הטבעת אירוסין נפלה ולא היה ביטוח תכשיטים

הטבעת נפלה ולא היה ביטוח תכשיטים

טבעת אירוסין יקרה שאבדה בערימת זבל ריגשה את המדינה במשך שלושה ימים. הזדמנות מצוינת לחשוב על ביטוח תכשיטים

בחודש ינואר 2016 התרגשה כל המדינה מטבעת אירוסין יקרה שאבדה. רבים אף התגייסו למאמץ החיפוש בערימת הזבל הענקית, שם לפי החשד אבדה הטבעת. מה שמביא אותנו לדילמה הפופולארית של ביטוח תכשיטים.

הסיפור התחיל ביום חמישי 21 בינואר בשכונת גאולה בירושלים, כאשר אשה צעירה, בת לעדה החרדית, פינתה את שקית הזבל מהבית לפח הציבורי וגילתה לאחר מכן כי טבעת האירוסין שלה נעלמה. היא העריכה כי הטבעת נתפסה בטעות בשקית הזבל והושלכה לפח יחד איתה. האוצר, 36,000 ש"ח שוויו לצרכי ביטוח תכשיטים, היה כבר על משאית הזבל שעשתה את דרכה אל המזבלה העירונית.

המשפחה נזעקה ובמאמץ משולב הצליחה לשכנע את נהג המשאית לעצור ולאפשר חיפוש יסודי בתכולה העצומה והבלתי סימפטית. בנוסף פנתה המשפחה לקהילה שרבים ממנה נרתמו למלאכת החיפוש כמצווה לטובת הארוסה הנואשת.

המקרה זכה לחשיפה תקשורתית רחבה וריגש את המדינה שעקבה אחרי החיפוש הנשימה עצורה. הטבעת לא נמצאה בערימת הזבל.

רק יומיים אחר-כך, במוצאי שבת, קיבלה המשפחה הודעה מאזרח שמצא את הטבעת ליד הפח הסמוך לבית, שם אף אחד לא טרח לחפש, והטבעת הושבה לארוסה הנרגשת. סוף טוב הכל טוב.

סיכום האירועים באתר וואלה

על רקע ההתרחשות המסעירה כדאי לדון בנושא של ביטוח תכשיטים המכיל בתוכו ביטוח לטבעת אירוסין. אפשר להניח כי כיסוי ביטוחי לאובדן הטבעת היה הופך את הסיפור להרבה פחות דרמטי, אם כי יש לתת כבוד לכל אותם אזרחים שבאו לעזור במשימה.

רבים נוטים לחשוב כי ביטוח תכשיטים הוא חלק מביטוח דירה. מרכיב ביטוח התכולה אמנם כולל כיסוי יחסי לתכשיטים אך הוא בשיעור נמוך עד 10% לכל התכשיטים מסכום ביטוח התכולה ואינו מספק כאשר מדובר בתכשיטים יקרים או אוספי תכשיטים.

את טבעת האירוסין הנ"ל, ששוויה עשרות אלפי שקלים, ניתן לבטח במסגרת הרחבה מיוחדת לביטוח דירה – 'כל הסיכונים' – המספקת כיסוי רחב יותר לתכשיטים ודברי ערך גם מחוץ לבית. ניתן להוסיף הרחבה זו לפוליסת ביטוח דירה הכוללת כיסוי לתכולה.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים