ביטוח תכולה

ביטוח תכולה: כמה שווה כל הרכוש שלכם?

ביטוח תכולה נועד למטרה אחת: כיסוי לשיקום שגרת החיים לאחר אובדן של רכוש שימושי כתוצאה מגניבה או שריפה וכד'. הוא לא נועד לכיסוי פריטי רכוש יקרי ערך. לשם כך יש פתרונות אחרים.

אנשי ביטוח בכל העולם יודעים כי בתחום של ביטוח תכולה  לדירה או בית, קיים בלבול אופייני בקרב צרכני הביטוח. מצד אחד הם רוצים לרכוש ביטוח תכולה כדי להגן על רכושם, ומצד שני קשה להם להעריך כמה הרכוש באמת שווה וכמה ראוי לשלם לכיסוי.

האם אתם יודעים, ולו בקירוב, מהו השווי הכולל של הרכוש שצברתם בחייכם? אתם בטח יודעים בדיוק מה שווי הדירה שלכם ומה שווי הרכב שלכם, אבל מה עם כל השאר – כל מה שנמצא בתוך הבית?

הסיבה לבלבול הנפוץ בנושא ביטוח תכולה היא פשוטה וברורה: לפריטי רכוש רבים יש ערך רגשי שאין לו בעצם מחיר. בנוסף, רכוש נצבר לאורך שנים ואם לא מתנהל רישום קשה לשחזר ולשערך את השווי. מה גם שאנשים בדרך כלל אפילו לא מודעים לכמות הרכוש שצברו עם הזמן. אתם בטח מכירים את התופעה של משפחות שעוברות דירה ומגלות לתדהמתן שיש להן הרבה יותר ממה שחשבו.

האם אתם יכולים להעריך את רכושכם עפ"י ערכו המלא? סביר להניח שלא. לשם כך ניתן להיעזר במעריך מוסמך/שמאי, ובמיוחד כדי להעריך את הפריטים היקרים בביתכם: תכשיטים, כלי כסף, חפצי אומנות ועוד. לעיתים פוליסות מורחבות אלה יכילו דרישת מיגון ואבטחה.

פוליסת ביטוח תכולה נועדה למטרה אחת : שיקום מהיר של שגרת החיים במקרה של אובדן רכוש חיוני כתוצאה מגניבה או פגעי טבע, כמפורט בתנאי הפוליסה.
הכיסוי העיקרי בפוליסת ביטוח תכולה הוא לרהיטים, מכשירי חשמל, ריהוט, ביגוד ופריטים נוספים בהם אנו משתמשים באופן שוטף. הפוליסה כוללת רשימה מפורטת של רכוש הכלול בכיסוי, וגם של סוגי רכוש המוחרגים מהפוליסה ואינם מכוסים באמצעותה. מומלץ בחום רב לעיין היטב בתנאי הפוליסה.

ניתן לרכוש ביטוח תכולה, הכולל בתוכו כיסוי צד ג', או לרכוש ביטוח משולב למבנה+תכולה וביטוח זה יכיל גם הוא את כיסוי צד ג'.

למידע נוסף אודות ביטוח תכולה – הקלק/י

מגזין AIG – מאמרים בנושא ביטוח תכולה

על שוד קים קרדשיאן ועל ביטוח תכשיטים

חדשנות בביטוח: כיסוי לפריטי אמנות קונספטואלית

הגנה על מחשב – 3 טיפים בסיסיים

מי זאת בטי גרייבל ולמה היא דמות מפתח בתולדות ענף הביטוח?

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים