חופשת קיץ – התנהגות בטוחה בימי החום

חופשת קיץ – התנהגות בטוחה בימי החום

התקופה החמה נושאת עמה סכנות כגון: התייבשות, כוויות שיזוף, טביעה ועוד. בנוסף, כאשר הילדים בחופשה הם יותר זמן בדרך ובתנועה ולכן יותר חשופים לתאונות מסוגים שונים. אז מה הכי חשוב לזכור?

קיץ הוא זמן של חופש לילדים. הנוער יוצא לחופשת הקיץ כבר בחודש יוני, ילדי בית הספר ביולי וילדי הגן מצטרפים בהמשך. ההורים, לעומת זאת, לא נמצאים בחופשה, ודאי לא לאורך כל ימי חום יולי-אוגוסט. זה אומר שעליהם למצוא "סידור" לילדים, עד גיל הנעורים בו הם כבר מספיק גדולים כדי לתכנן ולנהל את החופשה שלהם בעצמם.
יש כמובן המון פתרונות לכל הגילים וכל משפחה מוצאת את הסידור המתאים לה עפ"י גיל הילדים, סגנון החיים והאפשרויות הזמינות.

כמה דברים משותפים לכל הילדים בכל הגילים בכל "הסידורים" – כללי התנהגות בסיסיים בקיץ.
למה זה חשוב? כי הקיץ הוא התקופה החמה שנושאת עמה סכנות כגון: התייבשות, כוויות שיזוף, טביעה ועוד. בנוסף, כאשר הילדים בחופשה הם יותר זמן בדרך ובתנועה ולכן יותר חשופים לתאונות מסוגים שונים.

להרבות בשתייה – יש לוודא שיש מקורות זמינים לשתייה בכל מצב וכי הילדים מודעים לנושא השתייה ויש להם הנחיות ברורות מה לעשות וכיצד לנהוג, כל ילד בהתאם לגילו.

לחבוש כובע – כל רגע תחת השמש עם כובע על הראש, זה הכלל לכולם בכל הגילים כל הזמן. תמיד עדיף כובע רחב שוליים שיוצר גם צל על הפנים והצוואר.

להמנע מפעילות גופנית יתרה – בשעות החמות של הצהריים פשוט לא לעסוק בפעילות גופנית אינטנסיבית. גם בשעות הבוקר והערב מומלץ על פעילות מתונה ומבוקרת. לכל סוג פעילות כגון ספורט, משחקים ותחרויות יש כללים והגבלות ייחודיות.
כדאי להשקיע קצת מאמץ באינטרנט כדי ללמוד על מגוון סוגי הפעילויות ועל המינונים המומלצים.

לשהות בצל – בחצר, בקיטנה, בפארק, בחוף, על שפת הבריכה צריך שיהיו מתקני צל – שמשיות, סככות וכד' – שמאפשרים לחמוק מעת לעת מהשמש הקופחת. באופן עקרוני עדיף שהבסיס לשהייה בכל מקום יהיה באזור מוצל.

קרם הגנה – את אזורי הגוף החשופים, כולל הכל – זרועות, צוואר, שוקיים, כפות רגליים –  יש למרוח בקרם הגנה. כדאי למרוח גם על שולי האזניים שנשארים חשופים לשמש בסוגי כובעים שונים. לדוגמא כובע מצחייה.

רק עם מציל – אין לרחוץ בחוף או בריכה שאין בהם מציל ושירותי חירום והצלה. ילדים קטנים צריכים אביזרי ציפה וליווי צמוד של מבוגר.

משקפי שמש – גם קול גם מגן על העיניים מעוז קרני השמש של ימי הקיץ.

זהירות בדרכים – כללי הזהירות בדרכים נכונים לכל ימות השנה. בימי הקיץ יש יותר ילדים בחוץ וכתואה מכך יותר סיכונים לתאונה. שינון ותרגול כללי הזהירות בדרכים לקראת חושת הקיץ הם בחזקת חובה.
כללי בטיחות – הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

בריכה פרטית? התנהגות בטוחה

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים