סל התרופות 2015

סל התרופות 2015 כבר כאן

סל התרופות הוגדל בלמעלה מ-300 מיליון ש"ח ועומד על סך של 6 מיליארד ש"ח, מן הגדולים והעשירים בעולם. יחד עם זאת זה הזמן לבדוק את פוליסות ביטוח הבריאות

לקראת סוף שנת 2014, ממש ביום הלפני אחרון של השנה, פורסמו החלטות ועדת סל התרופות לשנה הבאה. עיקרי הפירוט של סל התרופות החדש פרסמו בכל העיתונים ואתרי החדשות והסל כולל מספר בשורות, אך גם מספר אכזבות.

שתי הנקודות העיקריות שיש לשים אליהן לב בבחינת החידושים בסל התרופות הן הגדלת התקציב בלמעלה מ-300 מיליון ש"ח, יותר מהתקציב שתוכנן, וההתמקדות השנה בתרופות למחלת הצהבת הנגיפית.

מטבע הדברים תרופות רבות נשארו מחוץ לסל ולמעשה רק 10% מן הבקשות שהוגשו לוועדה התקבלו. מקובל לחשוב כי הועדה מתייחסת לא רק לסוגיות רפואיות נפוצות, כמו הצהב הנגיפית אל אגם לצרכים של קבוצות חולים קטנות וייחודיות. דוגמא בולטת להחלטה כזאת של הועדה היא הקצאת 11 מיליון ש"ח בשנה לרכישת אמצעי מיחשוב עבור בעלי צרכים מיוחדים בתחום התקשורת הבינאישית.

כעת עומד סל התרופות בישראל על היקף כולל של כ-6 מיליארד ש"ח והוא נחשב לאחד העשירים והאיכותיים מסוגו בעולם. במידה רבה בנושא ביטוח בריאות ממלכתי ישראל היא מגדלור עבור העולם.
יחד עם זאת, מעבר לגאווה על כך שמדינת ישראל מציעה לאזרחיה ביטוח בריאות ממלכתי הוגן, מקיף ואיכותי, זה הזמן לחשוב על מה שאין בסל הבריאות הממלכתי, בכלל זה סל התרופות, ולהתכונן עם פוליסת ביטוח בריאות פרטית משלימה.

ביטוח בריאות פרטי הוא הרובד השלישי שלמערך ביטוחי הבריאות בישראל, יחד עם סל התרופות והבריאות הממלכתי ושירותי הבריאות של קופות החולים. הרובד השלישי, הפוליסות הפרטיות, מעניקות כיסוי לטיפולים ותרופות שאינם כלולים בסל הממלכתי ובפתרונות השב"ן.

השינויים וההתפתחויות בתחום סל התרופות מדגישים גם את החשיבות הגדולה של הצעות ביטוח בהתאמה אישית וללא 'כפל ביטוחי' יקר ומיותר.
פוליסת ביטוח בריאות AIG Medical היא היחידה בישראל שמעניקה כיסוי מירבי לצרכים רפואיים שאינם כלולים בסל התרופות והבריאות ללא 'כל ביטוחי'.

ועדת סל התרופות באתר משרד הבריאות

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים