטוח משכנתא לאורך חיי המשכנתא

המקרה המתואר בכתבה ב-Ynet ממחיש עד כמה חשובה הזהות בין תוקף הביטוח לאורך המשכנתא, ועוד יותר – למה חשוב לא לקבל דבר כמובן מאליו, לבדוק ולוודא.
במקרה המסוים נדרשה אלמנה קשישה, שכבר אינה מתפרנסת, להמשיך לשלם תשלומי משכנתא חודשיים כבדים רק משום שתקופת ביטוח המשכנתא שלה היתה קצרה מתקופת המשכנתא.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים