תופעה: צעירים חוסכים למימון חופשת קיץ

תופעה: צעירים חוסכים למימון חופשת קיץ

הילד שלכם הפתיע אתכם כאשר חסך כל הקיץ כדי לנסוע לחופשת קיץ עם החברים? אל תשכחו לוודא שיש לו ביטוח נסיעות לחו"ל

עשרות אלפי צעירים יוצאים מדי שנה לחופשת קיץ בחו"ל. לא, אנחנו לא מדברים על בני הנוער שמצטרפים לחופשה המשפחתית, אלא לחבורות של צעירים שמתארגנות באופן עצמאי לחופשת קיץ משותפת באתר נופש בחו"ל. מה שמעניין הוא שהמימון, לפחות חלקו, מגיע מכסף שהצעירים חסכו בעצמם בעבודת נוער.

חופשות קיץ של צעירים אלה כוללת בדרך כלל 7 לילות במלון חסכוני (או-קי, זול) באתר נופש המציע הזדמנויות להיות בבגד ים (חוף), אטרקציות אקשן ברמות שונות, בילויי ערב ולילה, בעיקר מסיבות מסוגים שונים, ואפשרויות לאכול ולשתות במחירים סבירים. שתי מילות המפתח הן 'זול ואקשן'.
המחירים של חבילות נופש לצעירים, ביעד באגן הים התיכון או באירופה, מתחילים בכ-2,000 ש"ח ועשויים להגיע עד כפול מזה, בהתאם למרחק ולמעמד היוקרתי של היעד. במונחים של בני נוער מדובר ב"חודש מלצרות" עם משמרות דחוסות. לא בשמיים.

צעירים מתכננים את חופשות הקיץ יחד, תוך שימוש בכלים דיגיטליים. הורים ששואלים את עצמם 'מה הילדים עושים כל הזמן בווטסאפ?' – אז תכנון חופשת קיץ הוא אחד הדברים שהם עושים באפליקציה הפופולארית הזאת, שהפכה לכלי תקשורת מרכזי בקרב צעירים בכל העולם.
כל חבורה שמתכננת חופשה יכולה להתארגן בקבוצת ווטסאפ ולשתף תמונות, קישורים, הצעות והמלצות ולסגור עניינים ביניהם – בקיצור, לתכנן יחד אונליין את החופשה המשותפת. זה קורה.

צעירים לא מחפשים מנוחה אלא פעילות. ספורט ימי לסוגיו נמצא גבוה במדרג השיקולים לבחירת אתר יעד. עוד שיקולים מכריעים: הסעות משדה התעופה ואליו ולוח מסיבות צפוף. המסיבות הן סעיף עיקרי בתקציב החופשה.

בכל מה שקשור לארגון חופשת קיץ כיפית הצעירים מוכוונים למטרה ויודעים להגיע לאן שהם רוצים במחיר שהם יכולים. באופן מפתיע, למרות שאת השופינג וקבלת ההחלטות הם עושים אונליין, את הרכישה של החבילה הם עושים במשרד הנסיעות. יש מה ללמוד מהם.
אך יש דבר אחד שעליו ההורים צריכים לקחת אחריות – ביטוח נסיעות לחו"ל עם כיסוי להוצאות רפואיות במקרה הצורך וכיסוי לאובדן או גניבת רכוש, כגון מצלמה.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים