דברים שחשוב לדעת על תביעות ביטוח

10 דברים שחשוב לדעת על תביעות ביטוח

תביעת ביטוח היא המבחן של הפוליסה ושל חברת הביטוח, אבל הרבה תלוי גם במבוטח. רוצים טיפול מהיר? למדו עכשיו כמה דברים על תביעות ביטוח

  1. תביעת ביטוח היא תהליך בו בעל הפוליסה או המוטבים תובעים מחברת הביטוח את מימוש זכויותיהם בהתאם לתנאי הפוליסה. לדוגמא, בעל פוליסת ביטוח מקיף לרכב תובע את החזר ההוצאות לתיקון נזק שנגרם למכונית המבוטחת.
  2. כל פוליסת ביטוח היא מוצר שנרכש בתקווה לא להשתמש בו. תביעת ביטוח היא רגע המבחן, זהו השימוש במוצר הנקרא פוליסת ביטוח, הרגע בו רבים מודים על ההחלטה לרכוש את הפוליסה.
  3. לכל סוג ביטוח – רכב, דירה, חיים, בריאות וכו' – יש תהליך שונה של הגשת תביעה, עפ"י מאפייני הביטוח ואופי התביעות בכל פוליסה.
  4. כל תהליך של תביעת ביטוח כולל ארבעה שלבים עיקריים: הודעה על אירוע הביטוח לחברת הביטוח, העברת כל המסמכים הדרושים ופתיחת תיק תביעה, בדיקת נסיבות האירוע והזכאות עפ"י תנאי הפוליסה, החלטה האם לקבל את התביעה במלואה או בחלקה או לדחותה
  5. מהירות הטיפול בתביעה תלויה במידה רבה במבוטח, שבאחריותו להודיע על אירוע הביטוח (לדוגמא: תאונה) ולספק את המסמכים הדרושים לפתיחת תיק תביעה פעילה.
  6. חברות הביטוח כפופות לפיקוח ולרגולציה קפדניים והן מחויבות לספק ללקוחותיהן את כל המידע וה הכלים להגשת תביעות ביטוח.
  7. במקרים מסוימים כדאי לעשות שיקול נוסף האם להגיש תביעה. סעיף השתתפות עצמית, לדוגמא, יכול להפוך תביעת ביטוח בהיקף לא גדול לבלתי כדאית. גם ריבוי תביעות של מבוטח עלול להיות 'בומרנג'.
  8. מומלץ להכיר מראש את תהליכי התביעה בכל פוליסה שברשותכם. הכרת התהליך תאפשר לכם להגיב במהירות ובאופן מדויק לכל מקרה, ובכך לזרז ולייעל את הטיפול בתביעה.
  9. לנוחותכם, AIG ריכזה בדף אינטרנט את כל ההנחיות להגשת תביעות בכל תחומי הביטוח: שירות לקוחות – תביעות כללי. בכל אחד ממדורי הביטוח באתר AIG תמצאו מידע רלוונטי בנושא תביעות.
  10. AIG משלמת תביעות הכי מהר בישראל; מס' 1 בתשלום תביעות ביטוח לפי מדד משרד האוצר – שנה שלישית ברציפות.
קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים