משפחה בחגים - הפעם מטיילים בדרום

משפחה בחגים: הפעם מטיילים בדרום

חודשי הקיץ החמים כבר מאחורינו ותקופת החגים בפתח. זה הזמן לתכנן את הטיול המשפחתי הבא - הפעם לדרום. שלוש המלצות מייצגות שבחרנו עבורכם מתוך השפע שמציע אזור הדרום. משפחה בחגים - טיולי תשע"ז

הילדים חזרו לבית הספר, החום בחוץ אט אט הופך לנסבל וכולם ממלאים מצברים אחרי החופש הגדול. אבל, תקופת החגים בפתח ואין ברירה, משפחה בחגים צריכה בפעילות וחייבים לתכנן עוד יום כיף או טיול חגים משפחתי. השנה, תשע"ז, חגי תשרי הסתדרו ממש נוח, עם סופי שבוע ועם חול מועד ובעיקר עם חודש אוקטובר שהוא קריר יותר, מה שאומר שהפעם אפשר לרדת דרומה.

ריכזנו עבורכם שלוש המלצות לטיולים וחוויות בדרום הארץ שמייצגות את מגוון האפשרויות למשפחות עם ילדים ולמיטיבי לכת, לטיולי יום או חלק מחופשה מתמשכת.

משפחה בחגים בהילוך גבוה – טיול טרקטורונים במצפה רמון

טיול טרקטורונים מספק חוויה "פרועה" ומלאה בחול ואבק מדבר ומציע חוויה מהנה ולא שגרתית עבור הילדים. הכי חשוב- טיול טרקטורונים מתאים לכל הגילאים.
הטיול מלווה תמיד במדריך מנוסה שמראה ומסביר על דברים מעניינים בדרך ויודע איפה כל המקומות השווים נמצאים. היתרון של טיול בטרקטורון (או ג'יפ) הוא בהגעה למקומות שלפעמים קשה או מעייף להגיע אליהם ברגל ואי אפשר להגיע אליהם עם המכונית המשפחתית, והוא גם מספק פטור מסחיבת תיקים על הגב.

מצפה רמון הוא אזור מעולה לטיולי שטח ופועלות בו חברות רבות המפעילות טיולי טרקטורונים וג'יפים. טיול הטרקטורונים אורך לרוב כשעתיים וחצי ובסופו ניתן ליהנות מאטרקציות נוספות באזור כגון חוות האלפקות או אפילו ירי בחץ וקשת.
אם אתם נשארים ללילה, מומלץ להתארגן על מחצלת, תרמוס ומעיל מחמם מאוד (!) וללכת בלילה למצפה הכוכבים המרהיב של במצפה רמון – חוויה יוצאת דופן ל"עכברי עיר".

טיולי טרקטורונים בדרום

הידעתם? הטרקטורונים הראשונים נוצרו בשנות ה-60 של המאה העשרים והיו בעלי 6 גלגלים.

מסלול מאתגר – קניון נחל רחף

נחל רחף ממוקם במדבר יהודה, דרומית למצדה. זהו קניון צר ועמוק הכולל מפלים, גבי מים, ומציע גלישת סנפלינג מאתגרת במפלים או במצוקים ואפילו אומגה. במעלה רחף מתאפשרת תצפית מרהיבה על ים המלח, הרי מואב ומדבר יהודה.

את המסלול מתחילים במעלה רחף ומשם ישנם שני מסלולים אפשריים: מסלול רחף תחתון – מסלול ארוך וקשה יותר הכולל תשעה מפלים בגובהים מ-6 מטים ועד 40 מטרים. במסלול ישנם קטעים אותם ניתן לעבור רק בעזרת מדריך סנפלינג (יש לתאם מראש). אורך המסלול 4.5 ק"מ, זמן 8-9 שעות. מתאים למשפחות עם ילדים בוגרים.

מסלול רחף עליון קצר וקל יותר ואינו כולל קטעי סנפלינג. אורך המסלול 2.5 ק"מ, זמן כ-3 שעות.

מומלץ להגיע עם נעלי הליכה סגורות, הרבה מים ושקיות ניילון אטומות (שלא יירטב האייפון). בתקופה גשומה רצוי לברר על שיטפונות באזור, המשפיעים על עומקי גבי המים.

טיול סנפלינג בנחל רחף

הידעתם? נחל רחף מכונה בערבית ואדי 'חפחף' שפירושו 'רשרוש הכנפיים'. השם מבטא את רחש הרוח העוברת בין המצוקים והוואדיות בנחל רחף.

אם כבר חופשה באילת – הר צפחות

השביל הדרומי ביותר בישראל הממוקם בהרי אילת ודרום הערבה. מומלץ להתחיל את הטיול מנחל צפחות, משם ההליכה קלה ונוחה ומתאימה מאוד למשפחות עם ילדים. מטיבי הלכת יכולים להתחיל את המסלול ממפרץ אילת.

במסלול ישנן שתי נקודות תצפית: האחת תצפית מרהיבה על כל מפרץ אילת. משם ישנו שביל המוביל לנקודת התצפית ה"אמיתית" ממנה ניתן לראות 4 מדינות.
אורך המסלול 4 ק"מ, זמן- 3-4 שעות. המסלול אינו מעגלי כך שיש לדאוג לסידור למכוניות ולהסעה בסוף המסלול. לאורך המסלול אין נקודות צל ולכן מומלץ להיערך מראש עם הרבה מים חדרך וכמובן כובע (גם מגבונים לחים יעשו טוב).
בימים חמים מומלץ להתחיל את הטיול בשעות הבוקר המוקדמות. בימים נעימים יותר ניתן להתחיל את הטיול בשעות אחר הצהריים כדי לראות את השקיעה.

חוף האלמוגים היפהפה ממוקם למרגלות ההר וניתן "לקנח" בו את הטיול. לא לשכוח לשים בתיק בגדי ים ושנורקלים…

הידעתם? בפסגת הר צפחות, הקרוי ע"ש סלע הצפחה, ישנה תצפית של 360 מעלות על ארבע מדינות שונות – ישראל, ירדן, מצרים (סיני) וערב הסעודית.

משפחה בחגים – עוד כמה טיפים לדרך

  • לכל מסלול התכוננו מראש בעזרת מפה, אתרי מידע ותמונות. הכירו את נקודת ההתחלה ואת נקודת הסיום ואת התוואי. וודאו שהבחירה שלכם מתאימה ליכולות של המשתתפים – מבוגרים וכמובן ילדים.
  • חשוב לבדוק שמתלווים אליכן מדריכים מוסמכים ומיומנים, לא רק מטעמי בטיחות אלא גם למען העצמת החוויה. מדריך טוב יכול לעשות הבדל משמעותי בין חוויה טובה לחוויה בלתי נשכחת.
  • לפני היציאה לטיול הכינו את כל הדרוש, בכלל זה את המכונית: נהיגת קיץ – הכינו את רכבכם ואת עצמכם.
  • בכל הפעילויות והאטרקציות יש לוודא כי המפעילים מורשים, עומדים בתקנות ובכללי הבטיחות ומצוידים בביטוחים מתאימים.
  • בדקו את פוליסות הביטוח לרכב: אילו שירותי דרך כלולים בביטוח המקיף. שמרו את מספרי החירום בטלפון זמינים לכל צורך.
  • אם כבר מדברים על ביטוח; הקפידו על כל כללי הזהירות של משפחה בחגים ובכל זמן. אולי כדאי לשקול לשלב בהכנות לטיול גם מחשבה על ביטוח תאונות אישיות המותאם לצרכי הטיול (טרקטורונים מוחרגים מהפוליסה).

הדרום מציע עוד המון מסלולים, חוויות, אתרים ואתגרים מעניינים ומרתקים למשפחות ולמיטיבי לכת. חפשו באינטרנט, בחרו את החוויה שלכם, הכינו את המצלמות (או את הסמארטפונים), נעליים נוחות, כובעים, מים והרבה חטיפים וקדימה – משפחה בחגים נוסעת לדרום.

שתהיה לכם ולכולנו שנה טובה, חגים שמחים וטיולים מהנים – בדרום, בצפון ובכל רחבי ישראל.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים