איור רשימת משימות – בדיקת תיק ביטוח

בדיקות סוף השנה – בודקים גם את תיק הביטוח

בכל שנה לקראת דצמבר רבים עוסקים בסיכומים לאחור ובתכנונים קדימה. כדאי ליישם את הגישה הזאת גם לתיק הביטוח. בראש ובראשונה ביטוח הבריאות

יש דברים שצריך לבדוק אותם מעת לעת, במחזוריות קבועה. לדוגמא, את המכונית שלכם אתם צריכים להעביר מבחן רישוי אחת לשנה, כדי לוודא שהיא עומדת בתקנים ויכולה להמשיך לשרת אתכם בבטחה. אין לכם שיקול דעת בעניין זה, כי החוק מחייב אתכם לכך פעם בשנה, וללא הרישוי לא תוכלו לנהוג ברכבכם.

בעולם העסקי החודשים נובמבר ודצמבר, שני החודשים האחרונים בשנה, משמשים לכל מיני בדיקות מחזוריות, שחלקן מחויבות עפ"י חוק וחלקן מומלצות ע"י יועצים עסקיים. לאדם הפרטי אין חובות כאלה, אבל זה לא אומר שלא כדאי, ואפילו מאוד, לנצל את זמן סוף השנה לבדוק כמה דברים חשובים. למשל את תיק הביטוח המשפחתי.

מה צריך לבדוק?

  • חוסרי ביטוח – האם יש לכם את כל הכיסויים שאתם צריכים? הבדיקה מתבצעת עבור כל תחום ביטוח בנפרד – בריאות, חיים, משכנתא ואחרים.
  • כפל ביטוח – האם אתם משלמים פעמיים על אותו כיסוי? הבדיקה מתבצעת עבור כל תחומי הביטוח באמצעות מערכת הר הביטוח של משרד האוצר.
  • זכויות ביטוח – האם אתם מכירים את כל הכיסויים שיש לכם? הבדיקה מתבצעת מול כל פוליסת ביטוח שברשותכם. פשוט קוראים את הפוליסה (האותיות גדולות והניסוח ברור). לנוחותכם, כל הפוליסות זמינות באתר שלנו.

בודקים את ביטוח הבריאות

בסופו של דבר, ביטוח בריאות הוא הביטוח החשוב ביותר בסל הביטוח המשפחתי. בשנים האחרונות, עם התפתחות מדע הרפואה, ביטוח בריאות פרטי הוא בפירוש מציל חיים. קראו: האם באמת יש צורך בביטוח בריאות פרטי?

לכן חשוב וכדאי לבחון את ביטוח הבריאות מפעם לפעם, וסוף השנה הוא זמן טוב. הבדיקה הקריטית היא של הכיסויים – האם המשפחה מוגנת באופן מיטבי? האם יש לכם את כל הכיסויים שאתם צריכים ויכולים להרשות לעצמכם? אילו כיסויים חשוב להוסיף לסל ההגנה המשפחתי? האם יש לכם גם הגנה רפואית וגם הגנה כלכלית?

ביטוח בריאות פרטי מאפשר בחירה של כיסויים ובנייה של ביטוח מותאם אישית. הכירו את הכיסויים הזמינים:

כאמור, אתם יכולים להרכיב לעצמכם סל כיסויים אישי. כדי לחסוך התלבטויות, זמן וכסף אתם יכולים לבחור חבילת ביטוח בריאות שכוללת את כל הכיסויים החשובים ומבטיחה תמהיל כיסויים מאוזן, עם כיסוי גם להוצאות רפואיות וגם להוצאות שאינן רפואיות.

קראו אודות חבילות ביטוח בריאות Safe4Life.

בודקים את ביטוח החיים

ביטוח חיים נועד לספק למוטבים (בדרך כלל המשפחה הקרובה) פיצוי כספי המאפשר להם קיום נאות במקרה של אסון למבוטח המפרנס.

מעת לעת כדאי לבדוק האם הפיצוי הרשום למוטבים מספיק כדי לספק להם את רמת חיים הרצויה? לכמה זמן? האם יש כיסוי גם למקרה נכות?

אם עדיין אין לכם ביטוח חיים, אולי הגיע הזמן לשקול: האם כדאי לעשות ביטוח חיים ומתי?

בודקים את ביטוח המשכנתא

ביטוח משכנתא כולל שתי פוליסות – ביטוח מבנה למשכנתא וביטוח חיים למשכנתא. היקפי הכיסוי נקבעים בהתאם לדרישות הבנק המלווה ותנאי המשכנתא. אלו אינם משתנים.
הבדיקה שכדאי לעשות היא, האם ניתן למצוא ביטוח משכנתא מתאים במחיר יותר זול? החלפת ביטוח משכנתא היא תהליך פשוט.

התחילו כאן: מחשבון משרד האוצר: עשרות אלפי שקלים חיסכון בביטוח משכנתא

בודקים את ביטוח הדירה

ביטוח דירה יכול לכלול פוליסת ביטוח מבנה שמכסה נזקים לנכס, ופוליסת ביטוח תכולה שמכסה נזקים לפריטי רכוש בתוך הנכס.

אם אתם גרים באותה דירה ולא ביצעתם בה שינויים משמעותיים, ביטוח המבנה כנראה צריך להישאר על כנו. ערך המבנה מחושב, על ידי הכפלת עלות הבניה למ"ר בשטח הדירה והוא נועד לאפשר הקמת המבנה מחדש בקרות מקרה ביטוח, בהתייחס לסטנדרט הבנייה.

בכל הקשור לתכולה מן הסתם חלו שינויים וכדאי לבדוק אם הביטוח מספק כיסוי גם לתכולה שנוספה עם הזמן.

בשתי הפוליסות כדאי לוודא קיום הרחבות חשובות, כגון הרחבה לנזקי צנרת ,כיסוי לנזקי רעידת אדמה, ביטוח סכום נוסף ( ערך קרקע) .

הבדיקה הקרובה של ביטוח דירה חשובה במיוחד אם יש לכם רכב חשמלי או שאתם מתכננים לרכוש רכב חשמלי – הביטוח לעמדת הטעינה הוא חלק מביטוח הדירה.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים