ביטוח מונית ותחבורה חברתית - מגזין AIG

ביטוח מונית ותחבורה חברתית – מה צריך לדעת?

ביטוח מונית בתוקף הוא כמובן תנאי בסיסי להשתתפות במערך ההיסעים החברתי. נראה פשוט? לגמרי לא! חברות הביטוח ברחבי העולם ניצבות בפני דילמות ואתגרים חדשים

מהפכת התחבורה החברתית הגיע לישראל; חברת Uber העולמית המפעילה מערכת טכנולוגית המאפשרת למעשה לכל בעל רכב להפוך לנהג ציבורי ובכך ליצור לעצמו מקור הכנסה נוסף "על הדרך", החלה את הפיילוט להפעלת השירות בישראל. בשלב זה הפיילוט כולל את קטגוריית "מוניות" בלבד. במקומות בעולם בהם פועל השירות זמינות גם קטגוריות של רכבי יוקרה, רכבי שטח וכד'.

הנושא של תחבורה חברתית מעורר דילמות רבות ומחלוקות ברחבי העולם. בברלין, לדוגמא, השירות נאסר לחלוטין, בערים אחרות בעולם נוצרו עימותים בין נהגי התחבורה החברתית לנהגי המוניות, והנושא נמצא על סדר היום הציבורי – עכשיו גם בישראל.

בסקירה מקיפה שפרסמה באתר כלכליסט תוכלו למצוא מידע מקיף אודות השירות – Uber X: עתיד התחבורה הציבורית או מלכודת לנהג ולנוסע?

כבר מן הכותרת שבחר האתר הכלכלי החשוב כלכליסט להעניק לסקירה לקראת הפיילוט בישראל, אתם יכולים להבין את המורכבות של החידוש העולמי הזה. מן הסתם יש בו לא מעט ענייני פוליסות ביטוח בהם נמקד כאן מטבע הדברים.

ביטוח מונית בתוקף הוא כמובן תנאי בסיסי להשתתפות במערך ההיסעים החברתי. נראה פשוט? לגמרי לא! חברות הביטוח ברחבי העולם ניצבות בפני דילמות ואתגרים חדשים, שנובעים מן התקדמות הטכנולוגית האדירה של העידן הדיגיטלי ומן העובדה שכמעט כל אחד מחזיק בידו או בכיסו מחשב קטן שמחובר נונסטופ למרחב הדיגיטלי.

לדוגמא; כאשר נוצר מצב ביטוחי כגון תאונה בזמן הסעה חברתית, יש חשיבות עליונה לשאלה מי נהג ברכב – בעל הרכב הרשום בשירות או מי ממשפחתו או גורם אחר שנהג ברשות ברכב הרשום בשירות. הסעת זרים ברכב, על בסיס תקשורת סלולרית, יוצרת סיכוני נזק מסוג חדש ועוד ועוד. מאמר שפורסמנו כאן במגזין AIG לפני מספר שבועות נסקרים ההיבטים המשפיעים על ביטוח רכב בעידן החדש – תביעות צד ג, סיפור של תאונה מורכבת.

אם אתם מעוניינים להשתלב במהפכת התחבורה החברתית כמסיעים תדרשו לעמוד בתנאים מחמירים. מומלץ כמובן לבדוק היטב את הכיסוי שלכם בכל הקשור לביטוח רכב – חובה, מקיף, צד ג'. חשוב לזכור, בשלב זה במדינת ישראל חל איסור על הסעת נוסעים ללא רישוי מתאים.
מהפכת התחבורה החברתית נמצאת בתהליכי חקיקה בכנסת ועד שהנושא לא יוסדר אסור לפעול במסגרת השירות. לכן בשלב זה הפיילוט בישראל מבוצע ללא תשלום על מנת לעמוד בתנאי החוק.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים