למה חייבים ביטוח משכנתא – הכוח בידי הצרכן

למה חייבים ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא לא חייבים לרכוש יחד עם המשכנתא עצמה ואפשר לעשות שופינג ולבחור כל פוליסת ביטוח של גורם מוסמך.מכל חברת ביטוח שמוכרת פוליסות לביטוח משכנתא. התחרות גדולה, התהליך פשוט והכוח בידי הצרכן

כמו ביטוח חובה לרכב, שחייבים לעשות אם רוצים לעלות מכונית על הכביש, כך גם ביטוח משכנתא חייבים לעשות אם רוצים לקבל משכנתא לרכישת דירה או בית.
אין שיקול דעת. יחד עם המשכנתא מגיעה החובה לרכוש ביטוח למשכנתא. לבחירתכם נותרה האפשרות לקבוע את חברת הביטוח ממנה תרכשו את הפוליסה לביטוח המשכנתא – לפי המחיר והתנאים שתקבלו.

כדי להבין מדוע החוק מחייב רכישת ביטוח משכנתא, צריך קודם להבין מה כוללת הפוליסה.
הביטוח שמגיע עם המשכנתא כולל שני רכיבים עיקריים ושניהם חובה – ביטוח למבנה שעבור רכישתו מקבלים את המשכנתא, וביטוח חיים למקבל המשכנתא.
היקף הביטוח נקבע לפי שווי הנכס, גובה המשכנתא ותנאים נוספים.

אתם כבר בטח מבינים שהמטרה היא להגן על נותן המשכנתא – בדרך כלל בנק למשכנתאות – ולהבטיח מקור מימון להחזר המשכנתא בכל תנאי.

לדוגמא, אם חלילה קורה אסון והדירה שנרכשה נפגעת בשריפה, סביר להניח כי הדיירים לא יוכלו לעמוד גם בעלויות שיפוץ והחזרת הדירה לכשרות מגורים, גם לעמוד בעלויות של דיור חלופי ובעלויות של תשלום החזרי המשכנתא.
כך נותן המשכנתא, הבנק, חשוף לסיכון.
ביטוח המבנה מבטיח מקור מימון לטיפול בנזקי השריפה, וגם לחלופת דיור לתקופה בה מוחזרת הדירה לכשרות מגורים.
רכיב ביטוח החיים מבטיח לנותן המשכנתא מקור להחזר, גם אם חלילה הלווה נפטר במהלך תקופת המשכנתא, כאשר המשפחה יכולה להמשיך להתגורר בדירה.

מובן כי לפוליסת ביטוח משכנתא יתרונות רבים גם עבור הלווה – מקבל המשכנתא.
לכאורה, די בכך כדי לשכנע כל אחד לבטח את המשכנתא שלו כדי להגן על עצמו, אך המדינה במקרה זה החליטה לא לאפשר חריגה ולהבטיח כיסוי מיידי לכל הלוואת דיור באמצעות חקיקה.

יחד עם זאת, את ביטוח המשכנתא לא חייבים לרכוש יחד עם המשכנתא, באמצעות הבנק, אלא מומלץ לעשות שופינג ולבחור כל פוליסת ביטוח מחברת ביטוח.
התחרות גדולה, התהליך מאוד פשוט והכוח בידי הצרכן.
השוואת מחיר ביטוח משכנתא

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים