חושבים קיץ: ביטוח לילדים בקייטנה

חושבים קיץ: ביטוח תאונות אישיות לילדים בקייטנה

הורים רבים אינם מודעים לכך שילדיהם מבוטחים מפני תאונות אישיות במשך כל שעות היממה. החוק שמחייב את הרשות המקומית במתן ביטוח לילדים כולל למעשה גם את הקייטנה במהלך חופשת הקיץ. האם די בכך?

כמו תמיד עם בוא הקיץ יוצא לדרך המרוץ להספיק לרשום את הזאטוטים לקייטנות האטרקטיביות ביותר. הבכור מבקש להירשם לקייטנת גלישה ולשלב גם איזה מחנה כדורסל על הדרך. הקטנה מתחננת לא להסתפק הפעם רק בקבוצת טיולי טבע, ולהירשם גם לקייטנת התעמלות קרקע, וכמובן לא לוותר על ביקור שבועי בבריכה עם החברות. ואנחנו, ההורים, חושבים לעצמנו– שניחא למשכן את הבית עם זה עוד נצליח להתמודד, אבל איך שורדים את צרור הדאגות הזה?!

כן כן, אתגר גידול הילדים ללא ספק מתעצם במהלך החופש הגדול. לא נותר לנו אלא להפנים סופית את העובדה המרה שאין ברירה אלא להסיר מאהובינו הקטנים את שכבת צמר הגפן בה אנחנו עוטפים אותם באדיקות במהלך השנה, לנשום עמוק, ולקוות לטוב. כן, ולחשוב על ביטוח לילדים.

מטבע הדברים, שיעור התאונות המתרחשות בקרב ילדים גדל בצורה דרמטית במהלך הקיץ, במהלכו הם משתתפים דרך קבע בפעילויות מהנות אך גדושות בסכנות. לכן, לצד בחירת המסגרת הנכונה, המפנקת והמעשירה עבור ילדיכם, יש כמה עניינים נוספים שחשוב לתת עליהם את הדעת.

ביטוח תאונות לילדים עם כיסוי 24/7

החוק מחייב את רשות החינוך המקומית לבטח מפני תאונות אישיות תלמידים מכיתה א' עד יב', נוסף על ביטוח ילדים בני שלוש ומעלה שנמצאים בגני ילדים. ביטוח זה מעניק לילדים שלנו כיסוי בכל שעות היממה, גם אם נסיבות התאונה כלל אינן נוגעות לפעילות המוסד החינוכי בו הילד לומד, ואפילו בעת שהותו בחו"ל. מכיוון שהביטוח תקף במהלך השנה כולה – למעשה נוצר מצב בו קיים ביטוח עבור הילדים גם בקייטנות הקיץ.

הביטוח נועד למקרים של נכות זמנית, נכות קבועה או חלילה מוות, והוא אינו מכסה מקרים של מחלה, תאונות דרכים, פגיעה כתוצאה מפעולות איבה, וכן מקרים שממילא קיים עבורם כיסוי ביטוחי מטעם הביטוח הלאומי, כמו למשל תאונת עבודה של תלמיד שהועסק במהלך החופש הגדול. כל מבוטח זכאי לתבוע את חברת הביטוח בתוך שלוש שנים מאז הגיעו לגיל 18.

אז יש ביטוח ואפשר לישון בשקט?

לא תמיד די באותו ביטוח לילדים שמספקת הרשות המקומית. חשוב לקחת בחשבון שתגמולי הביטוח להם זכאי תלמיד שנפגע לעתים לא מכסים את מלוא ההוצאות שנגרמות בעקבות התאונה. לכן כדאי לשקול רכישת ביטוח תאונות אישיות לילדים בקייטנה גם באופן עצמאי על מנת להבטיח כיסוי רחב בשל סיכוני הבטיחות הגבוהים יותר הקיימים במהלך החופשה.

אז הצלחתם סוף סוף למצוא קייטנה שעונה על דרישותיו הבלתי מתפשרות של הילד? נהדר. עכשיו חשוב לא פחות לברר שמדובר במקום בעלי כללי בטיחות מוקפדים, מדריכים מקצועיים ואחראים, ושקיים ביטוח תאונות עבור הילדים שמותאם לאופי פעילות הקייטנה.
כמו כן, באפשרותכם, כאמור, לרכוש ביטוח תאונות אישיות פרטי שמרחיב את הכיסוי לפי צרכיכם ודרישותיכם – שאלות ותשובות בנושא ביטוח תאונות אישיות.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים