אז מה האמריקנים יודעים על ביטוח חיים

אז מה האמריקנים יודעים על ביטוח חיים?

סקר שבוצע בארה"ב שופך אור על התנהגות צרכנים בנושא ביטוח חיים. לא נעים, אבל 30% מעדיפים עקירת שן. היחס משתנה כאשר מקימים משפחה

בואו נראה כמה סבלנות יש לכם לשיחה קצרה על ביטוח חיים. סקר שבוצע בארה"ב מראה כי לאמריקאים אין הרבה סבלנות לנושא. למעשה, לפי הסקר 30% היו מעדיפים לעבור עקירת שן מאשר לחפש פתרונות ביטוח חיים.

הסקר המדובר נערך ע"י חברה לייעוץ ותכנון פיננסי אמריקאית, בשיתוף עם חברה לפתרונות פיננסיים (כולל ביטוח חיים), והוא הקיף 797 גברים ונשים בגילים 21 – 40. עיקרי הממצאים הוצגו באתר החברה באופן גרפי: 10 דברים שלא ידעתם על ביטוח חיים.

שתי תופעות בולטות מתוך ממצאי הסקר: ראשית, קיימת מודעות רחבה לצורך בביטוח חיים ושנית, קיים חוסר ידע אודות הפוליסה והכיסוי. 34% לא יודעים איזו פוליסה יש להם, כמעט 20% לא יודעים מהו סכום הביטוח בפוליסה שלהם ו-34% לא יודעים מה לעשות במקרה של צורך בתביעת ביטוח.
במילים אחרות, האמריקאים לא אוהבים ביטוח חיים אבל מבינים כמה הוא חשוב, אך מצד שני במקרים רבים הצריכה של פתרונות ביטוח חיים נעשית על בסיס מידע חלקי ועם רמת מעורבות נמוכה של המבוטח.

רוב גדול של הנשאלים (65%) מקבל את ביטוח החיים באמצעות המעסיק, שבוחר עבורו את הפוליסה. 80% מהנשאלים לא בדקו ולא שינו את הפוליסה מאז רכישתה ולו פעם אחת.

ומה הישראלים יודעים על ביטוח החיים שלהם?

אמנם הסקר נעשה בארה"ב אך מומחי ביטוח בכל העולם יוכלו להעיד כי התנהגות צרכנית דומה קיימת במדינות רבות. בישראל, לשמחתנו, המצב טוב בהרבה אך עדיין התופעות הללו נפוצות במידה רבה. והן מפתיעות מסיבה פשוטה: ביטוח חיים הוא לא עניין מסובך, ודאי בהשוואה לתחומי ביטוח אחרים. למעשה פוליסת ביטוח חיים ריסק היא הפוליסה הבסיסית ביותר בסל הביטוח של הצרכן הממוצע.

כמה חשוב ביטוח חיים ניתן ללמוד מהעובדה כי ההחלטה לרכוש ביטוח חיים מסמנת תמיד אבן דרך משמעותית בחיים: 40% כאשר מתחתנים, 44% כאשר נולדים הילדים. ביטוח חיים הוא עניין משפחתי. לכן גם מומלץ לשנות אותו מעת לעת בהתאם להתפתחות המשפחה. לדוגמא, ילד נוסף עשוי להיום מניע להגדלת סכום הביטוח, שאחרי הכל הצרכים הפיננסיים גדלו.

היום, בעידן האינטרנט, אין שום תירוץ לא לבוא מוכנים לשיחת רכישה של ביטוח חיים או לדעת מה צריך לעשות, אילו שיקולים לקחת, מתי כדאי לשנות את הפוליסה. חשוב לדעת, כי אולי ביטוח חיים הוא עניין פשוט, אבל החיים לא.

קראו על פתרונות ביטוח חיים באתר AIG

כתבות במגזין AIG
כמה עולה ביטוח חיים ריסק?
למה ומתי לעשות ביטוח חיים?

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים