נמל תעופה

ארזתם לבד? נתונים על טיסות יוצאות ותיירות לישראל

אחרי החופש הגדול ורגע לפני שאנו מקבלים את שנת 2017, יצאנו לחפש נתונים על הגידול בטיסות לחו"ל בשנה האחרונה בארץ ובעולם. יאללה הדקו חגורות, ממריאים!

רפורמת "שמים פתוחים" שנחתמה ב-2013 הביאה לגידול משמעותי במספר של טיסות יוצאות ונכנסות בישראל וגם להוזלת מחירי הטיסות עצמן. מאז נרשמו עליות במספר היוצאים ובמספר הנכנסים לישראל, בתפוסה בבתי מלון ובגידול הזמנות וחבילות נופש מחברות תיירות שונות.

אז אם גם אתם מרגישים שבכל פעם שאתם נכנסים לפייסבוק החברים שלכם נמצאים בחו"ל כל הזמן, בואו לגלות לאן כולם נוסעים – מהם היעדים המבוקשים ביותר? כמה מהישראלים עשו גיחה השנה לחו"ל?

מתחילת 2016 (ינואר-יולי) נרשמו 6.3 מיליון יציאות לחו"ל, מתוכן 4.3 מיליון יציאות היו דרך האוויר. נתון זה מראה עלייה של 15% מאותה התקופה בשנה שעברה. ובחודשי הקיץ? בחודש יולי האחרון נרשמו 890 אלף יציאות של ישראלים לחו"ל, רובן (814 אלף) דרך האוויר – טיסות יוצאות.

איפה אנחנו נוחתים?

היעד המרכזי של טיסות יוצאות מישראל הוא נמלי התעופה של איסטנבול, הסיבה העיקרית לכך היא קונקשנים רבים משני נמלי התעופה באיסטנבול (סאביחה ואטאטורק) בהם אנשים עוצרים לחניית ביניים. את המקום השני מחזיקים שני נמלי התעופה בניו יורק (קנדי וניוארק), אליהם הגיעו 100 אלף נוסעים מישראל השנה. במקום השלישי נמצא את שלושת נמלי התעופה של לונדון (הית'רו, גטוויק ולוטון), אחריהם נמלי התעופה של מוסקבה. במקום החמישי נמצא נמל התעופה של רומא. בל חמשת היעדים שציינו נרשם גידול במספר הנוסעים מהשנה החולפת (2015), שנע בין 5% ל-21% .

גם חברות התעופה מעידות על גידול במספר הנוסעים וכתוצאה מכך גידול משמעותי בכמות של טיסות יוצאות ונכנסות בישראל. אל-על מנצחת על 35% מההמראות ונחיתות בנתב"ג. אחריה נמצאות חברות התעופה טורקיש איירליינס, איזיג'ט, אירופלוט ולופטנזה.

גרף טיסות יוצאות לחו"ל
מקור תמונה : גלובס

אז מהן הסיבות העיקריות לגידול בתיירות?

מלבד רפורמת שמים פתוחים שהביאה לריבוי טיסות ולהוזלה במחירי הטיסות, ניתן לייחס את הגידול הניכר שנרשם בשנים האחרונות גם לסמארטפון. כן, כן לסמארטפון. אפליקציות תיירות מסייעות, ממליצות או סוגרות חופשות בחו"ל הפכו לפופולאריות מאוד ומספרן הולך וגדל. רבים מעידים כי האפליקציות באמת עזרו להן למצוא חבילות נופש או טיסות בצורה נוחה ומהירה והכי חשוב- זולה.

עוד בתחום הסמארטפונים, הפייסבוק. מחקרים רבים בחנו תופעת הרשת החברתית פייסבוק מזוויות שונות. לאחר שהוכח כי לפייסבוק קיימת השפעה על חיי האהבה, הפרעות אכילה ודיכאון, ניתן כיום לומר כי לפייסבוק ישנה השפעה תרבותית על החופשות והטיולים אליהם אנשים יוצאים.

ומה קורה בארץ?

אחרי שבחנו את גידול של טיסות יוצאות והתיירות לחו"ל, בואו נדבר על התיירים שמגיעים לחופשה בארץ הקודש. בחודש יולי האחרון נכנסו לישראל 232 אלף תיירים. שיעורי התפוסה הגבוהים ביותר במלונות בחודש יולי נרשמו באילת 84%, בתל אביב 75%, בים המלח 74%,  בירושלים 49%, בחיפה 67%. מספר הלינות במלונות הסתכם ביולי השנה ב-2.2 מיליון מתוכם 30% היו של תיירים ו- 70% של ישראלים.

אז אם אתם מתכננים טיסה בארץ או בחו"ל לתקופת החגים הקרובה – שתהיה חופשה בטוחה ומהנה. ואל תשכחו לעשות ביטוח נסיעות המתאים לסוג החופשה אליה אתם יוצאים.

המספרים הגדולים מאחורי ביטוח נסיעות לחו"ל

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים