נהיגת קיץ - הכינו את רכבכם ואת עצמכם

נהיגת קיץ: הכינו את רכבכם ואת עצמכם

עונת טיולי הקיץ המשפחתיים כבר בשיאה, וגם אם אתם כבר בעיצומן של נסיעות לנחלים, מעניינות וכל דבר שיבטיח לכם קצת טבע קריר, זה עדיין הזמן לוודא שהרכב מוכן לקיץ.

חם, חם בחוץ מאד. זה הקיץ הישראלי, שעושה רושם שרק הולך והופך לחם יותר עם השנים, שלא לדבר על ארוך יותר. ממש כמו בחורף, בו צריך להקפיד על נהיגה נכונה ובטוחה, לוודא שהרכב מוכן עם הווישרים, עם אורות הערפל ועם צמיגים תקינים נגד החלקה בכבישים הרטובים, כך גם יש להתכונן לנהיגת קיץ. ואולי אפילו יותר לעומק.

סטטיסטיקה מפתיעה: הקיץ יותר מסוכן

אולי לא תאמינו אבל הסטטיסטיקות מראות שלמרות תנאי ראות לקויים בחורף, כבישים רטובים וסכנת החלקה, עדיין, מספר התאונות בקיץ הוא גדול יותר. זה לא באמת מפתיע. כל נהג ממוצע למד על בשרו, תרתי משמע, את המגע עם אבזם המתכת הרותח של חגורת הבטיחות, חווה סנוור בלי צפוי מהשמש הקופחת, חש נמנום ותחושת עייפות שמקורם בחום הכבד, או חש צמא הולך וגובר, שלא לדבר על תסמיני התייבשות.

כל אלו מובילים להיתכנות גבוהה של תאונות, שלא לדבר על העובדה כי הימים הכי חמים בשנה, הם גם ימי החופש הגדול, מה שגורם לנוכחות מוגברת של צעירים וילדים ברחובות, בגנים הציבוריים ועם היתכנות של קפיצה פתאומית או ריצה לא זהירה לכביש, בעת רדיפה אחר כדור סורר, רכיבה על אופניים, או מכל סיבה אחרת.

אז חם כבר אמרנו, ואפילו חם מאד. השמש שמספקת לנו הרבה ויטמין B, יודעת גם להיות אכזרית וצורבת ולהשפיע על הערנות שלנו, על כושר הריכוז ויכולת השיפוט. וזה עוד לפני שדיברנו על הכנת הרכב עצמו. רובנו מפיקים את הלקחים ונערכים בהתאם: צלונים לרכב, עדיף כיסוי מלא, שתייה מרובה, משקפי שמש ועוד עזרים שיסייעו לנו ולמשפחתנו לצלוח את הקיץ בשלום. אבל יש עוד הרבה מה לעשות.

אז אמנם מזג האוויר מעיק ומקשה ויחד עם זאת – הקיץ הוא הזמן האידיאלי לצאת לטייל, לנסוע לבריכה או לים. כדי למזער סיכונים וסכנות, יש להיערך בשני מישורים. האחד, להיות ערוכים לנהיגה נוחה עד כמה שאפשר והשני, להכין את הרכב בהתאם למזג האוויר.

אין כזה דבר "עודף שתייה"

כמות הנוזלים שהגוף שלנו צורך בקיץ היא עצומה. מזיעים, חם, מתייבשים. שתו הרבה, רצוי מים ולא משקאות ממותקים שעשויים רק להגביר את הצמא. זכרו כי בירה צוננת היא נהדרת בזמן רביצה בחוף הים, לבטח לא בזמן נהיגה, קודם כל בגלל האלכוהול אך גם כי לעתים היא מצמיאה.

וודאו שיש איתכם בקבוק מים קרים גם לנסיעה עצמה. המזגן , שכנראה עובד קשה, מייבש את הגוף וגורם לצמא.

מומלץ להימנע מאכילת ארוחות כבדות ומנמנמות, בעיקר כאלו המגבירות את הצמא, טרם הנסיעה.

סנוור? לא רק בלילה

רבים מקשרים סנוור בנהיגה לאורות הגבוהים בהם נעשה שימוש בלילה ובימות החורף. לא רק שבקיץ השמש עצמה היא לעתים בגובה שמקשה על נהיגה בטוחה, גם הכבישים בוהקים ומשמשים ממש כמחזירי אור, ויש כמובן את ההשתקפויות העזות מחלונות של מכוניות אחרות, בתים ומשטחים בוהקים נוספים.

הצטיידו במשקפי שמש ואל תשכחו אותם, מה מזכיר כי כשאי שיהיה לכם זוג "ספייר", את מומלץ לשמור ברכב למקרים בהם בכל זאת שכחתם את משקפי השמש בבית.

קוד לבוש: יבש ונוח

נכון, חזרתם מהים ולא בא לכם לנעול נעליים או סנדלים עם כל החול הזה. אולם, הידעתם שתאונות דרכים רבות נגרמות בשל נהיגה ברגליים יחפות?! עשו מאמץ קל וטובה ענקית לכם, לנהגים האחרים ולנוסעים ברכב שלכם והתגברו על אי הנוחות. נעלו סנדלים או נעליים – אל תנהגו יחפים.

מומלץ גם לנהוג בלבוש יבש ומאוורר ולזכור שבתוך האוטו פועל מזגן מקפיא. חשוב שיהיה לכם נוח בנהיגה. מסיבה זו גם לא מומלץ לנהוג בבגדים רטובים דקה אחרי שטבלתם בים או בבריכה. כמה דקות עמידה בשמש והבגדים הרטובים מתייבשים לחלוטין.

מגבונים – המצאת המאה

כל הורה מכיר את מעלותיהם של המגבונים הלחים. גם אם אין לכם ילדים, הכירו את המגבונים הרב שימושיים וזכרו לשמור תמיד חבילה בתא הכפפות שלכם. הם מרעננים, הם מסייעים לקרר הגה רותח, הם מנקים ומה לא.

מזיעים הרבה והמזגן עדיין לא התחיל לקרר את פנים האוטו? שמרו ברכב גם מגבת קטנה לספיגת הזיעה. זה חשוב (זכרו גם לכבס אותה מדי פעם, לריענון ונטרול הריחות).

חניה? עדיף בצל

ככל שמתאפשר לכם, נסו להחנות את הרכב בצל. הכניסה אליו תהיה קלה יותר לאחר מכן וזמן הקירור שלו יהיה קצר יותר. מה שיבטיח התחלה רגועה לנסיעה. גם אם חניתם במקום מוצל, וודאו כי לפחות מושבי הילדים והתינוקות (בוסטר) יהיו מכוסים במגבת או שמיכה.

ועכשיו לרכב עצמו: הכינו רכבכם לקיץ

אז הכנו שתייה, מגבונים ומשקפי שמש, לא שתינו אלכוהול ולא אכלנו ארוחות כבדות. האוטו מכוסה או חונה בצל והמגבונים במרחק שליפה. זה הזמן לטפל ברכב ולהכין אותו:

  • מערכת קירור מנוע – לא תאמינו עד כמה החום העז הוא קריטי לתפקוד נכון של המנוע ושל מערכת הקירור כולה. וודאו מפעם לפעם שיש מספיק נוזל קירור שמגיע עד הפס המסומן וליתר בטחון, לא יזיק בקבוק נוזל בתא המטען.
  • צמיגים – נכון, הכביש רחוק מלהיות רטוב והלוואי שהיה יורד איזה גשם מרענן באמצע הקיץ. אולם זו עדיין לא סיבה שלא לבדוק את תקינות הצמיגים. כשהם תקינים וטובים, השליטה בהגה טובה יותר, צריכת הדלק נמוכה יותר ואם בכל זאת נתקלתם בכביש רטוב, למשל ליד אי תנועה בזמן ההשקייה, לא תאבדו אחיזה. בדקו גם את הגומי מפעם לפעם, הוא עלול להתייבש מהר יותר במזג אוויר יבש במיוחד, וזה הסימן שלכם להחליף צמיג.
  • בדיקות חשובות של תקינות מערכות – כוללות בדיקה של המצבר, של מערכת המיזוג, כולל ניקוי פתחי האוורור ובדיקת הגז במזגן, ומגבים תקינים לסילוק לכלוכים מהשמשה הקדמית או האחורית, במיוחד כשהם נוטים להתייבש במהירות בקיץ. וכמובן – בדיקת בלמים.

חשוב לזכור: אם הרכב נתקע באמצע הדרך ואתם ממתינים לשירותי דרך, ההמתנה עלולה להיות סיוט של ממש. חם, זיעה ניגרת וסכנת התייבשות. לכן, חשוב לבצע את כל הבדיקות המקדימות לרכב ולדאוג לשתייה, לכובע, למשקפי שמש ולל העזרים שהוזכרו קודם לכן, גם כדי להימנע עד כמה שניתן מהמתנה מסוייטת לגרר.

ומה קשור ביטוח רכב לקיץ?

הוא לא קשור לקיץ, אך אם כבר אתם כבר בודקים דברים חשובים, מדוע שלא תעיפו מבט לבדוק שהכל בסדר – הביטוח בתוקף, הכיסויים מתאימים ואפשר לצאת לדרך בראש שקט. זה המקום להזכיר כי היום אפשר לחסוך עד 40% בביטוח הרכב בזכות נהיגה זהירה ובטוחה, בקיץ ובחורף, באמצעות תוכנית Safe Drive.

לסיכום; עונת הקיץ, על אף החום הכבד, היא עונה נהדרת בה יש לכולנו הזדמנות לבלות עם המשפחה, ליהנות משעות אור מרובות, מפירות עסיסיים ומבילוי באתרים מהנים. זיכרו כי נסיעות ארוכות עם הילדים גם הן מחייבות הערכות מיוחדת עם צעצועים, ספרים וחטיפים.

וברוח הימים האלה נותרה רק עוד בקשה חשובה אחת לכל ההורים: היציאה מהשגרה ושינוי הרגלים, החום הכבד שמשפיע על שיקול הדעת והריכוז, ואפילו טרדות היום, עלולים לגרום לכולנו לעשות טעויות פטאליות ומסכנות חיים. נהגו במשנה זהירות והקפידו לוודא בכל יציאה מהרכב ולפני שנעלתם אותו שלא שכחתם אף אחד ברכב.

שיהיה קיץ נעים, מהנה, ובעיקר בטוח.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים