על הרכבות בהודו ועל ביטוח תרמילאים

על הרכבות בהודו ועל ביטוח תרמילאים

מערכת הרכבות של הודו, אחת מן הגדולות בעולם, שוקלת להנהיג ביטוח מיוחד לנוסעים. תזכורת למה חשוב לרכוש ביטוח תרמילאים

כל מי שיוצא לטיול בהודו צריך לקחת בחשבון את אמצעי התחבורה הפופולרי ביותר בתת היבשת לנסיעות למרחקים ארוכים – הרכבות של הודו.

מערכת הרכבות של הודו, שהחלה לפעול בשנת 1851 כשירות למטענים וב-1853 חנכה קו נוסעים ראשון בין מומבאי לטנה, היא אחת הגדולות, המסועפות והעמוסות ביותר. היא הגדולה ביותר באסיה והשנייה בגודלה בעולם.
חברת הרכבות של הודו Indian Railways אחראית על למעלה מ-100,000 ק"מ של מסילות ברזל, והיא אחת מ-10 המעסיקים הגדולים בתבל. החברה משרתת מדי יום למעלה מ-23 מיליון נוסעים, כמעט כמו אוכלוסיית אוסטרליה וניו-זילנד יחד. כמות הנוסעים השנתית ברכבות של הודו גדולה יותר מאוכלוסיית העולם, שמונה היום למעלה מ-7 מיליארד בני אדם.

מערכת הרכבות של הודו מחזיקה בכמה וכמה שיאים עולמיים. קטר הקיטור בקן בין ניו דלהי לראג'סטן, שנוצר בשנת 1855, הוא הוותיק ביותר מסוגו שעדיין פועל באופן סדיר. 4 מתקנים של מערכת הרכבות בהודו הוכרזו ע"י האו"מ כאתרי מורשת עולמיים. וזה עוד לא הכל: 25 עובדות מדהימות על הרכבות בהודו.

לאחרונה הודיעה חברת הרכבות ההודית, שהיא חברה ממשלתית, כי היא שוקלת להנהיג פוליסת ביטוח מיוחדת עבור נוסעי הרכבות שתבטיח פיצוי הולם לנפגעים מתאונות רכבת וברכבת. עד כה ניתן הפיצוי באמצעות מנגנון ממשלתי של קופת פיצויים לאומית לנוסעי הרכבות. הרעיון הזה מצטרף לצעדים האחרונים שנקטה ממשלת הודו להנגשת תחום הביטוח בתת היבשת.
אם ייושם הרעיון החדשני, הביטוח ייכלל במחיר כרטיס הנסיעה, בשלב ראשון כאופציה בלבד לשיקולו של הנוסע, ובעתיד כחלק מבלתי נפרד מההוצאה השוטפת לנסיעות ברכבת.

הידיעה מהודו ממחישה פעם נוספת עד כמה ענף הביטוח העולמי נוגע בכל מגוון ההיבטים של חיי היומיום ועד כמה הוא חדשני. במקרים רבים הוא אף מהווה קטר המושך קדימה ענפים כלכליים שלמים.

הידיעה גם מדגישה – שוב – את החשיבות של ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל כיסוי להוצאות רפואיות, עבור הנוסעים להודו ולכל מקום אחר. לדוגמא: ביטוח התרמילאים של AIG, המותאם במיוחד לצרכי המטיילים בהודו.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים