מהפכת הבלוגים - תיירות בלי סוכן נסיעות

מהפכת הבלוגים – תיירות בלי סוכן נסיעות

יוצאים לחו"ל ולא סגורים על המקום? בנוסף להמלצות סוכן נסיעות, עומד בפניכם כלי אפקטיבי ונוח שנמצא בכל מחשב וטלפון נייד. תעשיית הבלוגים בתחום התיירות בשיאה ואפשר להפיק ממנה הרבה תועלת, עם מידע ממקור ראשון

פעם, בעבר הלא מאד רחוק, היו ההורים שלנו מתלבשים חגיגי והולכים, אחרי שקבעו פגישה, לשבת במשרדו של סוכן נסיעות. מאחורי כסאו של סוכן הנסיעות היתה תמונה של עצי דקל או חופים זהובים, וההתרגשות היתה בשיאה, ככל שסיפר להם על נפלאות המקום בו יבלו את חופשתם הקרובה.
בהמשך נתקלנו מדי פעם ביומני מסע שפרסמו מטיילים כאלו ואחרים, וחשפו אותנו ליעדים שאולי לא חשבנו עליהם כפוטנציאליים לנסיעה.

מאז זרמו כבר הרבה מים באוקיינוסים שנושקים לאותם חופים זהובים, וההתפתחות הטכנולוגית הגיעה לשיאה, עם ערוצי מידע שרק הולכים ומתפתחים, ומאפשרים לכל מטייל להכניס ממש אליו הביתה מידע, תמונות, סרטונים ונתונים, באופן שנרגיש כאילו אנחנו כמעט שם, בלי צורך בשירות של סוכן נסיעות. הקדמה הטכנולוגית התפתחה, ערוצי המידע שלנו התרחבו והמדיה החברתית קיבלה מקום של כבוד, משהו שמתייחסים אליו בכובד ראש ונותנים משקל לנאמר, או לכתוב והמצולם.

בלוגרים רבים כבר הפכו את התחביב למקצוע של ממש, ובחסות ספונסר או באופן עצמאי לחלוטין, הם מטיילים בעולם ומספקים לנו מידע נרחב באמצעים שונים, כמו סרטוני וידאו, צילומים באינסטגרם, חוויות און ליין בוידאו-לייב של פייסבוק. המשקיעים בחבורה גם מוסיפים טבלאות להשוואת מחירים, המלצות ספציפיות עם כתובות מדויקות של אתרים, בתי מלון ואכסניות ואפילו כמה עלתה להם הטיסה במבצעי הרגע האחרון. כל מה שפעם היה עושה סוכן נסיעות.

המדיה החברתית קיבלה במה כל כך חשובה, עד שמטיילים רבים ממש נעזרים בה כדי להחליט על היעד הבא אליו ייסעו בחופשה הקרובה, נעזרים בתגובות ובחוות דעת ומוסיפים לאחר מכן את ההתרשמות האישית שלהם, מה שיוצר כלי חיפוש מגוון גם למתעניינים הבאים שמחפשים המלצות, שרק הולכות ומתרבות, דיס המלצות, חוות דעת, צלילים וכמובן, תמונות. הרבה תמונות, שימחישו לנו ממש בעיניים, את מה שהמילים מספרות.

על בלוגים, בלוגרים ומה שביניהם

זה התחיל בפורומים אליהם הגיעו מטיילים בעלי תחומי עניין משותפים, למשל צעירים שמחפשים מידע ושותפים לטיול לדרום אמריקה. בהמשך, בלוגרים שיש להם גם יכולת כתיבה, שלא לדבר על יכולות צילום פנומנאליות, חשפו בפנינו מידע ותמונות שעשו רק חשק לארוז כאן ועכשיו ולהגיע כמה שיותר מהר אל היעד המדובר.

חלק מאותם הבלוגרים שהצליחו להגיע למאות אלפי עוקבים, אפילו הפכו את התחביב למקצוע, כשהנהנים העיקריים הם העוקבים שמקבלים, בנוסף לתמונות המדהימות גם מידע בלתי יסולא בפז על היעד הרלוונטי להם.
גם סוכנויות הנסיעות שזיהו את הפוטנציאל הטמון בכותבים שיש להם מספר עוקבים גדול כל כך, הבינו את הכוח שיש למדיה החברתית והציעו לאותם כותבים לממן את הנסיעות שלהם ליעדי הסוכנות או חברת התעופה, בתמורה לסקירת אותם היעדים.

אז מה בשורה התחתונה? לא חייבים לוותר על סוכן נסיעות אבל אפשר, רצוי ומומלץ להיעזר במדיה החברתית, במיוחד אם אתם חושבים על יעד מסוים ולא סגורים עליו לגמרי. התיאורים, הצילומים והמידע החשוב יסייעו לכם לגבש החלטה.
יחד עם זאת, זכרו שמאחורי כל בלוגר שמטייל ברחבי העולם ומביא לכם את משנתו, עומד גוף מסחרי שמקדם את היעדים המדוברים. זה לא רע, רק צריך להילקח בחשבון, כמו גם טעם אישי, העדפות שלכם לעומת העדפות הבלוגר וכיוצ"ב.

את יתרונות המדיה כבר כולם מכירים, כמו הקלות בה ניתן לרכוש כרטיסים או חבילת נופש שלמה בחו"ל מבלי לצאת מהחדר הממוזג ובלי לחפש חניה אצל סוכן נסיעות – הכל באמצעות האינטרנט, כולל רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל כמובן.

רשימת בלוגים בנושא תיירות

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים